Deze sprinters rijden inderdaad ook tussen Schiphol en Leiden. De ritten worden deels ook met een iets ouder type Sprinter (SLT) gereden zie ik.
De nieuwe sprinter (SNG) is vooral te herkennen aan de stopcontacten in eerste en tweede klas, de Mondriaan vormgeving en een blauwe LED-band langs de wanden.
Nee, dat is een andere sprinter. Waar jij de foto van plaatst is een SLT en die zijn al een aantal in dienst.
De nieuwe sprinter heet SNG en daar zien de stoelen er zo uit:
Wat een verschil die stoelen in de SLT, een flinke verbetering! Bovenstaand trouwens de inmiddels “beruchte” stoelen uit de SNG.
Stoelen in de SNG zijn iederdaad iets smaller, daardoor is het gangpad weer wat breder.
Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.
https://sprinternieuwegeneratie.nl/stoelen-van-sng/

Nee Nederlanders klagen niet 😉
Misschien een kussentje van huis meenemen?
Misschien een kussentje van huis meenemen?
Ja dat zou kunnen ja. Maar het staat alleen zo mal. En ik val niet graag op.

Vanmorgen is het een opluchting dat er weer een keer een oudere sprinter rijdt. Die stoelen zitten heerlijk + klaptafel aanwezig.
Waar heb je in de trein gezeten? Als je vanaf Zwolle het noorden ingaat met een SPR wil dat nog wel eens een IC zijn
Ik hoor ook veel mensen klagen over de stoelen, ik hoop nooit in een sng (de opvolger gaat snng heten?) te zitten die uren stil staat door een pechgeval, gelukkig zijn deze treinen niet stuk te krijgen.
Maar goed, een groep vermoeide reizigers die gevraagd werden om de nieuwe stoelen uit te proberen keurde dit type goed dus einde discussie.
(Kan ook zijn dat al die andere stoelen nog veel beroerder zaten, en wie garandeert dat de hoek van de opstelling exact gelijk is gebleven..)
De stoelen van de SLT zullen ooit ook uitgeprobeerd zijn, je kunt je dus afvragen waarom die niet gekozen zijn. Die zitten een stuk beter, ook meer beenruimte al valt dat wel mee in de SNG. In de oersrprinter is het veel slechter gesteld met de been ruimte.
Probleem is dat het nu te laat is, er kan pas bij een grote renovatie wat gedaan worden aan die stoelen.
Ach, over de stoelen in de VIRM is in de loop der jaren ook heel wat af geklaagd. Een over het "gebrekkige comfort" van de SGM ook (nog steeds trouwens). Vroeger was alles beter, dat was al in de tijd van mijn oma.
Over de oude stoelen in de VIRM werd in het begin ook steen en been geklaagd. En wat dacht je dat er destijds is geklaagd over de gifgroene banken in de DD-AR? Het is altijd geklaag geweest en het zal altijd geklaag blijven.
Ja maar die zijn teminste wel beter als die in de SNG.
Want de stoelen in de SNG zijn voor mij echt afzien namelijk.

Maar klagen heeft geen zin, omdat aanpassen nu voorlopig onbetaalbaar is.
Discussie is dus eigenlijk zinloos.
Maar klagen heeft geen zin, omdat aanpassen nu voorlopig onbetaalbaar is.
Discussie is dus eigenlijk zinloos.
Misschien hopen op een renovatie van de stoelen?
Ook gebeurt bij de SLT
De kunstlederen bekleding vind ik een grote verbetering. Dat ze harder zijn geworden is misschien omdat (tenminste ik heb het idee) ook de vulling van de zitting is vervangen, en dus niet meer zo doorgezeten is.
Ook de hoofdsteunen zijn vervangen, de zijkanten steken meer naar voor uit waardoor lange mensen klagen dat ze in de rug prikken. Zo lang ben ik niet, dus geen last van.
Dat mag, maar anderen hebben ook het recht die klachten niet al te serieus te nemen.
Dat wordt door een hoop mensen gezegd ja.
Maar mogen we misschien klagen over de stoelen? Die stoelen zitten gewoon beroerd klaar.
Dit is een mening, geen feit. Een harde rechte stoel is juist goed voor je rug. Kijk maar eens naar de stoelem op scholen.
En ik ga geen kussentje meenemen want dat valt hartstikke op en dat vind ik gênant. Dan denkt straks iedereen in de trein dat er iets met mijn kont mankeert. Dat is alleen maar ongemakkelijk.
Dan maak je zelf de keuze om zonder kussen op de stoel te gaan zittwn
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.