Stiltecoupé

Toon eerste bericht

111 reacties

Het is wel heel apart dat het in de Thalys wel werkt. als er in de coupé waar je niet mag bellen toch belt komt er een medewerker je vriendelijk verzoeken om het niet te doen of naar de daarvoor bestemde ruimte. Het werkt moet ik zeggen. Aan de andere kant een kaartje met de Thalys is ook een stuk duurder maar je krijgt er wel goede service voor terug.
- schone toilet
- schone coupé
- betere controle
- eten/drinken in de trein
- werkende wifi
- krantje/tijdschrift

Dus wil je meer betalen voor betere service en controle?
Misschien eerst eens gewoon zichtbaar maken ? Negen van de 10x heb zelfs ik het niet eens door dat ik een stiltecoupe zit.
ik zit vaak in de trein in de stiltecoupe en meestal letten de mensen er wel op om niet (luid) te praten. helaas hoor je idd weleens mensen gewoon bellen enzo. conducteurs moeten hier wat van zeggen vind ik. maar lijkt me moeilijk om op te staan en de conducteur te zoeken in de trein! misschien een knopje net als in de vliegtuig dat er iemand van de "bemanning" komt? :))
Stephan, lees die reactie van Janina nou nog eens! Ze wil juist reizen in de stiltezone, maar doordat NS het zo sullig aanpakt werkt het absoluut niet. Reizigers die graag in de stiltezone reizen, verlangen nu eindelijk eens actie van NS! Je kunt niet enerzijds stiltezones inrichten en anderzijds verlangen van reizigers dat ze zelf de boel daar gaan handhaven.

Zelf pak ik het tegenwoordig als volgt aan. Ik vraag eenmaal netjes of mensen stil willen zijn. Als ze dat niet doen, dan vraag ik het nog eens, maar dan veel minder vriendelijk. "Bek houden, tyfuswijven", bijvoorbeeld. Dat werkt prima!
Hoi janina, welkom op het NS Serviceforum. Als je het niet prettig vindt om in de stiltecoupé plaats te nemen, ben je natuurlijk volledig vrij om in een normale coupé te reizen. Ik vind het jammer om te lezen dat je minder leuke ervaringen hebt in de stiltecoupé. We proberen de stiltezones zo goed mogelijk aan te geven en rekenen erop dat iedereen zich aan de waarden houdt in deze coupés. Klik hier voor meer informatie. We zijn continu bezig het comfort in de trein te verhogen, en onderzoeken hierbij hoe we de stiltezones nog beter kunnen communiceren. Desondanks bedankt voor je feedback.

Groet,
Stephan
Helemaal mee eens...
Dan maar geen stilte coupé en waarom is het niet mogelijk om weer een topic hierover te openen. Het gaat toch om de beleving van iemand anders. Ik ben het er volkomen mee eens.
Het is toch belachelijk dat als je ergens mee zit om eerst alles te lezen voordat je wat moet schrijven.
JE mag er een verwijzing naar doen als er al een oplossing ergens anders in een topic staat maar dat is er volgens mij nog steeds niet.

@Hertog. Bejaarden die massaal topics aanmaken omdat ze de Keuzedagen niet snappen, krijgen in dit forum ook uitgebreid de kans om voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal te vertellen. Ik zie geen reden waarom Janina dan niet opnieuw een topic over de Stiltezone mag beginnen. Volgens mij valt het trouwens wel mee met het aantal topics over de Stiltezone. Het zijn er een stuk of 10.

Het is in elk geval jammer dat NS nog steeds geen enkele verantwoordelijkheid toont om ervoor te zorgen dat mensen die gebruik maken van de Stiltezone ook daadwerkelijk in stilte kunnen reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Het zelfzuchtige gedrag is natuurlijk de oorzaak van de problemen binnen de trein. Als je ervoor kiest in de stiltecoupe te gaan zitten, hou je je mond en in de praatcoupe hoeft dat niet. De stiltecoupes zijn echt in de minderheid.

Een typische reactie had Maamke: ik wil met mijn kinderen reizen en we konden niet bij elkaar zitten. Dus we gingen in de stiltecoupe. Je kunt toch niet van kinderen verwachten dat ze hun mond houden? Vervolgens vroeg ze om begrip wat kennelijk van haar kant niet nodig was. Tsja, met kleine kinderen kies je voor het gedeelte waar kinderen mogen praten en ga je dus niet in de stiltecoupe zitten. Kinderen houden zich nu eenmaal niet lang stil en dat hoeft ook niet - maar ga dan niet in een stiltecoupé zitten.

Conducteurs kunnen pratende reizigers in de stiltecoupé niet verbaliseren, hooguit kan er op elementair fatsoen worden gewezen. Mensen kunnen of willen dat kennelijk in toenemende mate niet meer begrijpen. Zo van ik doe waar ik zin in heb en als je daar wat van zegt, word ik agressief. In West-Nederland en met name rond de grote steden, is dat wel erger dan erbuiten. Het is echter een maatschappelijk vraagstuk en niet specifiek een probleem van de spoorwegen.

Eerste klas reizen is duur maar daar wordt de stiltecoupé doorgaans wel gerespecteerd, men wil het ook graag omdat veel van deze reizigers er rustig willen/moeten werken.

Het internetgebruik komt de rust ten goede maar werkt nog niet optimaal.
Bedankt voor je reactie en begrip@ de luchtmacht!! Helaas is het inderdaad zo dat de NS hier nog steeds niks aan doet!! En niet met een oplossing komt voor dit probleem! En ja dan hoor ik ze denken ga dan niet met de trein......alleen omdat er mensen zijn die andere niet respecteren..............zo jammer
@Hertog. Bejaarden die massaal topics aanmaken omdat ze de Keuzedagen niet snappen, krijgen in dit forum ook uitgebreid de kans om voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal te vertellen. Ik zie geen reden waarom Janina dan niet opnieuw een topic over de Stiltezone mag beginnen. Volgens mij valt het trouwens wel mee met het aantal topics over de Stiltezone. Het zijn er een stuk of 10.

Het is in elk geval jammer dat NS nog steeds geen enkele verantwoordelijkheid toont om ervoor te zorgen dat mensen die gebruik maken van de Stiltezone ook daadwerkelijk in stilte kunnen reizen.
Maakt mij niet uit hoe vaak dit is besproken! Het gaat mij erom dat dit totaal niet werkt op deze manier!! En kan dit op deze manier bekent maken.
Dit onderwerp is inmiddels - pakweg - 50x aan de orde geweest op dit forum.
Als u rechtsboven bij Zoeken in het forum alleen al het woord stiltecoupé intikt krijgt u een waslijst aan topics te zien met vaak tientallen reacties.

Goede kans dat die reacties de komende tijd ook weer op dit topic herhaald zullen gaan worden.

Reageer