beantwoord

Stoelen in de nieuwe sprinter?



Toon eerste bericht

128 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Sorry Julian😅
Yup, ik ben het met je eens dat die stoelen voor geen meter zitten. En als je aan de raamkant is, zijn ze ook nog een slag te smal als er een breed iemand naast je komt zitten.

In de NS app kun je op dezelfde dag zien welk treintype voor je reis gepland staat.
Reputatie 7
Badge


Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.
Gemiste kans!

Er is misschien in een trein een stoel afgefikt. Dacht je dat ze opeens overstag zouden gaan om in de hele serie nieuwe stoelen in te bouwen? Ook een andere stoel kan je niet zomaar inbouwen, de kussen en zijn allemaal op maat gemaakt om bij het framewerk van de stoel te passen. Iets anders zal er niet zo makkelijk op passen.

Maarre, fijn dat de nieuwe stoelen eindelijk wennen 🙂
Dat ik samen gepropt zit met andere mensen vind ik wel wat minder.
Wil je hiermee nu zeggen dat NS er voor moet zorgen dat de eerste klas half leeg blijft?
Badge +3
Tja, een tweede 1e klas gedeelte is natuurlijk prettig als het in de ene onrustig is, of ingenomen wordt door mensen met upgrades e.d. Dan heb je in een enkele SNG-3 inderdaad pech.
Net als in een ICM of SGM, dus dat is ook niet nieuw.
Reputatie 7
Badge
Vandaag had ik gereist in VIRM en SGM. Die stoelen zitten echt veel beter dan in de SNG.
De SNG heeft echt oncomfortabele stoelen. Ik snap echt niet welke persoon op het idee is gekomen om dit soort stoelen in een nieuwe sprinter te gooien.
Reputatie 7
Badge +1

Het gaat om 2 verschillende type stoelen. De stoelen in de SNG staan voor velen te rechtop en zitten daardoor oncomfortabel. De stoelen van de SLT waren bekleed met stof en zijn nu van kunstleder, daar was verder met het comfort niet zo veel mis mee. Ze trokken alleen veel stof en viezigheid aan en zagen er vrij snel smerig uit. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij de SLT is bij het vervangen van de bekleding ook een iets andere hoofdsteun geplaatst waarbij de zijkanten meer naar voren gericht zijn. Zie het verschil tussen oud en nieuw.

 

Reputatie 7
Badge +3

Stoelen in de SNG zijn iederdaad iets smaller, daardoor is het gangpad weer wat breder.

Reputatie 7
Badge
Wat kunnen we toch weer zeuren met zn allen zeg.. men blijft vergeten dat de NS haar geld maar 1x uit kan geven en dat er keuzes gemaakt moeten worden. Teven kan je nooit iedereen tevreden stellen. Vind je de stoelen niet lekker zitten? Dan neem je een kussentje of dergelijke mee. Iedereen heeft een andere smaak, dat het jouw smaak niet is maakt het nog geen slechte trein.

Heeft iemand gezegd dat het een slechte trein is? Nee toch?
Maar mogen we misschien klagen over de stoelen? Die stoelen zitten gewoon beroerd klaar.
En ik ga geen kussentje meenemen want dat valt hartstikke op en dat vind ik gênant. Dan denkt straks iedereen in de trein dat er iets met mijn kont mankeert. Dat is alleen maar ongemakkelijk.
Reputatie 4
Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?
Misschien dat er nog best aardig geld in zit om speciale SNG-kussentjes te verkopen. Die zijn ontworpen voor mensen, niet Xenomorphs.
Reputatie 7
Badge
Dat mag, maar anderen hebben ook het recht die klachten niet al te serieus te nemen.
Dat mag. Niemand hoeft mij serieus te nemen verder. 😌
Reputatie 7
Badge
Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?

Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.

Dat het probleem morgen niet opgelost is valt te begrijpen, maar een signaal vanuit NS dat er naar de klachten geluisterd wordt en dat er in de toekomst iets mee gedaan gaat worden zou wel fijn zijn. Al duurt het 5 jaar, maar we moeten wel weten dat we er van op aan kunnen dat deze treinen ooit geschikt gemaakt gaan worden voor een normale mate van comfort die je mag verwachten.

Vraag het me ook al langer af. Gebaseerd op het aantal negatieve reacties van mijn medemens denk ik dat het een buitenaards wezen moet zijn geweest.
Reputatie 7
Badge
Maar hoe ervaar je dan de breedte van de stoelen @Trein-D ?
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen 😀
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Vreselijk zeg. Wie doet nou zoiets? En hoe kan het dat treinpersoneel dat niet door heeft? 😞
Simpelweg omdat deze treinen een tijdje op het station staan voordat ze weer vertrekken en als het personeel op dat moment wisselt is er geen personeel bij deze treinen.

En daarbij moet je ook maar net zien dat iemand iets in de brand steekt, als het flink rookt is het natuurlijk snel te zien maar een beginnende brand is niet zo snel gespot.

Het is wel diep triest dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.
Ik vind de stoelen vreselijk zitten! Veel te rechtop met een hoofdsteun dat in de weg zit, en een slag in de rug waar de iets langere mens (179cm) zich stuk op zit.

Precies dat dacht ik laatst ook. Zit weleens vaker eerste klas in een VIRM en die zitten goed. Zat laatst eerste klas in een (nieuwe?) sprinter. Heb niet zoveel verstand van de Spinter types, maar die stoel zat echt voor geen meter. Idd veel te rechtop met de hoofdsteun die in de weg zit. Toch verrassend dat deze als fijn werden ervaren met het testen ervan.
Reputatie 7
Badge
Maar hoe ervaar je dan de breedte van de stoelen @Trein-D ?
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen 😀
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.

Ja de breedte vind ik dan weer wat minder. 😌Ik heb altijd het gevoel dat ik een stukje van de tweede stoel mee pak inderdaad. Blijkbaar is mijn kont te dik.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Reputatie 4

Maar hoe ervaar je dan de breedte van de stoelen @Trein-D ?
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen 😀
Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Ja de breedte vind ik dan weer wat minder. 😌Ik heb altijd het gevoel dat ik een stukje van de tweede stoel mee pak inderdaad. Blijkbaar is mijn kont te dik.
Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.

Ik ben er al lang&breed aan gewend
Heeft niks met smaak te maken, het zit voor mij gewoon vreselijk.
Badge +3

Goh, het mag wat kosten!

https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/60-000-komfortablere-Sitze-fuer-ICE-4-und-ICE-3-Anfang-2020-startet-der-Umbau--4561346?contentId=1204030

Er komen dus 60.000 nieuwe stoelen in de ICE 4 en ICE 3 omdat die comfortabeler zijn en omdat reizigers (Farhgasten) dat willen. Ze willen 2x zoveel mensen de trein in, en zonder comfort gaat dat niet lukken.

 

Reputatie 4

Ah, installeren ze dan meteen goeie stoelen in die trein wanneer ze 'm weer opknappen?Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.

Gemiste kans!

Reageer