beantwoord

stiptheid treinen een leugen

• 5 januari 2015
  • 20 reacties
  • 602 Bekeken

Goedemorgen, ik lees op nu jij dat de treinen volgens de cijferJa meer op tijd rijden... dit is a een leugen op de bovenste plank en b, gemanipuleerd als de pest... ik neem vaak de trein .en op Heerhugowaard is de trein naar hoorn of den helder meestal verlaat... voor kerst was er in Noord-Holland helemaal van de zotte want er waren 3 jumpers. In het nieuws lezen we dat er meer mensen voor trein springen.. weet je hoe lang dan een trein stil staat!.heb het jammer genoeg mee gemaakt....ik vind het algemeen dat de trein steeds duurder word en het zou juist goedkoper moeten worden...nee van mij krijgt de ns een dikke onvoldoende. Een ,4... ov is asosiaal en zo lang ik met 50 euro biljet niet in eens een kaartje kan kopen. Is het behoorlijk ondoordacht...maar goed...
icon

Beste antwoord door Thijs NS 5 januari 2015, 17:57

Over het algemeen accepteren kaartautomaten enkel pin- of creditcardbetalingen. De ervaring leert dat betalingen met contant geld veel storingen opleveren.
Prorail biedt op haar website nog wat meer achtergrondinformatie over punctualiteit, wellicht vind je dat nog interessant. Hier vind je een algemeen verhaal over punctualiteit. Wekelijks brengen ze ook verslag uit over de punctualiteit in de laatste week. Het laatste verslag vind je hier.
Bekijk origineel

20 reacties

Over het algemeen accepteren kaartautomaten enkel pin- of creditcardbetalingen. De ervaring leert dat betalingen met contant geld veel storingen opleveren.
Prorail biedt op haar website nog wat meer achtergrondinformatie over punctualiteit, wellicht vind je dat nog interessant. Hier vind je een algemeen verhaal over punctualiteit. Wekelijks brengen ze ook verslag uit over de punctualiteit in de laatste week. Het laatste verslag vind je hier.
Welke ervaring...de ns heeft nooit een machine gehad waar je met een wettelijk betaalmiddel zoals papiergeld kan betalen... dus ..sorry maar in zwitserland kan het wel..en bij banken kan het ook.. dus dit is gewoon niet overdacht... het is gewoon slecht bedacht van de ns dat iedereen maar altijd geld op ze pin heeft..sommige mensen die het minder hebben ,hebben wel cash geld om te reizen.en ik als klant vind dat er altijd een alternatief geboden moet worden..het loket was zo slecht nog niet.. en om dan een euro boete op een kaartje te leggen om mensen te dwingen om een ov te nemen is niet vriendelijk.. .het word steeds duurder en dat is algemeen schijn baar goed gekeurt .wat van de zotte is.. openbaar reizen met een kaart is een luxe straks nog..en dat vind ik onbegrijplijk.zolang papier geld nog een wettelijk betaal middel is..
Zou er ook een alternatief moeten zijn omdaar ook een kaartje of je ov kaart mee te kunnen opwssrderen
Beste Thijs.. cijfers zijn leuk maar de praktijk is raar genoeg anders en ervaringen ook..en het gevoel van de reiziger.. als het steeds gebeurt voor hun neus op een zelfe traject.. kun je niet alle cijfers op een hoop gooien je bedoeld het goed..alleen de werkelijkheid is anders... op heerhugowaard is die vaak op vrijdag verlaat of vertraging..ook op hoorn..der kan je met cijfers leuk een richting aan geven ..maar sta er maar is tussen..met een overvolle trein en dan vertraging mensen raken er aan gewend.. maar de ns heeft echt niet minder vertraging gehad..naar mijn mening juist gelijk of iets meer...ik als trouwe klant tegen over een beeld scherm ach ja... wie heeft gelijk..
Bij een kaartautomaat kan vaak nog wel gewoon met muntgeld betaald worden. Als je een vervoerbewijs met papiergeld wilt betalen, kun je dit het beste bij de servicebalie op het station doen. Het alternatief van de ov-chipkaart met een minimum saldo is de eenmalige ov-chipkaart, maar als je vaker reist is een ov-chipkaart al snel voordeliger. De euro 'boete' waar je over spreekt is geen boete, maar een toeslag voor de relatief dure aanschaf en distributie van de eenmalige ov-chipkaart. Vergelijk het met een los kaartje in de bus of tram; dit is vaak ook duurder dan het reizen met de ov-chipkaart.
Vergelijk het met een los kaartje in de bus of tram; dit is vaak ook duurder dan het reizen met de ov-chipkaart.

Het enige reisproduct dat vergelijkbaar is met een los kaartje in de bus of tram is een los kaartje in de trein, oftewel de UvB. De ontmoedigingsboete die jullie op de eenmalige chipkaart (nee, dat ding is geen ov-chipkaart) hebben geplakt is er alleen maar om mensen ertoe te bewegen om met de ov-chipkaart te reizen.
Beste stephan, u kan der niks aan doen maar het is een faal systeem .. het blijft in mijn ogen een boete.. omdat een papieren kaartje geen samen reis korting ook er op kan worden geactiveerd . Plus .u kan het een andere naam geven maar als ik een kaartje koop moet daar geen extra geld op zitten ik koop al relatief een duur kaartje .. dus om dat nogmaals door te berekenen aan de reiziger vind ik gewoon een verkapte boete of verhoging om mensen te dwingen om een produckt van de ns te nemen.. het is niet normaal om dit normaal te vinden.. het moet juist betaalbaar en vriendelijk blijven en dat is het zelfde als je toen 50 cent moest betalen op een gekocht kaartje bij een ns loket.. het is psychologisch dwingen om een ns produckt te nemen..wat door de reiziger word gevoeld als door duwen in je strot van een produckt...dus ja ..bedankt voor uw uitleg maar de ns kan niet omgaan met klachten want ze doen er zo weinig mee .. het moet zo gaan als de ns wil en het is makelijk en snel en vooral leuk.. maar de kosten liegen er niet om..want het is normaal gevonden dat dingen duurder worden .. maar het is niet normaal..
@ theofiel: Je hebt er zeker gelijk in dat we onze reizigers willen stimuleren om gebruik te maken van de ov-chipkaart, dat is een van de redenen van de afschaffing van het papieren kaartje geweest. De € 1 toeslag op de eenmalige chipkaart heeft echter direct betrekking op de duurdere productie ervan.

@mcj1970: Op de ov-chipkaart kun je heel eenvoudig bij de kaartautomaat de Samenreiskorting laden. Omdat dit geen eenmalige chipkaart is, zul je hier geen € 1 toeslag voor betalen.
@ theofiel: Je hebt er zeker gelijk in dat we onze reizigers willen stimuleren om gebruik te maken van de ov-chipkaart, dat is een van de redenen van de afschaffing van het papieren kaartje geweest. De € 1 toeslag op de eenmalige chipkaart heeft echter direct betrekking op de duurdere productie ervan.

Het papieren treinkaartje had hogere productie- en distributiekosten dan het reizen op de saldo. Als bovenstaand verhaal had geklopt, dan had de wegwerpchipkaart dezelfde prijs gehouden als het papieren kaartje en hadden mensen die op saldo reizen 1 euro korting gekregen.
Dus in Nederland kost die chip 1 euro extra en in het buitenland is de kostprijs van een chipcard niet eens 0,10 cent.

Wat een onzin weer van NS.

En hou op met die onzinnige vergelijking van kaartjes in de bus die zoveel duurder zouden zijn, in de eerste plaats waren ze dat al en in de tweede plaats betaal je daar geen toeslag van 1 euro terwijl er net zo goed een chip in zit.
[quote=Stephan NS

@mcj1970: Op de ov-chipkaart kun je heel eenvoudig bij de kaartautomaat de Samenreiskorting laden. Omdat dit geen eenmalige chipkaart is, zul je hier geen € 1 toeslag voor betalen.[/quote]

Heel eenvoudig zou ik niet gebruiken, want heel eenvoudig had een los kaartje met korting geweest. Makkelijker is het zeker niet, al zal je zelf wel nooit reizen op die manier.
Bij een kaartautomaat kan vaak nog wel gewoon met muntgeld betaald worden. Als je een vervoerbewijs met papiergeld wilt betalen, kun je dit het beste bij de servicebalie op het station doen. Het alternatief van de ov-chipkaart met een minimum saldo is de eenmalige ov-chipkaart, maar als je vaker reist is een ov-chipkaart al snel voordeliger. De euro 'boete' waar je over spreekt is geen boete, maar een toeslag voor de relatief dure aanschaf en distributie van de eenmalige ov-chipkaart. Vergelijk het met een los kaartje in de bus of tram; dit is vaak ook duurder dan het reizen met de ov-chipkaart.

Wat is een eenmalige OV Chipkaart dan ? Die bestaat helemaal niet, lastig he.
Goedemorgen macca728! 😉 Volgens mij bestaat de eenmalige chipkaart wel. Kijk hier voor meer info.
De eenmalige chipkaart bestaat inderdaad, dit is volgens de door de NS gehanteerde definities echter geen ov-chipkaart.
Goedemorgen macca728! 😉 Volgens mij bestaat de eenmalige chipkaart wel. Kijk hier voor meer info.

Eerst je bericht aanpassen en dan mij de een link sturen over een term, die jullie te pas en te onpas eenmalige OV chipkaart noemen

Niet erg respectvol.

En wat Theofiel zegt, zelfs die tekst in die link is niet goed.
Als we een bericht aanpassen, vermelden we dat altijd. Laten we daarnaast op dit forum niet al teveel ingaan op een detail in de gebruikte term; of er nu eenmalige chipkaart of eenmalige ov-chipkaart staat, we gaan er vanuit dat iedereen begrijpt wat er wordt bedoeld. En als iemand een gebruikte term toch niet helemaal begrijpt of meer uitleg wil, geen probleem, dan helpen we hem/haar graag daarbij.
Nee je had het eerst over een eenmalige OV chipkaart en dat heb je na mijn reactie aangepast. Ik zie het niet staan die vermelding van jou.

En NS moet ZORGVULDIG zijn, een OV chipkaart kan je in het hele OV gebruiken, een eenmalige chipkaart niet.
ik blij te horen en te lezen dat ik niet de enige hierin ben die het totaal niet makkelijk vind en zo leuk en gebruiksvriendelijk.. als je ziet (in enkhuizen) hoe toeristen en ook ouderen zitten te klote bij de kaartjes automaat is het gewoon te zielig voor woorden. dat de ns dit standvastig volhoud dat de Ov en hun kaartjes zo makkelijk zijn. het is een faal systeem en de klanten service weet zich geen houding en verwijst zelfs ook naar dit forum.. maar ik heb altijd geleerd ..(voorbeeld) als iemand een klacht of negatief over mij uit laat ga ik naar die persoon toe en neem serieus en kijk waarom men zo praat en dan gaan we kijken of er iets veranderd moet worden.. maar de ns is daar toch niet zo makkelijk mee . ik noem het arrogantie ten top zelf reizigers vereniging rover ,kan hier niks mee. . die lopen ook tegen een
muur.. en wat de klanten service dan doet en dat doet goedbedoelde Stephan ns ook, dan komen ze met zogenaamde goedbedoelde adviezen en dan kom jij over of je niks weet en of je zelf dat al niet uit gezocht heb.. . luisteren en er iets mee doen is som heel moeilijk. ik noem het gesprek technieken en papagaaien .en jou met een kluitje weer in het riet sturen want ze weten het zelf ook niet .. met een papieren kaartje met chip kan je geen samen reis korting halen het is mij gek genoeg niet gelukt al tig keer wel met de blauwe anonieme kaart waar je eerst 20 euro op moet zetten en 7.50 voor moet dokken dat ding kost gewoon 27.50 en dan pas kan dan je reizen .. .. .nee ns . veel mensen zijn niet tevreden . ze gebruiken hem omdat ze moeten.. maar niet omdat het zo gemakkelijk is .. en zo fijn.. . je mag best wel is toegeven dat iets niet altijd werkt en niet echt top is...ik ben niet tevreden over de OV kaart en het gebruik der van een kaartje kocht je en het was een eerlijk reis middel.. het was fraude gevoelig maar dat is de Ov kaart ook. de trein is duur . en een leuke melk koe .. jammer maar openbaar vervoer is het al niet meer.. veel mensen moeten van a naar b . maar hebben geen auto en geen geld vaak.. die groep word gewoon steeds groter.. en daar rust een taboe op schijnbaar. Want je kan toch wel een kaartje kopen voor de trein?.. nee ga maar is reizen eenmalig dan schrik je het apenlazers..
[quote=Stephan NS.

@mcj1970: Op de ov-chipkaart kun je heel eenvoudig bij de kaartautomaat de Samenreiskorting laden. Omdat dit geen eenmalige chipkaart is, zul je hier geen € 1 toeslag voor betalen.[/quote]

makkelijk ja idd vroeger ja toen je gewoon een meereiskaartje uit de automaat kon halen of een e-ticket met 40 % korting stel ik maak een reis Barneveld noord naar Goor met 3 personen (ik weekend vrij abbonement en nog 2 mensen)
beginnent in Barneveld 2 passen activeren voor meereiskorting vervolgens 3 passen inchecken op station Barneveld noord dan op station Amersfoort omchecken van de Valleilijn naar Ns weer 3 passen bij de Valleilijn erlangs en bij de Ns weer inchecken vervolgens door van Amersfoort naar Apeldoorn daar weer 3 passen omchecken van ns naar Ariva en dan op station Zutphen de boel weer omchecken van Arriva naar Syntus om vervolgens op station goor uit te checken. Nee idd het is er allemaal een stuk makkelijker op geworden heb in dit retour dus 48 x een pasje voor de kaartlezer gehouden vroeger kocht ik 2 e-tickets met 40% korting en had ik alleen me eigen pas om te checken.
Nee je had het eerst over een eenmalige OV chipkaart en dat heb je na mijn reactie aangepast. Ik zie het niet staan die vermelding van jou.

En NS moet ZORGVULDIG zijn, een OV chipkaart kan je in het hele OV gebruiken, een eenmalige chipkaart niet.

helaas denkt de bus richting Texel (en andere Waddeneilanden) daar anders over. (accepteert geen ov chipkaart meer)
De € 1 toeslag op de eenmalige chipkaart heeft echter direct betrekking op de duurdere productie ervan.

Dat ding is in productie nauwelijks duurder dan het oude papieren kaartje. De werkelijke reden is dat NS de kosten van (de logistiek achter) het papieren kaartje boekhoudkundig al niet meer begroot had. Vervolgens werden jullie er fijntjes op gewezen dat voor incidentele reizigers dan een veel te hoge drempel zou worden opgeworpen om een treinkaartje te kopen. Toen is er alsnog een eenmalige chipkaart gekomen, maar moesten de kosten van de verkoop van vervoerbewijzen (die in de tijd van papieren kaartjes gewoon uit de verkoop zelf werd bekostigd) ineens nogmaals aan de reiziger worden doorberekend.
Dat er eenmalige chipkaarten nodig zouden blijven, hadden jullie zelf ook al kunnen bedenken, maar door de consumentenorganisaties het te laten eisen, hadden jullie weer een excuus om een extra prijsverhoging door te voeren.

Reageer