Beste antwoord door Julian
Bekijk origineelStoelen in de nieuwe sprinter?
Versleten stoelzittingen vervangen ze gewoon. In sommige gevallen wordt de buitenkant aangepakt, zoals bij de SLT's. De hele stoel vervangen is aanzienlijk duurder dan enkel de stoffering.
Ja dat is ook wel logisch. In de SGM wil dat nog wel eens een mooi kleuverschil opleveren met de reeds bestaande zittingen.
Op het traject Zutphen/Arnhem-Wijchen reden eerst uitsluitend SLT’s die prima zitten; inmiddels worden ze steeds vervangen door de Spanjaarden en heb ik ook het verschrikkelijke comfort in de 1e klas mogen ervaren. Inderdaad onbegrijpelijk dat deze planken in je rug zijn goedgekeurd.
https://sprinternieuwegeneratie.nl/stoelen-van-sng/
Misschien een kussentje van huis meenemen?
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Dit dus; met 2 meter lengte en een shouderbreedte groter dan de stoelbreedte ben ik nu in de SLT’s verplicht m’n shouders uit de kom te trekken of het zonder rugleuning te doen. Eigenlijk kan ik prima leven met de hoek en de hardheid (‘t kan prettiger, maarja, dat kunnen zo veel dingen), maar haal alsjeblieft in ieder geval de zijkanten van die hoofdsteunen weg.
Over de oude stoelen in de VIRM werd in het begin ook steen en been geklaagd. En wat dacht je dat er destijds is geklaagd over de gifgroene banken in de DD-AR? Het is altijd geklaag geweest en het zal altijd geklaag blijven.
Nee Nederlanders klagen niet 😉
Ja maar die zijn teminste wel beter als die in de SNG.
Want de stoelen in de SNG zijn voor mij echt afzien namelijk. 😶
Maar klagen heeft geen zin, omdat aanpassen nu voorlopig onbetaalbaar is.
Discussie is dus eigenlijk zinloos.
Misschien een kussentje van huis meenemen?
Ja dat zou kunnen ja. Maar het staat alleen zo mal. En ik val niet graag op. 😌
Ik zit met mijn schouders tegen de onderkant van de hoofdsteun aan. Echt totaal niet te doen. Ik krijg direct nekpijn.Ik ben niet eens heel erg lang, juist een gemiddelde nederlandse man van 1.84m
Echt hoe heeft dit kunnen gebeuren. Jezus Christus kom me halen wat een achterlijk incompetent kut bedrijf is dit toch.
Juist voor lange mensen zoals (1.89) ik zijn deze rechte stoelen heel prettig.
De stoelen in de oude, nog niet verbouwde VIRM dubbeldekkers vind ik daarentegen een ramp.
Maar klagen heeft geen zin, omdat aanpassen nu voorlopig onbetaalbaar is.
Discussie is dus eigenlijk zinloos.
Misschien hopen op een renovatie van de stoelen?
Ook gebeurt bij de SLT
Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.
Herhalen van uw bericht van een maand geleden heeft niet zoveel zin. Sommige mens zullen het met u eens zijn en anderen niet.
Vanmorgen is het een opluchting dat er weer een keer een oudere sprinter rijdt. Die stoelen zitten heerlijk + klaptafel aanwezig.
Waar heb je in de trein gezeten? Als je vanaf Zwolle het noorden ingaat met een SPR wil dat nog wel eens een IC zijn
Ik ben het ook eens dat de stoelen in de SNG niet van kwaliteit zijn. Zowel tweede als eerst klas zijn beide gewoonweg oncomfortabel. De kwaliteit bewijst zichzelf omdat de metalen rugplaat van de rugleuning bij de lendesteun (onderrug deel) door knikt bij veel van de stoelen. Ook de eerste klas in de 3tjes kan ik het over eens zijn. Normaal zou ik het niet erg vinden om een plaatsje op te geven of gewoon te staan. Echter is het voor mij zo dat ik de vouwfiets mee neem, dus ik moet rennen met fiets in de hand omdat ik niet binnendoor kan lopen met de fiets. Misschien kan er worden aangegeven waar de eerst klas op het perron stopt. Ik zit elke werkdag een uur heen en een uur terug in de trein. Veel van deze reizen zijn alleen met een 3tje SNG.
De kunstlederen bekleding vind ik een grote verbetering. Dat ze harder zijn geworden is misschien omdat (tenminste ik heb het idee) ook de vulling van de zitting is vervangen, en dus niet meer zo doorgezeten is.
Ook de hoofdsteunen zijn vervangen, de zijkanten steken meer naar voor uit waardoor lange mensen klagen dat ze in de rug prikken. Zo lang ben ik niet, dus geen last van.
Ik hoor ook veel mensen klagen over de stoelen, ik hoop nooit in een sng (de opvolger gaat snng heten?) te zitten die uren stil staat door een pechgeval, gelukkig zijn deze treinen niet stuk te krijgen.
Maar goed, een groep vermoeide reizigers die gevraagd werden om de nieuwe stoelen uit te proberen keurde dit type goed dus einde discussie.
(Kan ook zijn dat al die andere stoelen nog veel beroerder zaten, en wie garandeert dat de hoek van de opstelling exact gelijk is gebleven..)
De stoelen van de SLT zullen ooit ook uitgeprobeerd zijn, je kunt je dus afvragen waarom die niet gekozen zijn. Die zitten een stuk beter, ook meer beenruimte al valt dat wel mee in de SNG. In de oersrprinter is het veel slechter gesteld met de been ruimte.
Probleem is dat het nu te laat is, er kan pas bij een grote renovatie wat gedaan worden aan die stoelen.
Zijn de stoelen in de SNG nog slechter dan in de SLT of gaat het om dezelfde stoelen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.