beantwoord

Te vaak treinuitval

  • 21 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
V

andaag voor de derde dag achterelkaar de trein uitgezet: opgeheven:,twee keer technische storing, vandaag persoon op het spoor. Het gemak waarmee de trein wordt opgeheven strookt met de chaos waarin je als duurbetalende reiziger wordt achergelaten: je zoekt het maar uit! Dank NS directie en wellicht tijd voor een salarisverhoging

!
icon

Beste antwoord door Robert B 21 augustus 2018, 19:45

Er is op dit moment (behalve de persoon in de Schipholtunnel) ook een grote systeemstoring waardoor treinen niet (alle seinen op rood) of slechts langzaam kunnen rijden.

De ICd moet ook weer terug naar Breda dus keren ze hem op Schiphol. Andere vervoerders zouden daar natuurlijk evengoed last van hebben. NS is hier niet de schuldige.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Zullen we de volgende keer dan maar aan de machinist vragen of hij door alle rode seinen wil rijden om vervolgens die persoon aan te rijden?

Wanneer er een persoon op het spoor loopt wordt het spoor op last van de hulpdiensten en/of ProRail afgesloten en MAG de trein niet rijden van ProRail. Daar heeft de NS geen invloed op.

Wanneer een trein een storing heeft dan kan dat verschillende oorzaken hebben, en wanneer de trein wordt opgeheven is de storing van dusdanige aard dat het onverantwoord is voor het matieriaal of de reiziger om er mee door te rijden. Aangezien NS er meer baat bij heeft om de treinen te laten rijden zal NS ook altijd blijven proberen de trein te laten rijden.

Overigens geldt dat alleen als het een storing aan een trein van NS betreft, gaat de storing over de infrastructuur waarover een trein rijdt dan mag de trein niet rijden van ProRail, waar zoals ik al zei NS geen invloed op heeft.
Een beter argument tegen de privatisering en het opknippen in diverse onafhankelijke BV's is niet te vinden. Vroeger was het allemaal NS, en alles in één organisatie. Tegenwoordig zijn er diverse aparte BV's die los van elkaar staan en de hete aardappel wordt van de één naar de ander geschoven.

Waarom waren al die privatiseringen ook alweer? Oh ja, opdat de klant/reiziger er beter van zou worden toch? Tja...
Reputatie 7
Badge +3
Een beter argument tegen de privatisering en het opknippen in diverse onafhankelijke BV's is niet te vinden. Vroeger was het allemaal NS, en alles in één organisatie. Tegenwoordig zijn er diverse aparte BV's die los van elkaar staan en de hete aardappel wordt van de één naar de ander geschoven.

Waarom waren al die privatiseringen ook alweer? Oh ja, opdat de klant/reiziger er beter van zou worden toch? Tja...

Zonder privatiseringen zouden er nu in een groot deel van het land nauwelijks meer treinen rijden. Spoorlijnen zijn aanbesteed toen NS aangaf dat ze die wilde opheffen.
Badge +3
Er is op dit moment (behalve de persoon in de Schipholtunnel) ook een grote systeemstoring waardoor treinen niet (alle seinen op rood) of slechts langzaam kunnen rijden.

De ICd moet ook weer terug naar Breda dus keren ze hem op Schiphol. Andere vervoerders zouden daar natuurlijk evengoed last van hebben. NS is hier niet de schuldige.

Reageer