beantwoord

Studenten niet in spits reizen



Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 5

@TamzinOm geen enkel bedrijf failliet te laten gaan moeten we dus terug naar voor 12 maart. Met vol OV, volle vliegtuigen, volle stranden, volle terrassen, grote evenementen.

Iedereen blij, bijna iedereen, want een aantal zal verder moeten zonder dierbaren. Maar die duizenden extra overlijdens nemen we gewoon voor lief. Als de boel maar draait. Geld moet rollen.

 


Als iedereen die na 1 juni positief getest is of corona-achtige klachten heeft het OV mijdt, valt het met het besmettingsrisico denk ik wel mee, ook met volle treinen.

Weren van studenten door de geldigheidsuren te veranderen zal niet gebeuren. Dat betekent een wijziging van het contract en zou tot schadeclaims voor het OV kunnen leiden. En nog meer inkomstenderving kan het OV zich nu even niet permitteren.

Reputatie 3

Ik ben student, mag ik met het openbaar vervoer (ov) reizen?

Ja, maar gebruik het openbaar vervoer alleen voor noodzakelijke reizen en reis zo veel mogelijk buiten de spits. Vanaf 1 juni is het dragen van een niet-medisch mondkapje verplicht voor reizigers van 13 jaar en ouder. 

Staat op rijksoverheid.nl

Lijkt erop alsof studenten niet geweerd gaan worden maar er afspraken met de scholen gemaakt worden dat er zo min mogelijk reden is om in de spits te reizen door de lessen strategisch te plannen 

Badge +3

Gaan ze dan ook handhaven als ik als student voor 9 uur met de trein ga?

Voor 9 uur is het spits, dus als men studenten wil weren uit de spits is het antwoord ja natuurlijk!

Op dit moment is er vrijwel geen handhaving (nog veel minder dan in normale tijden), maar die zal dus flink opgeschaald moeten worden en is ook veel makkelijker omdat de treinen maximaal ca. 50% bezet mogen zijn. Dat is het goede nieuws...

Reputatie 5

Gaan ze dan ook handhaven als ik als student voor 9 uur met de trein ga?

….

maar vooral ook op sociaal gebied en op het vlak van gezondheid.