Beste antwoord door Julian
Bekijk origineelStoelen in de nieuwe sprinter?
Deze sprinters rijden inderdaad ook tussen Schiphol en Leiden. De ritten worden deels ook met een iets ouder type Sprinter (SLT) gereden zie ik.
De nieuwe sprinter (SNG) is vooral te herkennen aan de stopcontacten in eerste en tweede klas, de Mondriaan vormgeving en een blauwe LED-band langs de wanden.
En het ergste is nog dat er in de SNG bijna geen 1e klasse meer te vinden is. Een heel klein stukje...dat is het. En alleen maar aan de voorkant (of achterkant)
Bij de SLT is er teminste 1e klasse aan allebij de uiteinden van de trein. Bij de SNG dus niet.
Dan zit je dus met allemaal mensen samengepropt in de 1e klas. Plus nog de gebruikelijke mensen met een acttiekaartje. En natuurlijk nog een zwart rijden hier en daar. En dan kan ik niet eens meer naar een andere 1e klasse coupe vluchten want dr is er maar eentje.
Who cares. Het is nog steeds gewoon erg vervelend dat de 3 delige geen 1e klas heeft aan bijde zijde.
Nee, dat is een andere sprinter. Waar jij de foto van plaatst is een SLT en die zijn al een aantal in dienst.
De nieuwe sprinter heet SNG en daar zien de stoelen er zo uit:
Wat een verschil die stoelen in de SLT, een flinke verbetering! Bovenstaand trouwens de inmiddels “beruchte” stoelen uit de SNG.
De stoelen vind ik wat aan de harde kant maar verder zitten ze inderdaad niet verkeerd. En ik heb het idee dat de stoelen in de SLT ook een stukje breder zijn dan in de SNG. In die laatst genoemde zit je met twee mensen al gauw bijna bij elkaar op schoot.
Elk voordeel heb zijn nadeel zeggen ze dan. Ik merk trouwens vaak dat veel mensen toch gaan staan ondanks dat er nog stoelen vrij zijn naast iemand. Ook als mensen niet eens een tas naast zich hebben staan. Zelfs dat mensen op de bakovergangen gaan zitten (waarvan ik me dan toch afvraag of dat beter zit dan naast iemand op een gewone stoel)
Maar voor de korte afstanden zit het prima!
Dat mag, maar anderen hebben ook het recht die klachten niet al te serieus te nemen.
Eerder op de avond was ook een SGM doelwit.
Die schijnt volgens dit artikel nog vast te zitten, een celstraf van drie jaar met tbs.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/251410/weer-brandstichting-in-coupe-van-sprinter-op-station-haarlem
Afgezien daarvan zijn er wel enige verschillen, eerder waren het alleen SGM's en begon de brand daar in het toilet, waardoor het langer onopgemerkt bleef. Nu dus ook een SNG en gewoon in de coupe, waardoor het (zeker bij de SNG) eerder opgemerkt is en door NS personeel geblust. Bij de SGM werden ook nog 2 flessen met brandbaar materiaal aangetroffen.
Maar wel opvallend dat het weer Haarlem / Zandvoort is. Vriendje van de ander?
Dat wordt door een hoop mensen gezegd ja.
Maar mogen we misschien klagen over de stoelen? Die stoelen zitten gewoon beroerd klaar.
Dit is een mening, geen feit. Een harde rechte stoel is juist goed voor je rug. Kijk maar eens naar de stoelem op scholen.
En ik ga geen kussentje meenemen want dat valt hartstikke op en dat vind ik gênant. Dan denkt straks iedereen in de trein dat er iets met mijn kont mankeert. Dat is alleen maar ongemakkelijk.
Dan maak je zelf de keuze om zonder kussen op de stoel te gaan zittwn
Ik reis zelf vrijwel dagelijks met deze sprinters op het traject Groningen - Zwolle. Genoeg ritten met rugpijn dus…
Uiteraard zijn sprinter treinen qua comfort een stukje minder dan Intercity treinen en dat is begrijpelijk. Maar gezien het aantal klachten (alleen op dit forum al) zou NS hier toch wel naar moeten kijken. En zoals
Versleten stoelzittingen vervangen ze gewoon. In sommige gevallen wordt de buitenkant aangepakt, zoals bij de SLT's. De hele stoel vervangen is aanzienlijk duurder dan enkel de stoffering.
Ach, over de stoelen in de VIRM is in de loop der jaren ook heel wat af geklaagd. Een over het "gebrekkige comfort" van de SGM ook (nog steeds trouwens). Vroeger was alles beter, dat was al in de tijd van mijn oma.
Fijn nieuws, ik reis vrij regelmatig met de intercity's van DB en het valt me altijd op dat de stoelen toch wat aan de harde kant zijn. En dan vooral in de 1e klas, dat leer geeft gewoon onvoldoende mee. Bij NS is dat al onprettig maar de afstanden in Duitsland zijn langer dan we hier gewend zijn, dan is het nog belangrijker dat het gewoon wel goed is. Wij hebben gelukkig nog de ICM die goed afgesteld is op langere reizen, met zachte stoelen die ruim voldoende steun bieden, maar met VIRM en DDZ is het al de verkeerde kant op aan het gaan. Ik vrees dat het ook met ICNG weer niet helemaal zal voldoen. Dat DB dan kiest om het comfort weer te verhogen is een goede stap.
Ik zou ook gewoon recht mogen hebben op mijn mening. Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit. Daar mogen jullie van vinden wat jullie willen maar ik ben er niet blij mee.
Dat ik een paar meter moet lopen vind ik niet het probleem. Dat ik samen gepropt zit met andere mensen vind ik wel wat minder.
En dat de stoelen niet lekker zitten maakt de hele ervaring voor mij alleen nog maar erger.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.