beantwoord

Tafels in nieuwe sprinters

Beste Ns,
Waarom zitten er eigenlijk geen tafeltjes in de nieuwe sprinters? Ik zelf werk heel graag in de trein, en zet mijn laptop dan ook altijd op het tafeltje. Gegroet,
Mirjam
icon

Beste antwoord door Slidestops 12 juni 2017, 18:30

Tafeltjes worden bewust weggelaten tegenwoordig ivm gevaar bij een noodremming of aanrijding oid.

Vandaar dat het vaak korte, ronde vormen zijn als ze erin zitten.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Tafeltjes worden bewust weggelaten tegenwoordig ivm gevaar bij een noodremming of aanrijding oid.

Vandaar dat het vaak korte, ronde vormen zijn als ze erin zitten.
Reputatie 1
Een sprinter is voor korte afstanden dus tafeltjes zijn niet nodig. Als je wilt werken in de trein neem dan een Intercity.
Bedankt voor jullie reacties. Het is mij duidelijk en er mag een slotje op.
En ik wil geen lange discussie aangaan over sprinters versus intercities.
Reputatie 7
Die trend met de tafeltjes zet zich overigens ook verder door in de intercities. Ze zullen vaak kleiner en ronder zijn. De tafels in de stoelen niet meegeteld 🙂
Slidestops schreef:

Die trend met de tafeltjes zet zich overigens ook verder door in de intercities. Ze zullen vaak kleiner en ronder zijn. De tafels in de stoelen niet meegeteld :)

In Duitsland zijn in de IC's (dus niet de ICE's) gewoon vierzitters met een volwaardige tafel. De buitendelen van de tafel zijn dan naar binnen inklapbaar om makkelijk in- en uitstappen mogelijk te maken, of wanneer je er geen gebruik van wilt maken, klap je de tafel uit, dan heb je gewoon een volwaardige tafel op je vierzitter.

Reageer