beantwoord

te kleine trein

  • 20 August 2022
  • 5 reacties
  • 334 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis nu van Utrecht Centraal naar Tiel passewaaij en de trein is net afgekoppeld en kleiner gemaakt terwyl er heel veel mensen stonden. Nu zit de trein stampers vol en zijn alle zit plekken bezet en in de trein staan er ook nog heel veel mensen er is geen doorgang meer in de trein.. vanmorgen op hetzelfde traject zyn er zelfs mensen geweerd en moesten mensen met fietsen en kinderwagens blijven wachten op een andere trein omdat jullie een te korte trein inzitten...ik betaal genoeg aan mijn abbonement dan wil ik ook graag zitten 😕

icon

Beste antwoord door MoDe 20 August 2022, 20:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je betaalt voor vervoer, niet voor een zitplaats. Helaas is er te weinig personeel om op alle trajecten langere treinen in te zetten.

Wat een hautaine en arrogante reactie zeg, NS zou het zelf niet beter kunnen. 

Overigens is volgens de regels van NS ook bij twee treinstellen SLT de veiligheid voldoende gegarandeerd als er één hc aanwezig is, dus de vlieger van het personeelstekort gaat niet op. 

Reputatie 7

Je betaalt voor vervoer, niet voor een zitplaats. 

Als je het zo strikt bekijkt kan je alle stoelen wel verwijderen en iedereen laten staan….

In principe betaal je natuurlijk indirect ook voor een zitplaats alleen weet je van tevoren dat je geen garantie hebt dat die altijd beschikbaar is en kan je dus pech hebben. 

 

 

Badge +3

Zie ook https://twitter.com/MachinistStefan/status/1561129184637886466

Het materieel en personeel is er gewoon. Waarom (1× per uur) maar met 4 bakken SLT tussen Utrecht en Den Bosch (in dit geval tussen Houten en Zaltbommel)?

Dat mogen gerust 10 bakken zijn dus.

Ook op traject Rhenen - Utrecht overvolle treinen waarbij zelfs een staanplaats niet gegarandeerd is. Trein is gewoon te kort voor het aantal passagiers dat , nu de vakantie voorbij is, weer naar werk of school reizen. De spitstreinen rijden ook al niet ……!

Reageer