Stiltecoupé



Toon eerste bericht

111 reacties

Oke Thom,

Zo had ik het ook begrepen overigens trof ik ook wel eens een zingende Conductrice in de S. Maar goed, dit overkomt mij vaker dat de andere sexe spontaan begint ..wanneer ze mij..;-))

Gelukkig maak ik ook vele leuke zaken mee onderweg ...prettig weekend verder, jammer dat mijn e Ticket topic niet tot gewenste en gehoopte resultaat leidde.

Grtz. Sir Max
Reputatie 7
Badge +4
Zo ziet u maar weer dat de trein soms onverwachte mogelijkheden biedt en daarbij wens ik u het gewenste succes 😉
Reputatie 2
@SirMax

Het overkomt mij ook als ik bezig ben met mijn ronde dat mijn mobiel gaat (die van NS) of ik via de porto wordt opgeroepen. Sommige reizigers vinden niet kunnen dat ik daar op reageer. Met een enkeling een pittige discussie gevoerd.


Maar daarvoor kun je ook ergens anders zitten, voor mijn part in de 2e klas, moeten jouw Poolse collega's ook. Daar heeft de PKP tenminste gezorgd voor een vaste plek voor conducteurs, zodat reizigers weten waar ze met vragen terecht kunnen, (of voorin de trein of achterin de trein). Maar ja als NS zoiets gaat doorvoeren, zal het nog geen dag duren, of de VVMC gaat (weer) als een zwaar-autistisch ADHD-kind stuiteren.
Je trekt hem tever door Spoordaafje. Ik zal als HC geen gesprek voeren in de stiltecoupe aan de telefoon, maar neem deze wel op en ik ben zelden in de 1e klas te vinden. Zit het liefst op het balkon om zaken te bespreken en in een aantal treinen heb ik me eigen hok.
Reputatie 7
Badge +4
Maar ja als NS zoiets gaat doorvoeren, zal het nog geen dag duren, of de VVMC gaat (weer) als een zwaar-autistisch ADHD-kind stuiteren.

Je zou op zijn minst wat respect kunnen tonen voor gehandicapte kinderen. Een dergelijke metafoor is nergens voor nodig en dient geen redelijk doel.
@SirMax Als je telefoon verwacht moet je niet eens in een stiltecoupe gaan zitten.

Wie verwacht nu telefoon van een taxi bedrijf omdat die vertraging heeft ? Topic goed lezen helpt tegen of voor, oor- of veroordelen.. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Blijkbaar moet je van sommigen je telefoon uitzetten voordat je een stiltecoupé betreedt. 🙂
Als je bij een telefoontje de coupé uit loopt om op te nemen, is het voldoende om hem op trilstand te zetten. Ik begrijp dat SirMax niet meer zo vlug ter been is, dus dan is de keuze tussen geen telefoontjes aannemen en niet in een stiltecoupé gaan zitten.

Wie verwacht nu telefoon van een taxi bedrijf omdat die vertraging heeft ? Topic goed lezen helpt tegen of voor, oor- of veroordelen.. ;)
U schreef daarover:
mijn Mobiel ging vanwege een taxi die ons af zou halen. Ik had opgenomen en mijn naam gezegd en omdat het maar om een kort gesprek zou gaan liep ik niet uit de Coupé.Als het een onverwacht telefoontje was, kon u niet op voorhand weten dat het een kort gesprek zou zijn.
Jaja, we gaan lekker muggenziften. Uiteraard zou ik bij welk dan telefoontje zeggen: Sorry hou het kort, ik zit in een S Coupé. Bij een plotselinge onvoorziene andere calamiteit zou ik dan zeggen: Hou hem of haar nog even in leven , ik ben er over een uurtje wanneer de Taxi op tijd is en de NS geen vertraging heeft.;)

En ja hoor mijn Smart of I-Pad, in de Vliegtuig-stand zetten voortaan fijne zondag verder.

Ik ben dan niet zo snel ter been maar mijn Geest werkt uitstekend en sociaal.

Ik heb er echt een hekel aan als mensen 

Denken dat ze alleen op de wereld zijn 

Na een dag hard werken wil je rust en zit je niet te wachten op gebabbel van een andere hou gewoon je snavel zo belangrijk ben je ook weer niet ik vind dat er een boete op moet stil is stil

 

Sorry hou het kort, ik zit in een S Coupé.

Dan weten medereizigers in elk geval zeker dat ze niet te maken hebben met iemand die onwetend in een stiltecoupé zit, maar iemand die weet dat er niet gepraat mag worden, maar er bewust voor kiest die regel aan de laars te lappen. Bij sociaal heb ik toch andere associaties.
In feite zegt u :
Als het een onverwacht telefoontje was, kon u niet op voorhand weten dat het een kort gesprek zou zijn.

Alleen dit al is kortzichtig, en getuigt van weinig inleving- of relativering vermogen.
Elders melde ik al, ruim 22 jaar ben ik forum c.q. gespreksleider. Dergelijke opmerkingen uwerzijds die IMHO kant nog wal raken, heb ik geen zin in . Heeft geen zin !
Wat mij betreft, einde topic mijnerzijds.
Dat hebt u dan niet goed begrepen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat u wist dat het een kort gesprek zou zijn, dus dat u dat telefoontje verwachte en dus niet in de stiltecoupé had moeten gaan zitten. Het zijn mensen zoals u die menen dat de regels niet voor hen gelden die ervoor zorgen dat de stiltecoupé niet stil is. De regel is heel simpel: In de stiltecoupé mag u niet praten, ook niet in de telefoon. Wilt u dat wel, dan kunt u gebruik maken van het grootste deel van de trein dat geen stiltecoupé is. Als u toch onverwacht een telefoontje krijgt, kunt u er ook gewoon voor kiezen om een telefoontje weg te drukken en de beller een tekstbericht te sturen, of rustig de stiltecoupé uit te lopen en dan terug te bellen. Al met al hebt u voldoende mogelijkheden om uw medereizigers niet tot last te zijn. Hopelijk ten overvloede: Elders in de trein is volgens de huisregels telefoneren en praten wel toegestaan, maar slechts op gedempte toon.
Reputatie 4
@SirMax Misschien verkeerd gelezen,maar de essentie is dat je niet hoort te bellen in de stiltecoupe,dus uitzetten die telefoon!
OP HET MOMENT VAN AANNAME WIST IK Pas DAT HET EEN KORT GESPREK ZOU ZIJN !
Sorry Capslock.
@SirMax Misschien verkeerd gelezen,maar de essentie is dat je niet hoort te bellen in de stiltecoupe,dus uitzetten die telefoon!

Ik belde niet !!!
Dat hebt u dan niet goed begrepen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat u wist dat het een kort gesprek zou zijn, dus dat u dat telefoontje verwachte en dus niet in de stiltecoupé had moeten gaan zitten. Het zijn mensen zoals u die menen dat de regels niet voor hen gelden die ervoor zorgen dat de stiltecoupé niet stil is. De regel is heel simpel: In de stiltecoupé mag u niet praten, ook niet in de telefoon. Wilt u dat wel, dan kunt u gebruik maken van het grootste deel van de trein dat geen stiltecoupé is. Als u toch onverwacht een telefoontje krijgt, kunt u er ook gewoon voor kiezen om een telefoontje weg te drukken en de beller een tekstbericht te sturen, of rustig de stiltecoupé uit te lopen en dan terug te bellen. Al met al hebt u voldoende mogelijkheden om uw medereizigers niet tot last te zijn. Hopelijk ten overvloede: Elders in de trein is volgens de huisregels telefoneren en praten wel toegestaan, maar slechts op gedempte toon.

Een taxi bedrijf Valys of Regio bellen altijd met 000000000 ! Dus bericht kan niet..

Ik hoef geen gelijk en ik ben ook niet uit op rang verhoging of verandering. Maar miisschien kunnen jullie samen satneef en jij gezellig een spelletje schaken? Of eens opzoeken wat betekend : Nood breekt wet ?

Ik kom niet meer terug in deze topic, vriendelijk bedankt voor jullie beider inbreng !!! 🆒
Gebeld worden door een taxibedrijf is natuurlijk geen noodsituatie. U beseft toch hopelijk wel dat de manier waarop u de regel uitlegt: "Bellen mag niet in een stiltecoupé, behalve als je telefoon gaat." de service stiltecoupé volledig onderuit zou halen? De stiltecoupé is er voor mensen die in stilte willen lezen, werken of gewoon reizen. De rest van de trein is er voor mensen die zachtjes met elkaar willen praten of met taxibedrijven willen bellen. In plaats van zich te beklagen over medereizigers die u aan de regels herinneren, doet u er verstandiger aan te kiezen voor een plaats in de trein die past bij de hoeveelheid geluid die u wenst te maken, danwel uw geluidsniveau aan te passen aan uw plaats in de trein.
Vergelijk het met een bioscoop, je telefoon op trilstand en als je gebeld wordt gewoon even weggaan uit de stiltecoupe.
Reputatie 7
Badge +4
http://www.ns.nl/uitgelicht/tijd-voor-lezen/de-leescoupe.html

Wel een mooie variant 😉
Alleen praktisch is het niet of NS moet er van uit gaan dat elke treinreis dagen gaat duren om een heel boek uit te lezen :D

En vloerkleden ? Succes met schoonmaken.
Bedankt voor je bijdrage en feedback stilte s silence. Persoonlijk vind ik dat het duidelijk is wanneer je in een stiltecoupé zit. Het staat duidelijk of de ramen en we melden het ook op de schermen en (bij dubbeldekkers) bij de trapopgang (een stiltecoupé bevindt zich namelijk altijd boven). Ik snap je frustratie goed en lees dat de omstandigheden met jouw zoon anders zijn dan de gemiddelde Nederlander. Mooi om te zien dat je voor hem en jezelf opkomt. Ondanks dit vervelende probleem wil ik je geen valse hoop geven. Ik kan niet toezeggen dat een lawaaierige stiltezone in de toekomst niet meer zal voorkomen. Op een trein zit vaak één conducteur, soms twee en heel soms een veiligheidsteam. Wanneer zij lawaai detecteren in een stiltezone zullen ze daar wat van zeggen, tenminste, daar ga ik vanuit. We kunnen echter niet in iedere coupé een medewerker plaatsen die toezicht houdt op de stilte.

Kortom: Voor stilte in een stiltezone ben je voor een groot deel afhankelijk van je medereiziger. Helaas is het inderdaad soms zo dat fatsoen ver te zoeken is. Gelukkig is het ook vaak wél stil in een stiltezone. Ik ga je verhaal delen met mijn contactpersoon die erover gaat en zal nog eens kijken hoe we dit issue weer op de agenda kunnen krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Helaas zijn er veel treinen waar de Hc in het andere treinstel aanwezig is. Die zal geen lawaai kunnen constateren in het andere treinstel. Ik reis regelmatig in een IC die bestaat uit 2 ICMm-stellen. Het is altijd een loterij of de Hc in hetzelfde treinstel als ik aanwezig is.
Achteraf niet zo'n goed idee van NS om die doorloopneuzen dicht te lassen......
Veel conducteur zeggen er te weinig vanvan en boetes geven schijnt juridisch moeilijk te zijn.

Los daarvan is het vaak niet duidelijk aangegeven, dat is ook wel duidelijk geworden in de discussies hierover op dit forum.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb juist altijd begrepen dat het geven van boetes juridisch gesproken helemaal niet zo moeilijk is. Volgens het AVR-NS dien je aanwijzingen van het personeel op te volgen en kan er een beetje volgens wanneer je dat niet doet. Op het moment dat op het perron staat, val je onder het AVR-NS. En als je de aanwijzing van de Hc om je klep te houden in de stiltecoupé niet opvolgt, kun je daarvoor beboet worden.

Ik kan me wel goed voorstellen dat de meeste Hc's helemaal geen zin hebben om boetes uit te delen. Maar dat is iets anders dan dat het juridisch moeilijk ligt.

Reageer