Vanmorgen is het een opluchting dat er weer een keer een oudere sprinter rijdt. Die stoelen zitten heerlijk + klaptafel aanwezig.
Er is misschien in een trein een stoel afgefikt. Dacht je dat ze opeens overstag zouden gaan om in de hele serie nieuwe stoelen in te bouwen? Ook een andere stoel kan je niet zomaar inbouwen, de kussen en zijn allemaal op maat gemaakt om bij het framewerk van de stoel te passen. Iets anders zal er niet zo makkelijk op passen.
Maarre, fijn dat de nieuwe stoelen eindelijk wennen 🙂
In de NS app kun je op dezelfde dag zien welk treintype voor je reis gepland staat.
Bij de SLT is bij het vervangen van de bekleding ook een iets andere hoofdsteun geplaatst waarbij de zijkanten meer naar voren gericht zijn. Zie het verschil tussen oud en nieuw.
Het gaat om 2 verschillende type stoelen. De stoelen in de SNG staan voor velen te rechtop en zitten daardoor oncomfortabel. De stoelen van de SLT waren bekleed met stof en zijn nu van kunstleder, daar was verder met het comfort niet zo veel mis mee. Ze trokken alleen veel stof en viezigheid aan en zagen er vrij snel smerig uit.
Treinen met deze stoelen, dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren en het is meer dan alleen een omissie dat dit niet op tijd is ontdekt.
Een trein test je toch uit op dit punt? Om te zien zijn ze zonder meer mooi, maar verder had men toch even moeten gaan zitten en tien minuten gaan reizen, dan was het meteen opgevallen.
Zo spring je niet om met je klanten. Gelukkig hoef ik er niet vaak mee te reizen. Het is toch te gek voor woorden dat je een nieuw en modern treintype maar beter kunt mijden. Normaal zitten er verbeteringen in. Herinvoering van de eerste klas zou ook mooi zijn. Voor een rode stoel die net zo rot zit, betaal je graag meer tenslotte. ;-)
Ik reis zelf vrijwel dagelijks met deze sprinters op het traject Groningen - Zwolle. Genoeg ritten met rugpijn dus…
Uiteraard zijn sprinter treinen qua comfort een stukje minder dan Intercity treinen en dat is begrijpelijk. Maar gezien het aantal klachten (alleen op dit forum al) zou NS hier toch wel naar moeten kijken. En zoals
Simpelweg omdat deze treinen een tijdje op het station staan voordat ze weer vertrekken en als het personeel op dat moment wisselt is er geen personeel bij deze treinen.
En daarbij moet je ook maar net zien dat iemand iets in de brand steekt, als het flink rookt is het natuurlijk snel te zien maar een beginnende brand is niet zo snel gespot.
Het is wel diep triest dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.
Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit....
Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het Trollen, je schrijft maar wat
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Dat mag. Niemand hoeft mij serieus te nemen verder.
Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.
Stoelen in de SNG zijn iederdaad iets smaller, daardoor is het gangpad weer wat breder.
Nee, dat is een andere sprinter. Waar jij de foto van plaatst is een SLT en die zijn al een aantal in dienst.
De nieuwe sprinter heet SNG en daar zien de stoelen er zo uit:
Wat een verschil die stoelen in de SLT, een flinke verbetering! Bovenstaand trouwens de inmiddels “beruchte” stoelen uit de SNG.
Deze sprinters rijden inderdaad ook tussen Schiphol en Leiden. De ritten worden deels ook met een iets ouder type Sprinter (SLT) gereden zie ik.
De nieuwe sprinter (SNG) is vooral te herkennen aan de stopcontacten in eerste en tweede klas, de Mondriaan vormgeving en een blauwe LED-band langs de wanden.
Rijdt deze stoptrein ook tussen Schiphol en Leiden?
Wat een drama zeg...
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Ik vergiste me met type. Ik bedoelde dat ik het vervelend vind dat er aan beide zijden van de SNG3 niet een 1e klas zit.
Sorry was een foutje.
Betere stoelen en niet over 10 jaar, maar gewoon per 2020. Al bouwen ze maar één stel tegelijkertijd om en duurt het hele proces 5 jaar. Dit is gewoon totaal onredelijk en moet zo niet rondrijden.
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Ja de breedte vind ik dan weer wat minder. Ik heb altijd het gevoel dat ik een stukje van de tweede stoel mee pak inderdaad. Blijkbaar is mijn kont te dik.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Ik ben er al lang&breed aan gewend
Ik ben een onderdeurtje (1.63) maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten...je zou een eigen kussentje meenemen ik vind vooral het zitvlak kei en keihard
Ikzelf vind de stoelen ook verschrikkelijk. Ze zijn redelijk recht (wat volgens mij niet het grootste probleem is). Wat mij vooral opvalt is dat de rugleuning echt keihard is. Waar de meeste stoelen wat meegeven met je rug (zachte leuning), doen deze dat absoluut niet waardoor de stoelen erg slecht zitten als je rug niet precies in de vorm van de leuning past.
Ik ben nog wat langer en voor mij is het onprettig. Wat een centimeter uit kan maken . ;-)
Het is een onbegrijpelijk beleid wel rekening te houden met een prettig aandoende inrichting, maar het zitcomfort van de reiziger er niet in te betrekken. Ik vraag me af hoe mensen met rugklachten deze stoelen ervaren als je er langer dan tien minuten op moet zitten. Zoiets test je toch serieus van te voren? Ik kan me niet voorstellen dat dit testen echt is gebeurd, je merkt in een paar minuten. hoe onaangenaam het is.
Of moeten we dit als reiziger maar accepteren, uiteraard na het lezen van een bericht van de afdeling Communicatie? Ze zullen het als een aan de tijd aangepaste moderne stoel zal communiceren, al zijn er helaas enkele mensen die er anders over denken?
Zet er betere stoelen in. Zeker als er nog treinen geleverd moeten worden.
Spaanse treinen met Spartaanse stoelen?
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.