beantwoord

Taxikosten

• 29 maart 2015
  • 3 reacties
  • 325 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over eventuele vergoedingen van noodzakelijk gemaakte taxikosten, vandaar mijn vraag hierover.
Mijn zoon moest vrijdag 27 maart jl van Amsterdam Amstel naar Leiden reizen i.v.m. tentamens. Door de stroomstoring was het één grote puinhoop (begrijpelijk) en kon hij niet per trein reizen. De bus was ook geen optie omdat hij dan veel te lang onderweg zou zijn en te laat zou komen voor de tentamens. Aangezien hij geen andere mogelijkheid zag heeft hij een taxi genomen en kreeg hij stress en buikpijn van de oplopende taximeter. Hij arriveerde gelukkig net op tijd voor de tentamens maar was 113 euro armer. Is er een mogelijkheid om ergens (een deel van) deze onvoorziene kosten terug te claimen?
Graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 maart 2015, 17:31

Er is in het verleden bij een soortgelijke situatie, waarbij het ook ging om het anders missen van een tentamen, aangegeven dat taxikosten alleen vergoed worden als het gaat om het missen van de laatste trein en de reiziger niet meer thuis kan komen. Uw zoon kan wel een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging. Dat gaat dan echter om een bedrag van slechts 4,54 euro.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Er is in het verleden bij een soortgelijke situatie, waarbij het ook ging om het anders missen van een tentamen, aangegeven dat taxikosten alleen vergoed worden als het gaat om het missen van de laatste trein en de reiziger niet meer thuis kan komen. Uw zoon kan wel een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging. Dat gaat dan echter om een bedrag van slechts 4,54 euro.
De universiteiten in Amsterdam hebben tentamens uitgesteld i.v.m. de stroomstoring. Misschien doet 'Leiden' ook wel mee!
Er is in het verleden bij een soortgelijke situatie, waarbij het ook ging om het anders missen van een tentamen, aangegeven dat taxikosten alleen vergoed worden als het gaat om het missen van de laatste trein en de reiziger niet meer thuis kan komen. Uw zoon kan wel een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging. Dat gaat dan echter om een bedrag van slechts 4,54 euro. Tsja, dat is wel een heel klein pleistertje op de wond...

Reageer