beantwoord

stilte coupés

• 16 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 443 Bekeken

Ik zat vandaag in een stilte coupe en er was iemand muziek aan het luisteren waar iedereen aan meeEkon luisteren, ik vroeg hem of hij de muziek uit kon zetten waarop ik als antwoord kreeg dat de stiltezone alleen van maandag tot zaterdag geld. Is dat zo? Ik dacht dat dat altijd geld ook in het weekend.
icon

Beste antwoord door Leny NS 17 augustus 2015, 09:11

Samadventure, welkom op het forum. In een stiltecoupé dien je stil te zijn, dan maakt het ook niet uit op welke dagen je reist. Je moet in de stiltecoupé altijd stil zijn. Jammer dat je medereiziger niet mee wilde werken. Je kan wat Lucas hier ook aangeeft, de conducteur aanspreken. Dan handelt de conducteur dit verder voor je. Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
Bekijk origineel

13 reacties

Een stiltezone is een stiltezone, ook in het weekend. Er zijn mensen die daar lak aan hebben.
Samadventure,

wat die jongen zegt klopt van geen kant. Je moet altijd stil zijn in de stilte coupé ook op zondag. Ook is het zo dat hij zich niet aan de regels houd die in de trein gelden!

hieronder een aantal tips die je kunt gebruiken als dit vaker voorkomt,

Blijft de persoon die zich niet aan de regels houd lawaai maken, en je had gevraagt of hij/zij stil kan zijn. meld het bij de condudteur. Die kan de persoon verzoeken naar een andere coupé te gaan

Als jij je bedrijgt voelt door het lawaai of je vind het extreem irritant dan kun je ook een andere stilte coupé opzoeken, ookal is dat niet wat zou moeten het ia een oplossing om bijvoorbeeld ruzie of ergenisen te voorkomen

dus je weet ook, je moet altijd stil zijn in de stilte coupé. Heel veel mensen houden zich er niet aan
Wel goed dat jij het surfde te vragen/zeggen heel veel mensen stappen al gelijk naar de conducteur

Groetjes Lucas
Reputatie 7
Badge +3
En ook in een gewone coupe is één van de NS huisregels:
"Stoor niet met luide (telefoon)gesprekken en/of muziek."

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/onze-huisregels.html
In gewone coupé's mag je wel meer dan in een stilte coupé!
Beste Lucas,

De vraag gaat over 'stilte coupés' niet over 'gewone'...
jan,

heb ik het daar dan over? lees mijn eerste reactie. Lees mijn tweede reactie en lees deze reacrie denk dan van binnen na:

Dat je eigenwijs bent

groetjes Lucas

PS mijn vorige reactie ging juist om de stilte coupé denk maar goed na waarom
Beste Lucas,

Heb je de decaan al gesproken? JA....Ik denk van 'binnen' na.

Succes met je vervolgopleiding.

Gr. Janjan
Ik heb vakantie tot 26 augustus, ik denk dat ik mijnmwntor moet aanpsreken hiervoor niet mijn decaan dat is de directeur

maar ik ga het vragen!

Thnx
ik vroeg hem of hij de muziek uit kon zetten
Knap dat je dat überhaupt durft te vragen.
Bedankt allen voor de reacties, dat geeft me toch het gevoel dat ik niet de enige ben die zich stoort aan dat overschrijdende gedrag.
Badge
Samadventure, welkom op het forum. In een stiltecoupé dien je stil te zijn, dan maakt het ook niet uit op welke dagen je reist. Je moet in de stiltecoupé altijd stil zijn. Jammer dat je medereiziger niet mee wilde werken. Je kan wat Lucas hier ook aangeeft, de conducteur aanspreken. Dan handelt de conducteur dit verder voor je. Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
ik denk dat ik mijnmwntor moet aanpsreken hiervoor niet mijn decaan dat is de directeur
Voor vragen over je studieloopbaan ga je naar je decaan. Ik neem aan dat je ouders en mentor dat ook zullen zeggen. Stuur die gast gewoon een mailtje en maak een afspraak.

*wat is dit in vredesnaam voor niveau?*
Lucas en Jan, jullie reacties zijn m.i. volledig overbodig. Laten we ons richten op de vraag van TS en elkaar normaal aanspreken.

Ik zie dat Leny al heeft bevestigd wat anderen ook aangeven. Vervelend dat de reiziger je niet serieus nam. Je kunt inderdaad altijd de conducteur aanspreken, of aangeven dat de bewering van de reiziger niet juist is.

Reageer