Stiltecoupé

• 12 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Misschien dat ik dit voorstel beter rechtstreeks aan de NS kan doorgeven, maar misschien lukt het zo ook.
Ik las ergens dat het volgens de NS aan de reiziger is om uitgebreid pratende mensen in een stiltecoupé te vragen zich aan de stilteregel te houden. Voor mij blijft dit een onplezierige zaak. Daarom heb ik een voorstel dat mogelijk iets helpt. Laat de conducteur (desnoods ook de automatische informatie) naast de gewone reisinformatie ook vragen of iedereen die in een stiltecoupé zit zich aan het stiltevoorschrift wil houden. Dan heeft echt iedereen een prettige reis!

3 reacties

Reputatie 5
Badge
De schermen in de treinen vermelden regelmatig dat het in een stilte-coupé ook stil moet zijn. En een conducteur kan mensen ook verzoeken met de keuze om stil te zijn of te verhuizen naar een andere locatie in de trein. Dat gebeurt gewoon verder, en heb ik al enkele keren meegemaakt met medereizigers.

Maar ik geef toe, het mag wel wat duidelijker worden gemaakt. desnoods met duidelijke iconen op de deuren i.p.v. kleine stickertjes met een vinger voor de mond.
Hi HamletStudio & Aar, dit probleem is inmiddels a bekend en niet alleen jullie merken dit op. Maar we hebben al een aantal coupes aangepast m.b.t het bekend maken dat dit een stilte coupe is. Er worden grote logo's op de hoofdsteunen geplaatst en het is de bedoeling dat dit in alle stilte coupes komen. Ik heb van andere reizigers hier al positieve reacties op gekregen dus hopelijk zal het snel gebeuren!
Reputatie 5
Badge
Die logo's zijn al weer verwijderd hoor, Janou ;)
http://treinenweb.nl/news/5597

Maar ik hoop dat er andere goede ideeën voor terug komen. Ik weet wel dat er een trein is ingericht als huiskamer, om in te lezen. Ik weet niet of deze nog steeds zo bestickerd is, want die stickers waren snel weer verwijderd om bepaalde redenen.

Reageer