beantwoord

Stoptrein mist op zaterdagavond 19 mei Woerden

• 20 mei 2018
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Op zaterdagavond 19 mei 2018 miste de stoptrein Amsterdam-Breukelen-Woerden-Gouda-Rotterdam, die om 22.58 vanaf Amsterdam Amstel was vertrokken, het station Woerden.

Waarschijnlijk kwam dat omdat de trein binnen kwam op een spoor zonder perron. De circa 40 reizigers moesten nu op station Gouda Goverwelle uitstappen.

Wat mij verwonderde (als niet getroffen reiziger naar Rotterdam) is dat daarover noch door de HC noch door de machinist werd gedaan. Is na te gaan waarom dat niet gebeurde?
En is ook na te gaan waar de fout zat?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 mei 2018, 13:23

Als de trein inderdaad niet langs het perron kwam is dit een fout van de treindienstleider en daar kan de machinist en de hoofdconducteur op een gegeven moment niets meer aan doen. Enige is dan bij de volgende stop de opties aangeven welke opties deze getroffen reizigers hebben om terug te reizen naar Woerden en een excuus maken voor deze fout van de treindienstleider.

De treindienstleider zorgt voor de rijweg van de trein, de machinist bepaalt niet via welk spoor er gereden wordt.

U zult begrijpen dat het stoppen op een spoor zonder perron absoluut niet veilig is en daarom niet is gedaan.
Bekijk origineel

2 reacties

Als de trein inderdaad niet langs het perron kwam is dit een fout van de treindienstleider en daar kan de machinist en de hoofdconducteur op een gegeven moment niets meer aan doen. Enige is dan bij de volgende stop de opties aangeven welke opties deze getroffen reizigers hebben om terug te reizen naar Woerden en een excuus maken voor deze fout van de treindienstleider.

De treindienstleider zorgt voor de rijweg van de trein, de machinist bepaalt niet via welk spoor er gereden wordt.

U zult begrijpen dat het stoppen op een spoor zonder perron absoluut niet veilig is en daarom niet is gedaan.
Welkom bij de NS Community, Chris.

Balen voor de reizigers naar Woerden dat de trein daar niet heeft gestopt 😞 Ik zie dat JBa al het één en ander heeft toegelicht. Thanks Jba :) Uiteraard is het wel spijtig dat er geen communicatie is geweest richting de reizigers zoals ik uit je verhaal begrijp. Dit zien wij natuurlijk ook graag anders. Waarom dit niet is gedaan zou ik je niet durven zeggen. Wel fijn dat je dit aan ons laat weten want zo kunnen wij ervoor zorgen dat we scherper gaan letter op de communicatie richting onze reizigers.

Reageer