beantwoord

stiptheid

• 5 januari 2015
  • 3 reacties
  • 412 Bekeken

In de krant "metro" las ik dat 90% van de treinen met minder dan 3 minuten vertraging vertrekt. Alleen zecht mij dit niks een, op deze manier maakt het niet uit of een trein 4 of 40 minuten vertraging heeft. Ook vraag ik me af wordt er de gewonen dienstregeling gebruikt bij deze telling als de winterdienstregelling van kracht is?

Het lijkt mij veel beter als ze inplaats van het aantal procent dat op tijd gereden wordt het aantal minuten vertraging bekent wordt gemaakt. Als dat dan wordt gedeelt door het aantal ritten dan krijg je een getal wat in iedergeval meer zecht dan die 90%.
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 januari 2015, 18:52

Wanneer een trein meer dan 3 minuten vertraagd is wordt deze inderdaad als vertraagd gemeld. Wanneer een trein uitvalt telt deze niet mee in de telling. Op de site van prorail wordt hier meer uitleg over gegeven.
Bekijk origineel

3 reacties

Wanneer een trein meer dan 3 minuten vertraagd is wordt deze inderdaad als vertraagd gemeld. Wanneer een trein uitvalt telt deze niet mee in de telling. Op de site van prorail wordt hier meer uitleg over gegeven.
Reputatie 1
'Wanneer een trein uitvalt telt deze niet mee in de telling'.

Wel zo makkelijk hè, voor de NS. Wekelijks heb ik op het traject Leiden-Utrecht last van uitgevallen treinen en vertraagde treinen. Die beweerde 90% wordt in ieder geval niet op dat traject behaald.
Reputatie 6
Dus men moet er eigenlijk wat meer vertraagde treinen laten uitvallen, dan gaat de punctualiteit mooi omhoog.

Reageer