Ik zou ook gewoon recht mogen hebben op mijn mening. Ik vind het niet fijn dat er aan beide zijde van de SNG3 een 1e klas zit. Daar mogen jullie van vinden wat jullie willen maar ik ben er niet blij mee.
Dat ik een paar meter moet lopen vind ik niet het probleem. Dat ik samen gepropt zit met andere mensen vind ik wel wat minder.
En dat de stoelen niet lekker zitten maakt de hele ervaring voor mij alleen nog maar erger.
Maar voor de korte afstanden zit het prima!
Eerder op de avond was ook een SGM doelwit.

Die schijnt volgens dit artikel nog vast te zitten, een celstraf van drie jaar met tbs.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/251410/weer-brandstichting-in-coupe-van-sprinter-op-station-haarlem
Afgezien daarvan zijn er wel enige verschillen, eerder waren het alleen SGM's en begon de brand daar in het toilet, waardoor het langer onopgemerkt bleef. Nu dus ook een SNG en gewoon in de coupe, waardoor het (zeker bij de SNG) eerder opgemerkt is en door NS personeel geblust. Bij de SGM werden ook nog 2 flessen met brandbaar materiaal aangetroffen.
Maar wel opvallend dat het weer Haarlem / Zandvoort is. Vriendje van de ander?

Fijn nieuws, ik reis vrij regelmatig met de intercity's van DB en het valt me altijd op dat de stoelen toch wat aan de harde kant zijn. En dan vooral in de 1e klas, dat leer geeft gewoon onvoldoende mee. Bij NS is dat al onprettig maar de afstanden in Duitsland zijn langer dan we hier gewend zijn, dan is het nog belangrijker dat het gewoon wel goed is. Wij hebben gelukkig nog de ICM die goed afgesteld is op langere reizen, met zachte stoelen die ruim voldoende steun bieden, maar met VIRM en DDZ is het al de verkeerde kant op aan het gaan. Ik vrees dat het ook met ICNG weer niet helemaal zal voldoen. Dat DB dan kiest om het comfort weer te verhogen is een goede stap.
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.
Juist voor lange mensen zoals (1.89) ik zijn deze rechte stoelen heel prettig.
De stoelen in de oude, nog niet verbouwde VIRM dubbeldekkers vind ik daarentegen een ramp.
De vraag is nu, gok ik, niet of deze stoelen aangepast gaan worden maar wanneer. Aangezien het gloednieuwe treinen zijn ben ik bang dat zoiets nog jaren kan duren, voordat die keuze wordt genomen. Maar gezien de reacties hier en elders denk ik dat het sowiezo gaat gebeuren. Daar mag je als betalende reiziger ook wel vanuit gaan.
Haha, over 20 jaar, als ze een grote revisie ondergaan
Ik reis zelf vrijwel dagelijks met deze sprinters op het traject Groningen - Zwolle. Genoeg ritten met rugpijn dusâŚÂ
Uiteraard zijn sprinter treinen qua comfort een stukje minder dan Intercity treinen en dat is begrijpelijk. Maar gezien het aantal klachten (alleen op dit forum al) zou NS hier toch wel naar moeten kijken. En zoalsÂ
.
Versleten stoelzittingen vervangen ze gewoon. In sommige gevallen wordt de buitenkant aangepakt, zoals bij de SLT's. De hele stoel vervangen is aanzienlijk duurder dan enkel de stoffering.
Â
Versleten stoelzittingen vervangen ze gewoon. In sommige gevallen wordt de buitenkant aangepakt, zoals bij de SLT's. De hele stoel vervangen is aanzienlijk duurder dan enkel de stoffering.
Â
Ja dat is ook wel logisch. In de SGM wil dat nog wel eens een mooi kleuverschil opleveren met de reeds bestaande zittingen.
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Dit dus; met 2 meter lengte en een shouderbreedte groter dan de stoelbreedte ben ik nu in de SLTâs verplicht mân shouders uit de kom te trekken of het zonder rugleuning te doen. Eigenlijk kan ik prima leven met de hoek en de hardheid (ât kan prettiger, maarja, dat kunnen zo veel dingen), maar haal alsjeblieft in ieder geval de zijkanten van die hoofdsteunen weg.
Zijn de stoelen in de SNG nog slechter dan in de SLT of gaat het om dezelfde stoelen?
Ja, de SLT-stoelen zijn met de nieuwe bekleding zo slecht nog niet. Best redelijk comfort voor een sprintertje. Alleen geen stopcontacten, geen tafels, en waardeloos felle verlichting waar je niet goed van wordt. Het is en blijft een sprinter natuurlijk, maar dan nog moet het beter kunnen. Dus als ik mag kiezen, liever een kwartier in een SLT dan een SNG.
De nieuwe bekleding van de stoelen in de SLTÂ is zeker een stuk beter dan wat er eerst op zat, ik ben alleen niet zo te spreken over die hoofdsteunen.
De stoelen vind ik wat aan de harde kant maar verder zitten ze inderdaad niet verkeerd. En ik heb het idee dat de stoelen in de SLT ook een stukje breder zijn dan in de SNG. In die laatst genoemde zit je met twee mensen al gauw bijna bij elkaar op schoot.
Elk voordeel heb zijn nadeel zeggen ze dan. Ik merk trouwens vaak dat veel mensen toch gaan staan ondanks dat er nog stoelen vrij zijn naast iemand. Ook als mensen niet eens een tas naast zich hebben staan. Zelfs dat mensen op de bakovergangen gaan zitten (waarvan ik me dan toch afvraag of dat beter zit dan naast iemand op een gewone stoel)
Op het traject Zutphen/Arnhem-Wijchen reden eerst uitsluitend SLTâs die prima zitten; inmiddels worden ze steeds vervangen door de Spanjaarden en heb ik ook het verschrikkelijke comfort in de 1e klas mogen ervaren. Inderdaad onbegrijpelijk dat deze planken in je rug zijn goedgekeurd.Â
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.