Storing | NS Community

Storing


Reputatie 6

ik sta onderhand al 2 uur in Roermond, er zijn geen treinen naar het zuiden. NS wil geen bussen regelen, of wil niet zeggen dat dat niet gaat. Omreizen bestaat niet, want flessenhals.

 

Conducteurs hebben geen interesse om reizigers te woord staan, via Twitter komt er ook geen bericht behalve excuses voor het ongemak. 

 

En nu? ik droom van de dag dat NS van het hoofdrailnetnet verdwijnt. als je iets niet kunt, laat iemand anders het dan doen :/


15 reacties

Reputatie 6

als NS zich niet aan de regels wenst te houden, stop ik ook maar met geldige vervoerbewijzen aanschaffen denk ik. 

Reputatie 6

Dat kan ik je niet aanraden Tonny.s. Het is zeer naar om te lezen dat je al zo lang op een station staat en je kunt hier ook zeker een claim voor indienen, maar zwartrijden is zeker niet een oplossing.

Verder zie ik hier dat er bussen ingezet zijn op dit traject, maar ik heb helaas geen zicht op de exacte aankomst en vertrek tijden van deze vervangende bussen. 

Reputatie 6

na 2.5 uur. wat een snelheid. ik bedenk m'n eigen oplossingen wel, NS biedt alleen maar problemen :) 

Reputatie 7
Badge +1

De informatievoorziening blijft bij verstoringen toch wel een zeer teer punt. Met Gouda nog vers in het geheugen vraag ik mij toch af waarom NS vond dat het dat beter kon dan Prorail.

Bij grote verstoringen vorig jaar, meestentijds wel veroorzaakt door Prorail heb ik NS niet op veel zinnige communicatie kunnen betrappen. (storingen in Rotterdam en die zondag dat het hele treinverkeer er uitlag)

Reputatie 7
Badge +3

NS kan geen blik bussen opentrekken en zeker niet met het huidige personeelstekort. 2,5 uur valt dan mee. Ik heb wel eens langer moeten wachten. Maar 2,5 uur of 4,5 uur, het blijft vervelend.

Badge +3

En op Twitter vraagt de NS zich maar af wat er niet lijkt te kloppen? https://twitter.com/NS_online/status/1633559252101914624

Afgezien van Sittard - Roermond… 

Ik reisde van Den Dolder naar Amsterdam. Er kwam volgens reisplanner om 20:20 pas een trein. Terwijl ik daar op wachtte, was er een trein naar Enkhuizen om 20:05 en naar Den Helder om 20:09. Verbindingen met Haarlem stonden niet in de app. Verkeerd perron. Etc etc.

Tja, dan kan je natuurlijk naar Amsterdam C en daar kijken wat er rijdt naar Haarlem… want dat moet altijd van Den Dolder ri. Haarlem! 😂

Reputatie 7
Badge

Er was een aanrijding bij Echt. Shit happens. En bussen zijn er niet direct helaas.

Reputatie 6

NS kan geen blik bussen opentrekken en zeker niet met het huidige personeelstekort. 2,5 uur valt dan mee. Ik heb wel eens langer moeten wachten. Maar 2,5 uur of 4,5 uur, het blijft vervelend.

4.5 uur is echt belachelijk. personeelstekort is tegenwoordig het toverwoord waarmee alle kritiek weggewuifd wordt. ik heb geen geld dus dan maar geen vervoerbewijzen meer kopen. dat is dezelfde soort redenering.

Nu maar hopen op een spoedig faillisement van ons staatsspoorbedrijf. Of een EU die niet alleen blaft maar ook bijt. 

Reputatie 6
Badge

Alsof Arriva zo zaligmakend is met al die stakingen van de laatste tijd. Dan heb je zeker geen vervoer.

Reputatie 7
Badge

Gaat een andere maatschappij dan NS het echt beter doen vraag ik me af.

Alsof Arriva zo zaligmakend is met al die stakingen van de laatste tijd. Dan heb je zeker geen vervoer.

Die stakingen zijn niet de schuld van Arriva maar van de FNV. Als iedereen daar zijn lidmaatschap beëindigd zijn die zo voorbij 

Reputatie 6

Alsof Arriva zo zaligmakend is met al die stakingen van de laatste tijd. Dan heb je zeker geen vervoer.

klopt, op dit moment doet NS het beter. gemiddeld genomen over de lange termijn gaat het in mijn ervaring redelijk gelijk op, alleen kunnen andere bedrijven dan NS goedkoper werken, wat maatschappelijk beter is in de vorm van minder subsidies, lagere tarieven of meer service (en trade-offs tussen deze dingen natuurlijk). 

Alsof Arriva zo zaligmakend is met al die stakingen van de laatste tijd. Dan heb je zeker geen vervoer.

klopt, op dit moment doet NS het beter. gemiddeld genomen over de lange termijn gaat het in mijn ervaring redelijk gelijk op, alleen kunnen andere bedrijven dan NS goedkoper werken, wat maatschappelijk beter is in de vorm van minder subsidies, lagere tarieven of meer service (en trade-offs tussen deze dingen natuurlijk). 

Het belangrijkste verschil is dat Arriva hogere frequenties levert, zie de aanfluiting met de sprinters in Brabant op dit moment 

Reputatie 2

Vanaf Roermond naar het zuiden kan je kiezen tussen NS en Arriva. Als de NS niet rijdt dan kun je Arriva nemen. Alleen staken ze bij Arriva momenteel steeds Op zich niet erg, want je hebt de NS nog. Alleen als Arriva staakt en NS heeft storing dan heb je een probleem omdat beide vervoerders dan uitvallen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf Roermond naar het zuiden kan je kiezen tussen NS en Arriva. Als de NS niet rijdt dan kun je Arriva nemen. Alleen staken ze bij Arriva momenteel steeds Op zich niet erg, want je hebt de NS nog. Alleen als Arriva staakt en NS heeft storing dan heb je een probleem omdat beide vervoerders uitvallen.

Maar als er uitval is vanwege iets op het spoor, zoals gisteren ongeval, kan er niets rijden.

Reageer