beantwoord

Stoptreinen overvol tussen Helmond en Eindhoven

• 9 september 2014
  • 8 reacties
  • 374 Bekeken

Wanneer gaat de NS haar (stop)treinen verlengen in de stips tussen Helmond en Eindhoven.
Momenteel zitten ze zo vol dat het proppen is in Mierlo-Hout en Brandevoort en je het gevoel krijgt van een haring in een tonnetje.
Onlangs heeft mijn dochter mee gemaakt dat de deuren al werden gesloten voordat ze kon instappen in de overvolle trein.
icon

Beste antwoord door Bart NS 10 september 2014, 09:24

Goed dat je deze vraag stelt op het Serviceforum, Hans. We zijn bezig om de lengte van treinen op diverse van dit soort trajecten te verlengen. Merk je vaak dat deze trein op een bepaald tijdstip vol is? Dan zal ik die bezetting bekijken.
Dit topic verplaats ik naar 'in de trein'.
Bekijk origineel

8 reacties

Mierlo-Hout heeft geen NS station en dat bestaat geen eens. Brandevoo rt zegt mij niets. Misschien bedoeld u van Houten naar Zandvoort soms? Vanuit daar moet je 2 keer overstappen zowel in Utrecht als in Amsterdam.
Goed dat je deze vraag stelt op het Serviceforum, Hans. We zijn bezig om de lengte van treinen op diverse van dit soort trajecten te verlengen. Merk je vaak dat deze trein op een bepaald tijdstip vol is? Dan zal ik die bezetting bekijken.
Dit topic verplaats ik naar 'in de trein'.
Reputatie 1
Mierlo-Hout heeft geen NS station en dat bestaat geen eens. Brandevoo rt zegt mij niets. Misschien bedoeld u van Houten naar Zandvoort soms? Vanuit daar moet je 2 keer overstappen zowel in Utrecht als in Amsterdam.

Helmond Brandevoort
Helmond 't Hout

Zijn gewoon NS stations.
De stoptreinen zitten alle werkdagen in de ochtend- en avondspits overvol.
Zo vol zelfs dat de conducteur na vertrek snel zijn/haar ruimte op zoekt omdat vervoersbewijscontrole niet mogelijk is: er is geen doorkomen aan.
Dinsdag 16-9-2014 "stonden" we met 25 personen in het in-/uitstapportaal. De machinist kon er niet meer bij en vroeg ons de deur te sluiten. Hij ging alleen in de machinistencabine ZITTEN.
Samengevat: wanneer worden de treinen verlengd zodat ze ook op tijd kunnen rijden omdat het instappen sneller zal verlopen als er ruimte is om in te stappen.
Dank voor de aanvullende info, Hans0701. De Sprinters zijn gemaakt voor metro-achtig vervoer voor reizigers met een gemiddeld korte reistijd. Deze treinen zijn ook berekend op staplaatsen, omdat we in de spits niet iedereen een zitplaats kunnen garanderen. Ik kan me echter voorstellen dat het zo niet fijn reizen is en ga je melding over dit traject daarom doorgeven. Komende herfst gaan we de capaciteit uitbreiden op de vorig jaar gesignaleerde trajecten waar zich tekorten voordeden. Het gaat hierbij zowel om Sprinters als Intercity’s. Lees hier meer over deze plannen.
Beste Inge NS,
Ik heb ditzelfde probleem gisteren aangekaart over hetzelfde traject alleen dan aan de andere kant: Wijchen - Nijmegen. Er bleven reizigers achter op het perron in Wijchen. Bovendien wordt er op dit traject met oude Mat64 stoptreinen door NS gereden, deze hebben dus geen metro achtige opstelling en zijn dus ook niet ingericht volgens jullie "sprinter principe"
Vanmorgen een verbaasde conductrice gesproken die ook direct telefonisch melding maakte van de overvolle stoptrein tussen Helmond en Eindhoven.
Volgens haar zijn de overvolle treinen niet alleen een probleem voor reizigers en personeel maar ook nog eens verboden omdat door de drukte het personeel niet tijdig, door de overvolle halletjes en gangen, bij een eventueel incident (passagier met bv. hartinfarct) kunnen komen.

Volgens de conductrice ligt de oorzaak in het personeels gebrek waardoor er geen extra wagons mogen/kunnen worden aangekoppeld (?!).

Reageer