beantwoord

Storingen Den Bosch - Tilburg

Reputatie 3
Vanaf 15:15 ligt deze verbinding er uit. Nu na 2 uur nog steeds. Omrijden via Boxtel wordt omgeroepen en wat doet NS? Die zetten een 3 bak sprinter in... in de spits!! De helft blijft op het peron achter. PRUTSERS!!!!!!
icon

Beste antwoord door Annewil NS 30 juni 2017, 10:42

Hallo Ton1961, jammer dat je gisteren last had van een verstoring op jouw traject van Den Bosch naar Tilburg. Er was sprake van een overwegstoring bij Vught waardoor er niet gereden kon worden over jouw traject. De laatste tijd zijn er inderdaad meer problemen geweest rondom het traject Den Bosch -Tilburg. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is en niet wenselijk voor jou als reiziger. Je bent niet de enige die dit heeft opgemerkt, ook op Twitter en Facebook komen er meldingen over binnen. Ik ga jouw melding intern registreren en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk zijn je volgende ervaringen beter.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De materieelinzet in de dienst Arnhem -Deurne is een lachertje, daar zijn al meerdere topic over.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien s het beter dat de sprinters in Brabant worden weggehaald bij NS en worden aanbesteed. NS bakt in Brabant niets van het sprintervervoer.
Reputatie 7
Die storingen Den Bosch-Tilburg en Den Bosch-Boxtel- Eindhoven komen me de keel uit. Het is daar zo vaak raak.
Reputatie 7
Badge +3
Prorail heeft dit weekend tussen Den Bosch en Tilburg/Boxtel aan de beveiliging gewerkt. Toeval?
Het was vandaag een rampdag in Brabant. Het begon in de ochtend met een kapotte trein. Gevolg gedurende 3 uur geen of bijna geen stoppende trein te Gilze Rijen en Tilburg Reeshof. In de middag storing tussen 's Hertogenbosch en Tilbug. Wederom uren lang geen treinen die stoppen te Gilze Rijen en Tilburg Reeshof.
Dus ja NS bakt er weinig van voor wat betreft de sprinters in Brabant. Dus aanbesteden maar zolang er maar een rechtstreekser sprinter tussen Dordrecht en Tilburg blijft. Of NS moet dat probleem oplossen. Bijvoorbeeld door de IC Roosendaal - Tilburg door te laten rijden naar Eindhoven dan kan de sprinter Dordrecht - s Hertogenbosch keren in Tilburg. Het inzet van bussen in de middag is onvoldoende. En een station urenlang niet bedienen is onbespreekbaar. Dit is niet de eerste keer. Ik ben ook benieuwd waarom een kapotte trein 3 uur voor ellende zorgt.
Reputatie 7
Badge +3
Een rampdag kan gebeuren maar in Brabant is het vier keer per week een rampdag.
Reputatie 7
Of NS, Arriva of weet ik wie er rijd dat maakt niets uit.. De 6600 wordt er standaard uitgegooid tegenwoordig tussen Breda en Tilburg, als er een verstoring is tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch. Dit is een beslissing van ProRail, heeft te maken met treinen niet op een rood sein afsturen oid. Dit ivm het beperkt aantal perronsporen in Tilburg, i.c.m. kerende en doorgaande treinen, die vaak over alle wissels heen moeten.
Reputatie 7
Badge +3
@slidestops
Er is zijn veel meer problemen met de sprinters in Brabant zoals de chaotische materieelinzet (3 bakken in de ochtendspits rond Eindhoven en 7 bakken in de stille uren) en de belachelijke uurdiensten op zondag en in de avond. En die problemen zijn wel NS specifiek en dat kan Arriva beter (zie Limburg).
Dat er ergens voor gekozen wordt wil nog niet zeggen dat het goed is. Het is gewoon niet goed om de ic Roosendaal in Tilburg te laten keren. Dat er toevallig een keer bussen hebben gereden komt door de verstoring in de ochtend. Dus doorrijden die ic desnoods als sprinter naar Weert.
Reputatie 6
Badge
Er bestaan ook trajecten waar Arriva regelmatig te weinig materieel inzet hoor, bijvoorbeeld Zevenaar - Arnhem en Gorinchem - Dordrecht. Met name die eerste maak je soms mee dat je op het balkon moet staan.
Reputatie 7
Badge +3
Bij NS rond Eindhoven gaat het inmiddels niet om staan op een balkon maar achterblijven op het perron. En dat in een periode dat HBO/WO al vrijwel dicht zijn.

Bovendien rijdt Arriva op de door jou genoemde lijnen niet van die achterlijke uurdiensten op zondag en in de avond.
Hallo Ton1961, jammer dat je gisteren last had van een verstoring op jouw traject van Den Bosch naar Tilburg. Er was sprake van een overwegstoring bij Vught waardoor er niet gereden kon worden over jouw traject. De laatste tijd zijn er inderdaad meer problemen geweest rondom het traject Den Bosch -Tilburg. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is en niet wenselijk voor jou als reiziger. Je bent niet de enige die dit heeft opgemerkt, ook op Twitter en Facebook komen er meldingen over binnen. Ik ga jouw melding intern registreren en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk zijn je volgende ervaringen beter.
Reputatie 3
Hallo Ton1961, jammer dat je gisteren last had van een verstoring op jouw traject van Den Bosch naar Tilburg. Er was sprake van een overwegstoring bij Vught waardoor er niet gereden kon worden over jouw traject. De laatste tijd zijn er inderdaad meer problemen geweest rondom het traject Den Bosch -Tilburg. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is en niet wenselijk voor jou als reiziger. Je bent niet de enige die dit heeft opgemerkt, ook op Twitter en Facebook komen er meldingen over binnen. Ik ga jouw melding intern registreren en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk zijn je volgende ervaringen beter. Goed dat je reageert; een storing aan infra kan altijd voorkomen, alleen het anticiperen daarop moet echt beter.
Reputatie 7
Badge
Er bestaan ook trajecten waar Arriva regelmatig te weinig materieel inzet hoor, bijvoorbeeld Zevenaar - Arnhem en Gorinchem - Dordrecht. Met name die eerste maak je soms mee dat je op het balkon moet staan.

Ja idd, en die Arriva treinen zijn ook nog eens hartstikke traag.

Ja idd, en die Arriva treinen zijn ook nog eens hartstikke traag.

:?:?:?
Reputatie 7
Badge

:?:?:?

De treinen van Arriva mogen niet sneller dan 80 km ofzo .
Reputatie 7
Badge
Goed dat je reageert; een storing aan infra kan altijd voorkomen, alleen het anticiperen daarop moet echt beter.

Oke, maar wat wil je dan eigenlijk? Er is nou eenmaal een storing..toch? In welke zin wil je dat er meer op geanticipeerd word?
De gemiddelde snelheid op mijn traject met de NS ligt een stuk lager....

Maar je opmerking richting een andere aanbieder siert je niet. http://www.volkskrant.nl/economie/forse-boete-van-40-miljoen-voor-ns-om-machtsmisbruik-bij-aanbesteding-in-limburg~a4503371/

Geen Brabant, maar slechts ter info..

https://forum.ns.nl/contact-52/contact-klantenservice-37012/index1.html#post240055

En je nickname NS zet mensen op het verkeerde spoor.
Reputatie 7
Badge +3
@Trein-NS
De Flirts van Arriva zijn geschikt voor maximaal 160 km/h.
Reputatie 7
Badge
@Trein-NS
De Flirts van Arriva zijn geschikt voor maximaal 160 km/h.

Ja dat weet ik. Maar bij Arriva willen ze blijkbaar niet snel rijden ofzo. Zelfs niet 140 of 120.
En ja... ook de Flirt´s van Arriva rijden meestal niet echt vlot.
Reputatie 7
Badge +3
Er gelden snelheidsbeperkingen voor de baanvakken en niet voor de treinen. Dat heeft vooral te maken met de kruisingen op enkelsporig baanvakken.

Op Zutphen -Winterswijk rijdt Arriva bijv. wel 130 kmh omdat dat daar juist wel nodig is om de kruisingen te kunnen halen.
Reputatie 7
Badge
Er gelden snelheidsbeperkingen voor de baanvakken en niet voor de treinen. Dat heeft vooral te maken met de kruisingen op enkelsporig baanvakken.

Op Zutphen -Winterswijk rijdt Arriva bijv. wel 130 kmh omdat dat daar juist wel nodig is om de kruisingen te kunnen halen.

Ooh, oke. Maar dat is dan ook de enige plek zeker waar ze wel 130 rijden?
Reputatie 6
Badge
Volgensmij ergens tussen Geldermalsen en Gorinchem rijden ze ook zo'n 130km, weet alleen niet meer tussen welke stations.
Tussen Zwolle en Emmen rijden ze gewoon 140.
Het heeft niets met de treinen te maken, maar inderdaad met de plaatselijke maximale snelheid. Bijvoorbeeld tussen Maastricht en Sittard wisselt de maximale snelheid tussen de 100 en 130 km/u. Zeker met nieuw materieel zoals de Flirt, dat behoorlijk stabiel op de rails ligt, mis je het ouderwetse gevoel van snelheid, ondanks dat je misschien toch gewoon 130 rijdt.
Maar volgens mij heeft ditalles weinig te maken met storingen tussen Den Bosch en Tilburg.

Reageer