beantwoord

Stoptrein Den Bosch - Nijmegen: nieuwe trein met uitschuifplankjes

• 13 februari 2017
  • 9 reacties
  • 349 Bekeken

Sinds januari rijden er nieuwe sprinters op het traject Den Bosch - Nijmegen. Bijna dagelijks heb ik op dit traject vertraging of een kapotte trein. De reden hiervan is dat de uitschuifbare planken bij de deuren op station Nijmegen Dukenburg niet goed functioneren. Gevolg óf vertraging óf uitvallende trein. Van de conducteur hoorde ik zelfs dat deze treeplanken tijdens de testfase alleen aan de niet-perronzijde getest mochten worden. Opmerkelijk. Inmiddels rijdt deze nieuwe trein een aantal weken op het traject, maar nog steeds haperen bijna dagelijks de treeplanken op station Nijmegen Dukenburg. Wat gaat de NS hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Tamzin 13 februari 2017, 11:10

De uitschuifbare treden zijn internationaal een grote bron van storingen maar tegenwoordig verplicht i.v.m. de instap voor rolstoelers. NS is dus niet de enige spoorwegmaatschappij die hiermee worstelt.

Stadler probeert een en ander met een softwarewijziging op te lossen maar dat kan niet 1-2-3 omdat het ministerie van I&M dan weer een volledig analyse van de software eist die nog maanden kan gaan duren.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik heb begrepen dat al het personeel wat op de Flirts rijdt instructies heeft gekregen hoe ze in geval van storing het schuiftredesysteem kunnen resetten.
Reputatie 7
Badge +3
De uitschuifbare treden zijn internationaal een grote bron van storingen maar tegenwoordig verplicht i.v.m. de instap voor rolstoelers. NS is dus niet de enige spoorwegmaatschappij die hiermee worstelt.

Stadler probeert een en ander met een softwarewijziging op te lossen maar dat kan niet 1-2-3 omdat het ministerie van I&M dan weer een volledig analyse van de software eist die nog maanden kan gaan duren.
Welkom op ons serviceforum Linda79.

Daarbij komt ook nog het feit dat dit nieuwe treinen zijn waarbij kinderziektes ook nog een rol spelen. Hopelijk merk je snel verbetering Linda79.
Wij worden idd op de hoogte gehouden hoe we die storingen kunnen aanpakken. Het probleem doet zich idd voor bij Dukenburg en waarom alleen daar durf ik echt niets over te zeggen.
Reputatie 6
Badge +1
Wij worden idd op de hoogte gehouden hoe we die storingen kunnen aanpakken. Het probleem doet zich idd voor bij Dukenburg en waarom alleen daar durf ik echt niets over te zeggen.

Heeft iets te maken met de afstand tussen spoor en perron. Het probleem komt trouwens ook voor bij stations tussen Arhem en Zutphen die in een bocht liggen.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar verrassend genoeg weer niet in Oss en Den Bosch Oost die ook in een bocht liggen.
Reputatie 5
Het zoveelste geval van over engeneering. Gevoelige sensoren in een voor electronica onvriendelijke omgeving zullen altijd problemen opleveren.
Er zij wel veel mensen die last hebben van de vertraging elke dag dus NS verzin een list cq oplossing
Reputatie 7
Badge +3
Zoals gezegd er is al een software-oplossing maar het Ministerie van I&M geeft geen toestemming om die te mogen gebruiken. Het kan nog maanden duren voor die toestemming er komt omdat het Ministerie mogelijk eerst een volledige technische herkeuring van de hele trein eist (met alle daarbij behorende bureaucratie en papierwinkel) alvorens de oplossing mag worden gebruikt.

Reageer