Stoptrein zwolle-utrecht, waarom weer al dat oude en veel te korte materieel

Toon eerste bericht

277 reacties

Betrof een dubbele DD-AR.
Na ruim vijf jaar dagelijks te hebben gereisd tussen Harderwijk en Utrecht was vandaag de laatste rit. Voortaan ga ik weer gewoon met de auto. De ongelofelijke puinhoop op de stoptreinlijn Zwolle-Utrecht hebben mij hiervoor doen besluiten. De kwaliteit van de ritten is compleet is 200% achteruit gegaan sinds de herinvoering van de DDAR 3 op deze lijn defecte, slecht onderhouden, smerige, onveilige museumtrein. Regelmatig uitval van treinen zodat er weer enkele uren er helemaal geen trein rijdt! Wat mij betreft was het genoeg! Dankzij mijn werkgever kan ik nu weer beschikken over een auto voor het woon-werk verkeer. Wens al de medereizigers veel sterkte met het reizen op deze lijn. En......NS ga vooral zo door!! Negeer de reizigers gewoon doe jullie eigen ding, pak een bonus blunder rustig door!
As we speak zit ik weer op een pijninme****bankje tussen balkon en 2e klasse bovenverdieping. Trein te klein voor dit tijdstip. Hokje heeft 4 stoeltjes maar bij het raam kan je niet normaal zitten ivm prullenbakje. Er moet ook niemand tegenover me komen zitten want dan zitten zn benen in de weg. Snap niet dat ze de trein ooit zo hebben kunnen bouwen. Rij dagelijks dit traject en heb al een poos geen ddz meer gezien. Op een modern toiletloos sprintertje na alleen maar deze oude ddar gebakjes die te kort zijn voor de spitsuren waarin ik rijd
@Lex Succes in de file, met de parkeerkosten en de fiscale bijtelling van de leaseauto!
Helaas de laatste maanden zeer oude treinstellen. We zouden eigenlijk een soort stakingsactie moeten houden door op een dag collectief niet in te checken. Mijn reis stemming wordt met de dag slechter.
Vandaag was het alweer raak!
Maar liefst vijf ritten uitgevallen in de spits.
Er moeten dus wel heel veel mensen getroffen zijn.

De trein van 07:53 Ermelo naar Utrecht viel uit, defect.
Er werd omgeroepen dat de eerstvolgende trein 08:23 zou zijn.
Na 20 minuten wachten bleek deze trein ook niet te gaan rijden.
Daar werd echter niets over omgeroepen, de trein van 08:53 een uur later dus, ging ook niet rijden.
Kortom, puinhoop!
Richting Zwolle zelfde probleem.

Pas later heeft de NS de storing gemeld, te laat want dan sta je al te wachten.
Terug naar huis dus ...

De zoveelste uitval, weer DDAR3!
Hoeveel moeten er nog volgen?
Hoe lang denkt de NS dit vol te gaan houden?
Dit moet toch opvallen zoveel uitval ook bij het NS personeel?
Ik had een uur eerder de trein naar Utrecht. Meteen nadat ik in Harderwijk opstapte kostte het me al veel moeite een zitplaats te vinden. Binnen een mum van tijd zat de trein propvol. Waarom geen langere of dubbele trein? Of een ddz waarbij de stoelen wel logisch zijn geplaatst voor meer capaciteit?
Overigens moesten we op Amersfoort wachten (machinist had het over spooruitval) waardoor ik in Utrecht mn aansluiting op de bus niet haalde, maar dat even terzijde
De reacties van NS'ers begrijp ik wel, er wordt allerlei ouder materieel ingezet om de dienstregeling te kunnen uitvoeren, tegelijkertijd zijn er erg veel storingen. regelmatig te korte treinen, met als melding van de machinist/conducteur dat een treinstel niet meeging, omdat dat defect was. vanmorgen nog (19 mei) stopt de trein in Putten er helemaal mee. Ook al defect. Ik wil best met ouder matereel meerijden, maar het moet het dan wel doen. De reactie van een NS-er op dit forum dat het oude materieel het nog prima doet wil ik niet meer accepteren.
Johan
De reacties van NS'ers begrijp ik wel, er wordt allerlei ouder materieel ingezet om de dienstregeling te kunnen uitvoeren, tegelijkertijd zijn er erg veel storingen. regelmatig te korte treinen, met als melding van de machinist/conducteur dat een treinstel niet meeging, omdat dat defect was. vanmorgen nog (19 mei) stopt de trein in Putten er helemaal mee. Ook al defect. Ik wil best met ouder matereel meerijden, maar het moet het dan wel doen. De reactie van een NS-er op dit forum dat het oude materieel het nog prima doet wil ik niet meer accepteren.
Johan

Welke trein was dat vanmorgen Johan (ritnummer of geplande vertrektijd van Putten).
Vermoedelijk ook weer een DDAR3?

Het is zoals je zegt, verouderd materieel rijdt er genoeg rond zonder problemen.
De afgeschreven DDAR3's die er nu rijden tussen Zwolle-Utrecht zijn met recht afgeschreven en niet meer geschikt om zonder problemen mee te kunnen blijven rijden.
De meeste DDAR's zijn overigens keurig omgebouwd naar DDZ, die rijden prima maar zijn ook geheel gereviseerd. De overgebleven DDAR's heeft men niet om willen bouwen.
Niet rendabel of te duur misschien?
De kosten worden nu op de reiziger afgewenteld. Het Geld-Terug-Bij-Vertraging is onvoldoende om de werkelijk geleden schade te compenseren. (verlies aan arbeidstijd, alternatief vervoer, vrije uren opnemen)
de trein vertrok vanmorgen om 7:23 vanaf Ermelo.
Ik begrijp dat het een DDAR3 is (nooit geweten dat die dingen zo heten).
toen ik deze hele draad las was er een NS-er die het bestond om te zeggen dat het goed materieel is.
Misschien is dat ook wel zo, maar dan graag wat meer onderhoud.
Ik heb eigenlijk veel zin om radio Gelderland of zo eens een rit mee te laten maken. Negatief nieuws doet soms wonderen, maar het is niet zo vriendelijk.

Johan

Welke trein was dat vanmorgen Johan (ritnummer of geplande vertrektijd van Putten).
Vermoedelijk ook weer een DDAR3?

Het is zoals je zegt, verouderd materieel rijdt er genoeg rond zonder problemen.
De afgeschreven DDAR3's die er nu rijden tussen Zwolle-Utrecht zijn met recht afgeschreven en niet meer geschikt om zonder problemen mee te kunnen blijven rijden.
De meeste DDAR's zijn overigens keurig omgebouwd naar DDZ, die rijden prima maar zijn ook geheel gereviseerd. De overgebleven DDAR's heeft men niet om willen bouwen.
Niet rendabel of te duur misschien?
De kosten worden nu op de reiziger afgewenteld. Het Geld-Terug-Bij-Vertraging is onvoldoende om de werkelijk geleden schade te compenseren. (verlies aan arbeidstijd, alternatief vervoer, vrije uren opnemen)[/quote]
DDAR3 zijn oude dubbeldekkers met groene banken.
Veel DDAR zijn omgebouwd tot mooie DDZ, de nieuwe dubbeldekkers met airco en betere stoelen en een nieuwe inrichting.

De 3 staat voor drie rijtuigen.
De dubbeldekkers hebben we ook nodig op dit traject in de spits vanwege het grote reizigersaanbod.

Een enkele SLT4 voldoet dus niet, een langere SLT wel, bv 4+6.
Buiten dat was er vandaag nog een uitval, rit 5656 Zwolle-Utrecht is ook uitgevallen.

Natuurlijk ook DDAR3.
Hoe toevallig allemaal hè op één dag.
Reputatie 2
Nou was ik toch in het weekend aanwezig en rijdt er een mooie sprinter Utrecht-Zwolle!
Viel mij wel op/In het weekend kan het wel!
Nou was ik toch in het weekend aanwezig en rijdt er een mooie sprinter Utrecht-Zwolle!
Viel mij wel op/In het weekend kan het wel!

Dat zal wel een SLT geweest zijn, kort en enkeldek.
Onvoldoende capaciteit dus voor een doordeweekse dag, zeker in de spits is dat onvoldoende.
SLT's kunnen wel gekoppeld worden dus SLT4+SLT6.

Zie ook: http://www.ovtijden.com/info/mat/
Momenteel ook een sprinter SLT. Trein 16:20 uit Utrecht.
Vandaag of morgen is al die ouwe zooi van ellende uit elkaar gevallen en moeten ze wel nieuwer materiaal inzetten. Liever vandaag dan morgen overigens
Vandaag ging het aardig goed op het traject, ondanks kleine vertragingen. De SGMM (Sprinter) is vandaag ook ingezet als 6 bak op dit traject. Waarschijnlijk teveel DDAR3 treinstellen defect! Maar op dit moment is de DDZ helaas geheel verdwenen van dit traject.
Sgmm.... ook ouwe zooi
Valt nog mee tov het DDAR materiee. sgmm heeft nog enigzins een modern tintje en een logische stoelindeling.
Daar heb je dan weer gelijk in Bobby
Momenteel ook een sprinter SLT. Trein 16:20 uit Utrecht.

Weet je het zeker John?
Volgens deze info zou dit een SGMM-3 + SGMM-3 geweest zijn.
http://www.ovtijden.com/arnu/rl/5657/2015-05-20T16:20:00+0200/
Zat vanmorgen in een dubbele sgmm3 en ik moet zeggen dat het al een soort van verademing was. Al ben ik meer gecharmeerd van de ddz want echt superlekker zitten de bankjes in de sgmm nou ook weer niet en ook hier zit het prullenbakje op een rotplek ivm beenruimte
Klopt Hoppy ik had het onjuist
Klopt Hoppy ik had het onjuist

Maakt niet uit.
De NS is toch wat aan het schuiven, misschien dat ze eindelijk in de gaten krijgen dat de DDAR's toch niet helemaal voldoen.

Vandaag bijvoorbeeld een dubbele SLT. (4+6), daarmee ontstaat toch een aardig alternatief.

http://www.ovtijden.com/arnu/rl/5667/2015-05-23T19:34:00+0200/
Vanmorgen was het weer een drama. 2x treinuitval en jullie raden het al, natuurlijk weer een DDAR-3. Toen heeft de NS maar besloten om een DDZ-4 in te zetten.
Gefeliciteerd met de 100e reactie op dit topic!

Reageer