Stiltecabines weer in beslag nemen. Medewerkers van NS doen het maar al te graag.

• 8 oktober 2017
  • 21 reacties
  • 763 Bekeken

Reputatie 4
Hoe vaak blijven deze mensen die denken dat ze conducteur, want dat zijn het gewoon, nog de stiltecabines in de 1e klas in beslag nemen. Gisteren
7-10-2017 was het weer raak.

Roosendaal-Brussels Airport Zaventem vertrek 8.48 vanuit Roosendaal

De conducteurs waren een donkere man en een blanke man met bruin haar.

Toen ik in Brussels Airport Zaventem over moest stappen kwam op het andere perron de trein naar Roosendaal aan van 10.11. Ook in deze trein hadden conducteurs de stiltecabine in beslag genomen. Het ging om een blanke man en vrouw.

Op de terugreis hadden de conducteurs gelukkig geen stiltecabine in beslag genomen. Het waren Belgische conducteurs. Deze kennen tenminste manieren.

Graag dit weer melden bij de desbetreffende personen
Ik zou willen weten wat de NS precies onderneemt tegen dit soort gedrag?
Heb geen zin om topics te blijven maken hierover en ik heb het idee dat ik niet serieus wordt genomen.
Gelukkig dat ik mijn treinkaartje altijd koop via de NMBS want aan zo'n bedrijf met zulke medewerkers als de NS wil je je geld niet uitgeven

21 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Los van het gedrag van conducteurs vraag ik me af of het in dit grenzeloze Europa zin heeft uw kaartje bij de NMBS te kopen. Waarschijnlijk delen de NS en de NMBS de opbrengsten...
Badge +3
Och ja, afgelopen vrijdagavond in de IC Utrecht - Venlo van 20:54 (die vanaf Schiphol, ik kwam uit Woerden) ook een legertje conducteurs in polonaise (4 stuks telde ik er) met een vrouwelijke voorop die bijna zingend riep "niets aan de hand mensen, blijf lekker zitten"!

Die deden dus een invasie in de 1e klas (vlak achter mij) maar gingen daar dus zitten, en ik kon ze vervolgens bijna woordelijk verstaan terwijl er een deur tussen de 1e en 2e klas zit.

Het was dan wel geen stiltecoupé maar termen als "lekker wijf" e.d. vond ik wel apart.
Wat moeten mensen die toevallig wél 1e klas zaten daar niet van denken? Bedrijfsfeestje gehad ergens? Trek dan je uniform uit op zijn minst.

Was overigens deze trein, maar goed ik ben geen verklikker het viel me gewoon op. Ga dan ov-chipkaartjes knippen als je toch met zijn vieren niets anders te doen hebt... 😛
Ik snap je punt en wil er ook graag een melding van maken, johnnyvtz1990. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Ik wil wel alvast aangeven dat ik geen terugkoppeling plaats. Wij gaan serieus om met dergelijke klachten en pakken dit ook intern op. Het is niet onze bedoeling om de indruk te geven dat wij niets doen met deze klachten.
Reputatie 7
Badge

Het was dan wel geen stiltecoupé maar termen als "lekker wijf" e.d. vond ik wel apart.

Het moest daar wel erg gezellig zijn geweest denk ik zo.
Reputatie 6
Badge
Nou ja, het zijn ook maar mensen. Je wilt niet weten hoe vaak ik in de supermarkt heb gehoord dat "ik die chick bijna genomen had", maar dat hoort gewoon bij de collegiale gezelligheid lijkt mij.
Maar was de houdbaarheidsdatum van de chicken dan bijna verlopen? 🆒

Het verhaal van Robert B herken ik wel en als je ze erop attendeert staat vaak het schaamrood op de kaken.
Zulke dingen heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord maar er zit ook nog wel een verschil in vakkenvullers en conducteurs, die laatste moeten weten dat passagiers het makkelijk kunnen horen.
Reputatie 4

Was overigens deze trein, maar goed ik ben geen verklikker het viel me gewoon op. Ga dan ov-chipkaartjes knippen als je toch met zijn vieren niets anders te doen hebt... :P

Misschien moet je juist wel verklikken alleen dan wordt er wat tegen gedaan.
Reputatie 7
Badge
Maar was de houdbaarheidsdatum van de chicken dan bijna verlopen? 🆒

Lol.

Reputatie 4
Ik snap je punt en wil er ook graag een melding van maken, johnnyvtz1990. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Ik wil wel alvast aangeven dat ik geen terugkoppeling plaats. Wij gaan serieus om met dergelijke klachten en pakken dit ook intern op. Het is niet onze bedoeling om de indruk te geven dat wij niets doen met deze klachten.

Erryt NS zet de klacht door.
Reputatie 2
De afgelopen avond, 5 mei, ging ik met de Intercity direct van 19:26 van Breda richting Amsterdam. Ik had een upgradekaartje voor de eerste klas. Toen ik in Breda instapte zat één stiltecoupé op slot, in de andere lagen twee personen languit, elk over 3 zitplaatsen. Ik ging ergens anders zitten. De eerste klas zat flink vol. Na vertrek bleek ik in de volle zon te zitten en ik wilde graag stilte en in de schaduw. De stiltecoupés waren aan de schaduwzijde. Ik ging daar nog eens kijken en nu zaten er twee Belgische conducteurs, een zeer lange, magere en een kale dikke. Hun bagage nam twee andere zitplaatsen in beslag. Ik ging er bij zitten. Zij spraken Frans en gingen daar nog ca. 5 minuten mee door. Is het verschijnsel stiltecoupé onbekend bij onze zuiderburen? In elk geval wordt het in het Nederlands en het Frans aangegeven. De magere leek niet erg gelukkig met mijn komst, te zien aan zijn blikken. Als die konden doden... Bij nadering van Rotterdam verlieten zij de coupé. De magere liet zijn tas en pet achter en zei mij er af te blijven. Dat leek mij een vrij overbodige opmerking, dus ik vroeg waarom hij dacht dat ik er aan zou komen. Hij zei dat ik mij niet van de domme moest houden en verdween. Wie ben ik dat ik op zijn spullen mocht passen? Na vertrek uit Rotterdam kwam hij terug om zijn spullen op te halen en had ik het rijk alleen.
Mag toch hopen dat er eindelijk eens wat actie wat ondernomen tegen het gedrag van dit personeel (ook al waren de laatsten ws Belgen).
Ik ga dit zeker doorzetten. Ik weet niet exact hoe er omgegaan wordt met dit soort gevallen, maar het moge duidelijk zijn dat conducteurs van andere maatschappijen ook gewoon de huisregels dienen te volgen.
Reputatie 4
De afgelopen avond, 5 mei, ging ik met de Intercity direct van 19:26 van Breda richting Amsterdam. Ik had een upgradekaartje voor de eerste klas. Toen ik in Breda instapte zat één stiltecoupé op slot, in de andere lagen twee personen languit, elk over 3 zitplaatsen. Ik ging ergens anders zitten. De eerste klas zat flink vol. Na vertrek bleek ik in de volle zon te zitten en ik wilde graag stilte en in de schaduw. De stiltecoupés waren aan de schaduwzijde. Ik ging daar nog eens kijken en nu zaten er twee Belgische conducteurs, een zeer lange, magere en een kale dikke. Hun bagage nam twee andere zitplaatsen in beslag. Ik ging er bij zitten. Zij spraken Frans en gingen daar nog ca. 5 minuten mee door. Is het verschijnsel stiltecoupé onbekend bij onze zuiderburen? In elk geval wordt het in het Nederlands en het Frans aangegeven. De magere leek niet erg gelukkig met mijn komst, te zien aan zijn blikken. Als die konden doden... Bij nadering van Rotterdam verlieten zij de coupé. De magere liet zijn tas en pet achter en zei mij er af te blijven. Dat leek mij een vrij overbodige opmerking, dus ik vroeg waarom hij dacht dat ik er aan zou komen. Hij zei dat ik mij niet van de domme moest houden en verdween. Wie ben ik dat ik op zijn spullen mocht passen? Na vertrek uit Rotterdam kwam hij terug om zijn spullen op te halen en had ik het rijk alleen.

In Internationale treinen is het gebruikelijk dat de train managers een coupe voor zich claimen en deze ook afsluiten als ze controle uitvoeren. Ze hebben namelijk geen andere plek om hun spullen neer te leggen. Ik wil niet zeggen dat dit hier ook zo was, maar ik wil wel wat perspectief bieden.
Reputatie 2
Controleren deden ze niet, alleen omroepen en het vertreksignaal geven. Waarom op een binnenlandse verbinding hier Belgen aan te pas kwamen is mij onduidelijk. De controle werd gedaan door V&S-medewerkers. Tussen Rotterdam en Schiphol kwam er een langs. Die was wel vriendelijk. In andere items over dit onderwerp lees ik dat elke trein afsluitbare vakken heeft waar personeel spullen kan opbergen. Goed dat Chiel er achteraan gaat!
Als het de IC Brussel was, begrijp ik dat er Belgisch personeel op kan zitten en dat materieel is hetzelfde als oa de IC direct en de 1100, met het verschil dat de 1100 een oud stuurstandrijtuig (of hoe dat ding ook heet) heeft. Ik heb meer plekken in deze treinen waar ik mijn spullen kwijt kan tov van al het andere nationale materieel.
Reputatie 4

In Internationale treinen is het gebruikelijk dat de train managers een coupe voor zich claimen en deze ook afsluiten als ze controle uitvoeren. Ze hebben namelijk geen andere plek om hun spullen neer te leggen. Ik wil niet zeggen dat dit hier ook zo was, maar ik wil wel wat perspectief bieden.

Totale onzin want ik heb ze ook wel is in de gewone 1e klas zien zitten.
een oud stuurstandrijtuig (of hoe dat ding ook heet)
Helemaal juist Loes ! Met als afkorting: BDs
Reputatie 4
Ik wil bij deze weer een melding maken van het asociale gedrag om een stiltecabine in beslag te nemen.
Het ging hierbij om een mannelijke en een vrouwelijke conducteur in de volgende trein:

Intercity direct Schiphol Airport-Rotterdam, vertrektijd 10.37, ritnummer 1028.

Wordt dit gedrag wel aangepakt is mijn vraag? Gaat de NS hier serieus iets meedoen?
Worden ook de desbetreffende medewerkers hierop aangesproken.
Op de Facebook chat werd tegen mij gezegd dat een conducteur overal mag gaan zitten.
Goedemorgen Johnny. Ik ga deze persoonlijk voor je doorzetten. Goed dat je dit meldt, en excuses voor het ongemak.
Reputatie 4
Goedemorgen Johnny. Ik ga deze persoonlijk voor je doorzetten. Goed dat je dit meldt, en excuses voor het ongemak.
Bedankt. Het betrof hier wel medewerkers die aan het werk waren.

Reageer