beantwoord

Studenten OV boete kwijtschelden

• 30 mei 2020
  • 3 reacties
  • 172 Bekeken

Ben in de bus gestapt zonder mijn studenten ov en kreeg een boete. Conducteur zei dat ik de boete wel kan terugvragen als ik hem eerst betaal, hoe kan ik het bedrag terug krijgen?

icon

Beste antwoord door Robert B 30 mei 2020, 19:04

Welkom bij de NS Community!

Daarvoor zal je bij de busvervoerder moeten zijn, maar als het om een UvB in de trein gaat dan wacht de brief met acceptgiro af en neem contact op met de NS klantenservice.

Houd het L×××××× (6 cijfers) kenmerk bij de hand, dit staat ook op het gele papiertje dat je hebt gekregen. Dan kan je in ieder geval de €50 verhoging terug krijgen (als het de eerste keer is en de conducteur geen negatieve aantekening gemaakt heeft).

Wellicht kan je ook de reiskosten terugkrijgen wegens vergeten abonnement. Voor studenten kan dat één keer per jaar. Noem dat vooral tijdens het contact met NS, via telefoon laat op de avond of voor 8:00 is het vaak rustig. 030 751 5155

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Daarvoor zal je bij de busvervoerder moeten zijn, maar als het om een UvB in de trein gaat dan wacht de brief met acceptgiro af en neem contact op met de NS klantenservice.

Houd het L×××××× (6 cijfers) kenmerk bij de hand, dit staat ook op het gele papiertje dat je hebt gekregen. Dan kan je in ieder geval de €50 verhoging terug krijgen (als het de eerste keer is en de conducteur geen negatieve aantekening gemaakt heeft).

Wellicht kan je ook de reiskosten terugkrijgen wegens vergeten abonnement. Voor studenten kan dat één keer per jaar. Noem dat vooral tijdens het contact met NS, via telefoon laat op de avond of voor 8:00 is het vaak rustig. 030 751 5155

Reputatie 5

Voor boetes in de bus moet je inderdaad niet bij NS zijn. Of was het in een trein-vervangende bus van NS?

Badge +3

Vandaar mijn eerste opmerking, want in bussen zijn er geen conducteurs (en in NS bussen al helemaal niet in deze tijden).

Reageer