Een renovatie, lees een ander stofje, heeft geen enkel zin, en zelfs dat gaat de komende 8 tot 10 jaar niet gebeuren bij SNG.
Het hele frame van de stoelen is vele malen te stijl, met een vreemde bocht naar achteren nabij de onderrug.
Verder zijn de stoelen zo smal, dat je zeker 10 cm te kort komt, naast elkaar gezeten dus zeker 20 cm. En laat het gangpad nu juist die ruimte te breed zijn......

En het ergste is nog dat er in de SNG bijna geen 1e klasse meer te vinden is. Een heel klein stukje...dat is het. En alleen maar aan de voorkant (of achterkant)
Bij de SLT is er teminste 1e klasse aan allebij de uiteinden van de trein. Bij de SNG dus niet.
Dan zit je dus met allemaal mensen samengepropt in de 1e klas. Plus nog de gebruikelijke mensen met een acttiekaartje. En natuurlijk nog een zwart rijden hier en daar. En dan kan ik niet eens meer naar een andere 1e klasse coupe vluchten want dr is er maar eentje.
Who cares. Het is nog steeds gewoon erg vervelend dat de 3 delige geen 1e klas heeft aan bijde zijde.
Heeft iemand gezegd dat het een slechte trein is? Nee toch?
Maar mogen we misschien klagen over de stoelen? Die stoelen zitten gewoon beroerd klaar.
En ik ga geen kussentje meenemen want dat valt hartstikke op en dat vind ik gênant. Dan denkt straks iedereen in de trein dat er iets met mijn kont mankeert. Dat is alleen maar ongemakkelijk.
Dat mag. Niemand hoeft mij serieus te nemen verder.

Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit....
Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het Trollen, je schrijft maar wat
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Ga zelf vaak in de SNG3 juist in de tweede klas zitten achter de machinistencabine, deze heeft namelijk dezelfde ruime opstelling dan de eerste klas........
Ik vergiste me met type. Ik bedoelde dat ik het vervelend vind dat er aan beide zijden van de SNG3 niet een 1e klas zit.
Sorry was een foutje.

Simpelweg omdat deze treinen een tijdje op het station staan voordat ze weer vertrekken en als het personeel op dat moment wisselt is er geen personeel bij deze treinen.
En daarbij moet je ook maar net zien dat iemand iets in de brand steekt, als het flink rookt is het natuurlijk snel te zien maar een beginnende brand is niet zo snel gespot.
Het is wel diep triest dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.
Ze gaan er zeker geen ander type stoel inbouwen dan eerst.
Gemiste kans!
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen

Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen

Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.
Ja de breedte vind ik dan weer wat minder.

Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Ik heb in mijn zomerkleding reeds 10 cm nodig van de stoel ernaast om gewoon te kunnen zitten. En nee, ik heb echt geen al te brede heupen

Ik vrees dat dit met dikke winterjassen straks echt niet gaat passen, met je tweeën naast elkaar.

Hoe dan ook.....ik begin er aan te wenen. Langzaam aan.
Ik ben er al lang&breed aan gewend
Goh, het mag wat kosten!

Â
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.
Ik ben nog wat langer en voor mij is het onprettig. Wat een centimeter uit kan maken . ;-)
Â
Â
Het is een onbegrijpelijk beleid wel rekening te houden met een prettig aandoende inrichting, maar het zitcomfort van de reiziger er niet in te betrekken. Ik vraag me af hoe mensen met rugklachten deze stoelen ervaren als je er langer dan tien minuten op moet zitten. Zoiets test je toch serieus van te voren? Ik kan me niet voorstellen dat dit testen echt is gebeurd, je merkt in een paar minuten. hoe onaangenaam het is.
Â
Of moeten we dit als reiziger maar accepteren, uiteraard  na het lezen van een bericht  van de afdeling Communicatie? Ze zullen  het als een aan de tijd aangepaste moderne  stoel zal communiceren, al zijn er helaas enkele mensen die er anders over denken?
Zet er betere stoelen in. Zeker als er nog treinen geleverd moeten worden.
Â
Spaanse treinen met Spartaanse stoelen?
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Betere stoelen en niet over 10 jaar, maar gewoon per 2020. Al bouwen ze maar één stel tegelijkertijd om en duurt het hele proces 5 jaar. Dit is gewoon totaal onredelijk en moet zo niet rondrijden.
Ik ben een onderdeurtje (1.63) maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten...je zou een eigen kussentje meenemen ik vind vooral het zitvlak kei en keihard
Ikzelf vind de stoelen ook verschrikkelijk. Ze zijn redelijk recht (wat volgens mij niet het grootste probleem is). Wat mij vooral opvalt is dat de rugleuning echt keihard is. Waar de meeste stoelen wat meegeven met je rug (zachte leuning), doen deze dat absoluut niet waardoor de stoelen erg slecht zitten als je rug niet precies in de vorm van de leuning past.Â
Dat het probleem morgen niet opgelost is valt te begrijpen, maar een signaal vanuit NS dat er naar de klachten geluisterd wordt en dat er in de toekomst iets mee gedaan gaat worden zou wel fijn zijn. Al duurt het 5 jaar, maar we moeten wel weten dat we er van op aan kunnen dat deze treinen ooit geschikt gemaakt gaan worden voor een normale mate van comfort die je mag verwachten.
Rijdt deze stoptrein ook tussen Schiphol en Leiden?
Wat een drama zeg...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.