beantwoord

Streep voor stiltezone

• 18 april 2018
  • 2 reacties
  • 4015 Bekeken

Goedemorgen,

Laatst er achter gekomen dat ns treinen een streep hebben om aan te geven waar de eerste klas zich bevindt. Erg handig nu dat ik dit weet, en gebruik het nu ook dagelijks. Mijn vraag is dan ook waarom de stiltezones niet een streep hebben (bv zwart). Besef dat je ook op het raam kan kijken maar de streep is van een afstandje toch net iets makkelijker te zien voor als je op het perron op een goede plek wil gaan staan. Tevens kan je voor de eerste klas ook naar de 1tjes zoeken, maar zo'n streep zoekt toch net iets makkelijker.

Mvg Henk
icon

Beste antwoord door Denice NS 18 april 2018, 11:02

Welkom op het Serviceforum, Henksmaak.

Ik kan me voorstellen dat je graag van een afstand al wilt kunnen zien waar de stiltecoupé zit. Inderdaad valt op de ramen te lezen waar de stiltecoupé zit. Ik zal je suggestie intern doorgeven al denk ik ook, om het overzicht te bewaren, dat we het houden op één streep ter aanduiding van de 1e klasse. 😉
Bekijk origineel

2 reacties

Een streep voor de eerste klasse is al zo oud als het spoor zelf, honderd jaar geleden stond dat er ook al op.
Natuurlijk kan je voor alles een streep plaatsen op de trein, maar dat wordt wat onduidelijk.
Ook een streep voor de WC, een streep voor het conducteursverblijf en een streep waar de coupés zich bevinden.
Sommige treinen hebben dacht ik wel een pictogram bij de instapdeuren.
Welkom op het Serviceforum, Henksmaak.

Ik kan me voorstellen dat je graag van een afstand al wilt kunnen zien waar de stiltecoupé zit. Inderdaad valt op de ramen te lezen waar de stiltecoupé zit. Ik zal je suggestie intern doorgeven al denk ik ook, om het overzicht te bewaren, dat we het houden op één streep ter aanduiding van de 1e klasse. 😉

Reageer