beantwoord

Stoelen in de nieuwe sprinter?

Toon eerste bericht

123 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat ik samen gepropt zit met andere mensen vind ik wel wat minder.
Wil je hiermee nu zeggen dat NS er voor moet zorgen dat de eerste klas half leeg blijft?
Badge +3
Tja, een tweede 1e klas gedeelte is natuurlijk prettig als het in de ene onrustig is, of ingenomen wordt door mensen met upgrades e.d. Dan heb je in een enkele SNG-3 inderdaad pech.
Net als in een ICM of SGM, dus dat is ook niet nieuw.

ik zie veel meningen over de stoelen, maar het lijkt mij toch echt dat deze stoelen te recht zijn  ; bijna 90 graden. 

De zitting is gewoonweg te kort en juist de combi van een rechte stoel met een korte zitting is funest voor de rug. 

ook gezien het feit dat de gemiddelde lengte stijgt....…

In een Smart is hetzelfde geval : korte ritten zijn prima te doen., maar langer dan 15 minuten is het een lijdensweg. 

De stoel is slecht voor de langere reiziger waarschijnlijk

Reputatie 7
Badge
Vandaag had ik gereist in VIRM en SGM. Die stoelen zitten echt veel beter dan in de SNG.
De SNG heeft echt oncomfortabele stoelen. Ik snap echt niet welke persoon op het idee is gekomen om dit soort stoelen in een nieuwe sprinter te gooien.
Reputatie 7
Badge +1

Het gaat om 2 verschillende type stoelen. De stoelen in de SNG staan voor velen te rechtop en zitten daardoor oncomfortabel. De stoelen van de SLT waren bekleed met stof en zijn nu van kunstleder, daar was verder met het comfort niet zo veel mis mee. Ze trokken alleen veel stof en viezigheid aan en zagen er vrij snel smerig uit. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij de SLT is bij het vervangen van de bekleding ook een iets andere hoofdsteun geplaatst waarbij de zijkanten meer naar voren gericht zijn. Zie het verschil tussen oud en nieuw.

Reputatie 7
Badge +3

Stoelen in de SNG zijn iederdaad iets smaller, daardoor is het gangpad weer wat breder.

Reputatie 4
Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?
Reputatie 7
Badge
De SNG is gewoon een mega Spartaanse trein waarbij de stoelen een complete mislukking zijn, zowel qua zitcomfort als qua grote in de breedte.
Dat wordt van der winter nog wat, met al die dikke natte winterjassen.
Maar we kunnen schrijven wat we willen, er zal echt niets veranderen, nieuwe stoelen voor alle treinstellen loopt in de miljoenen......
Misschien dat er nog best aardig geld in zit om speciale SNG-kussentjes te verkopen. Die zijn ontworpen voor mensen, niet Xenomorphs.
Reputatie 7
Badge
Dat mag, maar anderen hebben ook het recht die klachten niet al te serieus te nemen.
Dat mag. Niemand hoeft mij serieus te nemen verder. 😌
Reputatie 6
Badge
Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?

Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.
Reputatie 3

Haha, over 20 jaar, als ze een grote revisie ondergaan:rofl:

Reputatie 7
Badge +4

Treinen met deze stoelen, dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren en het is meer dan alleen een omissie dat dit niet op tijd is ontdekt.

Een trein test je toch uit op dit punt? Om te zien zijn ze zonder meer mooi, maar verder had men toch even moeten gaan zitten en tien minuten gaan reizen, dan was het meteen opgevallen.

Zo spring je niet om met je klanten. Gelukkig hoef ik er niet vaak mee te reizen. Het is toch te gek voor woorden dat je een nieuw en modern treintype maar beter kunt mijden. Normaal zitten er verbeteringen in. Herinvoering van de eerste klas zou ook mooi zijn. Voor een rode stoel die net zo rot zit, betaal je graag meer tenslotte. ;-)

@ReizigerRijssen Over twintig jaar nieuwe stoelen is voor mij persoonlijk in ieder geval waarschijnlijk te laat. ;-)

Reputatie 4

Ik reis zelf vrijwel dagelijks met deze sprinters op het traject Groningen - Zwolle. Genoeg ritten met rugpijn dus… 

Uiteraard zijn sprinter treinen qua comfort een stukje minder dan Intercity treinen en dat is begrijpelijk. Maar gezien het aantal klachten (alleen op dit forum al) zou NS hier toch wel naar moeten kijken. En zoals @MJL ook schrijft kan niemand verwachten dat alle problemen direct in de komende 5 jaar al opgelost zijn. Er moet in elk geval iets gebeuren. Helemaal voor de wat langere afstanden hier in het noorden (en niet alleen hier overigens). 

@ReizigerRijssen Ik heb al een aantal keren stoelen gezien met behoorlijke kuilvorming in de zitting dus ik ben benieuwd hoe ze er dan na zo'n tijd uitzien :joy:.

Vraag het me ook al langer af. Gebaseerd op het aantal negatieve reacties van mijn medemens denk ik dat het een buitenaards wezen moet zijn geweest.
Reputatie 7
Badge
Maar hoe ervaar je dan de breedte van de stoelen @Trein-D ?
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen 😀
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Badge
Vreselijk zeg. Wie doet nou zoiets? En hoe kan het dat treinpersoneel dat niet door heeft? 😞
Simpelweg omdat deze treinen een tijdje op het station staan voordat ze weer vertrekken en als het personeel op dat moment wisselt is er geen personeel bij deze treinen.

En daarbij moet je ook maar net zien dat iemand iets in de brand steekt, als het flink rookt is het natuurlijk snel te zien maar een beginnende brand is niet zo snel gespot.

Het is wel diep triest dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.
Ik vind de stoelen vreselijk zitten! Veel te rechtop met een hoofdsteun dat in de weg zit, en een slag in de rug waar de iets langere mens (179cm) zich stuk op zit.

Precies dat dacht ik laatst ook. Zit weleens vaker eerste klas in een VIRM en die zitten goed. Zat laatst eerste klas in een (nieuwe?) sprinter. Heb niet zoveel verstand van de Spinter types, maar die stoel zat echt voor geen meter. Idd veel te rechtop met de hoofdsteun die in de weg zit. Toch verrassend dat deze als fijn werden ervaren met het testen ervan.
Reputatie 7
Badge
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen 😀
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.

Ja de breedte vind ik dan weer wat minder. 😌Ik heb altijd het gevoel dat ik een stukje van de tweede stoel mee pak inderdaad. Blijkbaar is mijn kont te dik.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Reputatie 3

Ja de breedte vind ik dan weer wat minder. 😌Ik heb altijd het gevoel dat ik een stukje van de tweede stoel mee pak inderdaad. Blijkbaar is mijn kont te dik.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.

Ik ben er al lang&breed aan gewend
Heeft niks met smaak te maken, het zit voor mij gewoon vreselijk.
Reputatie 4

Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.

Gemiste kans!
Reputatie 4
Het lijkt me uw persoonlijke perceptie dat uw grief niet serieus genomen wordt. Geen van de stoelen in de treinen lijkt me een wonder van ergonomie.

Overigens kunt u in het openbaar vervoer geen maatwerk verwachten. Of u nu een los kaartje van € 1,30 of een jaarabonnement van € 5.000 koopt...

En dit is geen sneer onderwater, maar heeft alles met verwachtingsmanagement te maken.

(Bovendien verreweg de reacties hier zijn van medereizigers)

Reageer