beantwoord

Storing Breda - Dordrecht

• 10 januari 2018
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

Beste NS, gisteren waren er defecte intercity's naar Dordt, vandaag zijn er storingen.

Betekent dit dat ik zo weer voor niets op mijn intercity sta te wachten, wat betekent "storing?" Voor jullie

Dank
icon

Beste antwoord door Julian 10 januari 2018, 14:46

Geen storing op de HSL, maar een defect spoor bij Rotterdam Zuid. Hierdoor was er veel minder treinverkeer mogelijk rond Rotterdam Zuid.
Om reizigers toch nog zo goed mogelijk te bedienen reed de IC Eindhoven - Den Haag v.v. vanwege de hogere capaciteit tussen Breda en Rotterdam via Dordrecht en stopte daar ook. Deze trein reed in de plaats van de intercity Breda - Dordrecht.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge
De storing van de IC Dordrecht - Breda wordt volgens de planner veroorzaakt door een "verstoring elders". Ik vermoed dat deze "verstoring elders" de storing op de HSL is waardoor de IC Den Haag - Eindhoven langs Dordrecht (incl stop) moest worden omgeleid, waardoor er in de praktijk nog steeds een IC rijdt tussen Dordrecht en Breda. Inmiddels wordt de IC Den Haag - Eindhoven niet meer omgeleid maar opgeheven; welke afweging daarbij is gemaakt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht werd enkel tot het einde van de ochtendspits omgeleid om opstoppingen te voorkomen. Ik zou dan ook verwachten dat de IC Dordrecht - Breda spoedig weer gaat rijden.
Geen storing op de HSL, maar een defect spoor bij Rotterdam Zuid. Hierdoor was er veel minder treinverkeer mogelijk rond Rotterdam Zuid.
Om reizigers toch nog zo goed mogelijk te bedienen reed de IC Eindhoven - Den Haag v.v. vanwege de hogere capaciteit tussen Breda en Rotterdam via Dordrecht en stopte daar ook. Deze trein reed in de plaats van de intercity Breda - Dordrecht.

Reageer