beantwoord

Storing waardoor de trein niet verder rijdt

• 3 maart 2015
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

Zaterdagavond ben ik van Amsterdam naar Delft gereisd. Echter, bij Den Haag Laan van NOI werd pas bekend gemaakt dat de trein niet verder ging dan Den Haag HS. Er zouden geen treinen meer naar Delft rijden en dit probleem zou pas 2 uur later opgelost worden. Hierdoor waren wij genoodzaakt uit te checken bij de NS en een ander vervoersmiddel te gebruiken. Ik wil graag het geld van deze reis terug claimen. Helaas moest ik wegens de omstandigheden vervroeg uitchecken en kan ik op mijn OV niet aantonen dat ik naar Delft moest. Hoe krijg ik het geld terug van deze reis?
icon

Beste antwoord door Thijs2 3 maart 2015, 18:32

Is er nu saldo afgeschreven van je OV-chipkaart? In principe wordt er alleen geld uitgekeerd op basis van het bedrag dat je betaald hebt. Er wordt nooit meer geld uitgekeerd dan je al betaald hebt. Op deze pagina vind je meer informatie over de geld terug bij vertraging regeling.
Bekijk origineel

9 reacties

Dat hangt er vanaf of de NS een alternatief heeft aangeboden.

U heeft echter recht op de gehele ritprijs op basis van AVR maar nu nog de reis bewijzen....
De NS heeft inderdaad geen alternatief geboden, waardoor ik genoodzaakt was uit te checken en het bewijs weg is dat ik naar Delft moest. Toch heeft de NS daarmee me niet op de beloofde locatie gebracht en me op extra kosten gebracht omdat ik nu ander vervoer moest regelen van Den Haag naar Delft.
Is er nu saldo afgeschreven van je OV-chipkaart? In principe wordt er alleen geld uitgekeerd op basis van het bedrag dat je betaald hebt. Er wordt nooit meer geld uitgekeerd dan je al betaald hebt. Op deze pagina vind je meer informatie over de geld terug bij vertraging regeling.
Waarom verwijs je ze opnieuw naar GTBV Thijs ? Leren jullie het nu nooit ?
TS heeft recht op vergoeding van de extra kosten omdat jullie verplicht zijn een alternatief aan te bieden.

En waarom boden jullie geen alternatief vervoer in dit geval ? Kan je dat even navragen ?
In principe wordt er alleen geld uitgekeerd op basis van het bedrag dat je betaald hebt.
dayinta heeft betaald voor de rit van Amsterdam naar Den Haag HS. Als op dat moment de vertraging tot Delft naar verwachting 60 minuten of meer bedroeg bij voortzetting van de reis met NS, heeft dayinta recht op terugbetaling van het hele aan NS betaalde bedrag na het afbreken van de reis, conform artikel 6.1 lid 3 van de AVR-NS en artikel 16 lid a van Europese verordening 1371/2007.

Met GTBV heeft dat helemaal niets te maken. Die regeling is immers niet van toepassing als de eindbestemming van de reis niet met door NS aangeboden vervoer is bereikt.
Ik kan overigens de verstoring van afgelopen zaterdagavond niet terugvinden. Kun je aangeven in welke trein je precies zat?
Dat is mijn fout, het was zondagavond. Er was een brand in de nieuwe tunnel van Delft. Toen ik er was, werden er geen alternatieven aangeboden door de NS. We werden aan ons lot over gelaten en de vertraging zou minimaal anderhalf uur duren. Aangezien we in Delft moesten zijn, heb ik niet minimaal anderhalf uur gewacht voor 5 minuten met de trein (als deze zelfs zou rijden). Vandaar dat ik graag de reis tot Den Haag HS vergoed wil hebben, aangezien NS er niet eens in heeft kunnen slagen me op de plaats van bestemming te brengen, terwijl me dat wel vooraf beloofd is.
Er was een brand in de nieuwe tunnel van Delft.
Het was gelukkig maar een vals brandalarm.
Zouden jullie nog kunnen reageren op mijn laatste bericht?

Reageer