beantwoord

Stoptreinen traject Deurne - Eindhoven

Wordt er komende (zomerse) periode rekening gehouden dat de oude stoptreinen, waarvan geen ramen open kunnen, niet ingezet worden i.v.m. de hitte?
Wanneer het +- 24 graden buiten is is het amper vol te houden in deze prehistorische treinen, laat staan wanneer de temperaturen 30+ worden aankomende dagen (wellicht weken?). Dit betreft ook echt de treinen waarvan geen ramen open kunnen, al gelden de belachelijk hoge temperaturen in stoptreinen ook voor de treinen met alleen een klein schuifraampje wat je half open kunt schuiven. Voor mij als twintiger is dit al niet vol te houden en ik kan me voorstellen dat dit voor oudere mensen nog meer geldt.

Gezien de prijzen van kaartjes voor het openbaar vervoer blijven stijgen, mogen wij als klant ook verwachten dat de voorzieningen verbeteren. Bovendien valt het me op dat er op dit traject sowieso veel oude stoptreinen ingezet worden.
icon

Beste antwoord door Loes 29 juni 2015, 12:34

Bij de oude stoptreinen waar geen airco in zit kunnen ramen open of de ventilatie worden opengezet, zoals het vroeger ook was. De oude treinen zullen volgens mij gewoon ingezet gaan worden. Aangezien het nieuwe materieel nog niet beschikbaar is zal er weinig keus zijn naar mijn idee.
Bekijk origineel

11 reacties

Als dat waar zou zijn, dan zou dat om economisch redenen ook het best te verklaren zijn. Van nieuwe treinen zijn immers de meeste nieuwe onderdelen beschikbaar als er iets stuk gaat of gesloopt wordt, waardoor het voordeliger is om nieuwe treinen in te zetten op plekken waar er vaak iets vervangen moet worden.

Feit is echter dat het overgrote deel van alle treinen wel en begin- of eindpunt in de Randstad heeft en er van alle 'nieuwere' typen tientallen rondrijden, dus inderdaad ook in de Randstad. Ik begrijp niet wat voor punt je nu wenst te maken.
Reputatie 2
Bij de oude stoptreinen waar geen airco in zit kunnen ramen open of de ventilatie worden opengezet, zoals het vroeger ook was. De oude treinen zullen volgens mij gewoon ingezet gaan worden. Aangezien het nieuwe materieel nog niet beschikbaar is zal er weinig keus zijn naar mijn idee.

Vreemd dat die nieuwe treinen altijd als eerste in de Randstad worden ingezet, terwijl ze daar toch het meest verziekt worden...
Nee,maar salarisverhoging gebeurt meestal als de arbeidsproductiviteit van de werknemer is gestegen ;)

Dat is onzin! De meeste salarisverhogingen vinden plaats als gevolg van afspraken rondom het afsluiten van een nieuwe CAO. Uitgangspunt is dan vaak dat de koopkracht niet daalt, dus dat de stijging van het salaris de inflatie volgt. De regering bepaalt over het algemeen dat de prijsstijgingen bij NS de inflatie volgen. Dat lijkt me verdedigbaar. Als NS de prijzen niet zou mogen koppelen aan de inflatie, zou het tegen minder 'koopkracht' dezelfde prestatie moeten leveren. Maar goed, het lijkt me niet dat dit forum de aangewezen plek is om anoukwvrs te leren hoe de economie werkt.
Reputatie 4
Als uw werkgever uw salaris verhoogt, gaat u ook meer werken?
Nee,maar salarisverhoging gebeurt meestal als de arbeidsproductiviteit van de werknemer is gestegen 😉
Reputatie 4
Wordt er komende (zomerse) periode rekening gehouden dat de oude stoptreinen, waarvan geen ramen open kunnen, niet ingezet worden i.v.m. de hitte?
Wanneer het +- 24 graden buiten is is het amper vol te houden in deze prehistorische treinen, laat staan wanneer de temperaturen 30+ worden aankomende dagen (wellicht weken?). Dit betreft ook echt de treinen waarvan geen ramen open kunnen, al gelden de belachelijk hoge temperaturen in stoptreinen ook voor de treinen met alleen een klein schuifraampje wat je half open kunt schuiven. Voor mij als twintiger is dit al niet vol te houden en ik kan me voorstellen dat dit voor oudere mensen nog meer geldt.

Gezien de prijzen van kaartjes voor het openbaar vervoer blijven stijgen, mogen wij als klant ook verwachten dat de voorzieningen verbeteren. Bovendien valt het me op dat er op dit traject sowieso veel oude stoptreinen ingezet worden.
U heeft mazzel, gedurende 3 weken zijn er werkzaamheden waardoor er treinvervangend busvervoer wordt ingezet met meestal een fatsoenlijk klimaatbehersingssysteem.
De rest van de zomer zult u het helaas moeten doen met oude treinen, verwacht in het Zwolle-Utrecht topic hierover ook de nodige klachten. Mogelijk kunt u ook als alternatief de intercity nemen en dan de bus met climate control naar Brouwhuis(bus 52)/ Mierlo-Hout-Brandevoort (bus 24,50,552). http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Helmond
Is mijn werkgever mijn klant?
Badge +3
Als uw werkgever uw salaris verhoogt, gaat u ook meer werken?
Lijkt mij niet, ik als klant betaal meer dus verwacht ook meer...
De prijsstijgingen zijn ongeveer gelijk aan de inflatie. Dat lijkt me volstrekt verdedigbaar, ook als er niets verandert.
Vroeger toen ook de kaartjes nog de helft van de prijs waren.... De ventilatie openzetten komt nog minder 'frisse' lucht uit dan wanneer je frisse lucht naar je buurman blaast.. Ik hoop dat je ongelijk hebt. Als er nog niet genoeg materieel beschikbaar is, zou de prijs ook nog niet omhoog moeten zijn gegaan.

Reageer