Stiltecoupe - automatische reminders?

• 20 februari 2018
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

Na een zware werkdag zit ik in de stiltecoupé naar huis. Zitten er hier drie clubjes afzonderlijk met elkaar te praten.
Waarom wordt er geen geluidsmeter opgehangen, die bij signalering van gesprekken tijdens de reis een melding laat horen dat het stil moet zijn?

Met groet,
Menno

8 reacties

Reputatie 1
Wordt nog leuk bij het omroepen van de stations: "Dames en heren, ik bedoel, beste reizi..." "Ding dong, in deze coupé moet het stil zijn." "...ion is Utrecht Centraal, eindbestemming van de..." "Ding dong, ik zei net, in deze coupé moet het stil zijn." "...eigendommen en neem deze ook mee."

Maar serieuzer: je bent absoluut niet de enige die zich hier aan stoort: https://forum.ns.nl/search?q=stiltecoupe
Reputatie 7
Badge
Ik heb s voorgesteld aan NS om het licht te laten knipperen op de geluidspieken in de stiltecoupe.
Goedenavond Moos79, welkom op het NS Serviceforum.

Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Ik betwijfel echter of het een goed idee om de trein automatisch te laten reageren om geluid. Ik voorzie problemen met omgevingsgeluid, omroepen en bij conducteurscontrole.
Over het algemeen werkt het het best om mensen vriendelijk te attenderen op het feit dat ze in de stiltecoupé zitten. Werkt dit niet, dan zou je een conducteur op kunnen zoeken en die om hulp te vragen.
Is het niet een veel beter om in plaats van geluidsmeters, of alleen de silence | stilte strip op de ramen, een soort gelijken afbeelding te maken op de tussendeuren van de stilte coupé naar de trap of naar een andere coupé?
Niet iedereen heeft namelijk door dat op de ramen boven aan deze strip zit, en gaan ze vanzelf praten wanneer er een groep is.
Zo zien mensen gelijk wanneer ze de coupé in gaan dat deze ruimte bedoeld is om in stilte te kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge
Is het niet een veel beter om in plaats van geluidsmeters, of alleen de silence | stilte strip op de ramen, een soort gelijken afbeelding te maken op de tussendeuren van de stilte coupé naar de trap of naar een andere coupé?

de wet van Pavlov zegt dat je iets consequent prikkelends moet doen om een mens te laten snappen wat niet hoort. Plaatjes en praatjes helpen niet.
Reputatie 7
Badge
Niet iedereen heeft namelijk door dat op de ramen boven aan deze strip zit, en gaan ze vanzelf praten wanneer er een groep is.
Zo zien mensen gelijk wanneer ze de coupé in gaan dat deze ruimte bedoeld is om in stilte te kunnen zijn.

de wet van Pavlov zegt dat je iets consequent prikkelends moet doen om een mens te laten snappen wat niet hoort. Plaatjes en praatjes helpen niet. Honden geven ze dan een stroomstootje als ze blaffen.....
Reputatie 7
Badge +3
Leuke suggestie op Twitter.
Bij deze alvast een doos "mondensluittape" :$

Reputatie 7
Badge
lol, die is wel heel grappig.:D

Reageer