beantwoord

stilterijtuig in Intercity Direct

• 2 september 2019
  • 5 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 1
Kan er er nog eens een keer gekeken worden naar stiltezones in de Intercity Direct en IC Den Haag Eindhoven in de tweede klasrijtuigen? Nu de treinen weer volzetten merk ik dat ik daar echt behoefte aan heb. Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld het eerste en laatste rijtuig van de trein tot een stilterijtuig te verklaren. Kost wat stickers, maar zou heel fijn zijn.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 september 2019, 21:26

Goedenavond parfait. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk weinig verandering verwacht in de IC Direct rijtuigen, gezien dit materieel over enkel jaren vervangen zal worden door het nieuwe ICNG materieel, maar ik heb je suggestie bij deze doorgestuurd!
Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond parfait. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk weinig verandering verwacht in de IC Direct rijtuigen, gezien dit materieel over enkel jaren vervangen zal worden door het nieuwe ICNG materieel, maar ik heb je suggestie bij deze doorgestuurd!
Reputatie 1

Ik kom nog even terug op de stilterijtuig in de intercity ‘direct’. Twintig stickers op elk raam bij bv twee rijtuigen en een paar aan de buitenkant kunnen er toch wel van af? 

Waarom dit niet gerealiseerd kan worden is mij helaas ook onbekend. Zoals Stijn NS aangeeft wordt het materieel van de IC Direct vervangen wat de kans op wijzigingen binnen het huidige materieel zeer onwaarschijnlijk maakt. 

Reputatie 6

Elders wordt aangegeven dat de IC Direct-rijtuigen nog tot circa 2025 naar Brussel blijven rijden, dat is dus minimaal 5 hele jaren. Wordt dat echt gezien als een te korte periode om er nog iets aan te doen? Die trein is vrij prestigieus en wordt internationaal gebruikt, het is dan minder acceptabel om het tot de houdbaarheidsdatum op te gebruiken zoals met een of andere willekeurige sprinter. ICMm heeft een interieur dat sterk lijkt op de IC-rijtuigen en daarvan wordt verwacht dat het ook na 2025 nog een aantal jaar rijdt. Het voldoet nu nog best aardig, ondanks de wat gedateerde techniek, maar als er niks aan gedaan wordt denk ik dat het in 2025 geen grote luxe meer is om met deze treinen te moeten reizen. Vooral het ernstige tekort aan oplaadpunten wordt dan een probleem.

Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat ik eerder heb gedaan. Mijn bericht is puur een verwachting gebaseerd op wat wij weten met betrekking tot de materieelvervanging bij de IC Direct. Ik heb het verzoek alsnog doorgestuurd, dus als het huidige materieel toch langer zal gebruikt blijven worden dan zal er ongetwijfeld ook gekeken worden naar dit soort relatief kleine aanpassingen.

Reageer