te veel mensen onnodig in de trein

• 12 mei 2020
  • 7 reacties
  • 179 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Deze week zie ik zoveel mensen in de trein die helemaal niet met de trein moeten.

Ik wil gewoon van en naar mijn werk, maar dat is bijna onmogelijk in deze situatie.

7 reacties

Reputatie 4

Want die mensen hebben allemaal een stickertje “onnodig” op hun voorhoofd? 

Als mensen met winkel tassen en al bellende mededelen dat ze zo lekker geshopt hebben....

Reputatie 4

Misschien moesten ze bv naar hun werk, of een ziekenhuis bezoeken, en zijn ze daarna nog even gaan shoppen?

Misschien hadden ze bepaalde spullen echt nodig? 

Ik word een beetje moe van dat voor een ander beoordelen wat wel en niet noodzakelijk is. Laten we daar alsjeblieft mee stoppen.

Badge

Misschien moesten ze bv naar hun werk, of een ziekenhuis bezoeken, en zijn ze daarna nog even gaan shoppen?

Misschien hadden ze bepaalde spullen echt nodig? 

Ik word een beetje moe van dat voor een ander beoordelen wat wel en niet noodzakelijk is. Laten we daar alsjeblieft mee stoppen.

Dat winkelen moest ook natuurlijk exact op dit moment terwijl er toch nog een beroep gedaan wordt op de mensen om terughoudend te zijn in weg te gaan vanwege het besmettingsrisico inzake Corona.  MEt als mogelijk gevolg dat als de cijfers weer slechter worden dat we opnieuw in een soort van lockdown terecht komen.

Ik vind persoonlijk dat TS gelijk heeft al is van buiten niet te bepalen of iemand noodzakelijk met de trein moet reizen.

@Cavd de NS heeft al maatregelen genomen om het gebruik van de trein door dagjesmensen verder te ontmoedigen door het fietsen niet meer toe te staan, groepstickets niet meer te verstrekken en samenreiskorting niet meer te verstrekken.

@Jeroen ik werk bij ov gerelateerd bedrijf dus ik weet echt wel wat de NS doet. Het gaat mij erom dat mensen hun verantwoordelijkheid niet pakken.

We zijn nog lang niet uit deze situatie. Op deze manier gaan we gewoon weer naar een lockdown toe.

Reputatie 4

Er zijn denk ik ook nog mensen met actie kaartjes die ze gekocht hebben nog voor de uitbraak van coronavirus. Zolang ze deze kaartjes kunnen gebruiken in plaats van niet meer geldig en geld terug dan gaan ze reizen. Maar dit hoeft zeker niet door de week. 
Die kaartjes moeten eigenlijk ongeldig worden met terug gave van aankoop bedrag.

Reputatie 7
Badge +3

Mensen kunnen die actiekaartjes inderdaad nog gebruiken, maar velen doen dat niet gezien de vele vragen die er zijn om de geldigheid te verlengen. Maar er zullen ook nog mensen die daarmee wel gaan reizen, maar ook dan kan het een noodzakelijke reis zijn, bv voor ziekenhuisbezoek of als mantelzorger naar iemand toe gaan. Actiecodes voor Kruidvatkaartjes zijn bv verlengd tot 31 december, dus hoeven niet per sé nu al gebruikt te worden (waren in eerste instantie tot 13 april geldig). Dagje uit keuze van de Spoordeelwinkel is geldig tot 30 juni, hoeft dus ook niet nu op en mogelijk worden die ook verlengd als tegen die tijd nog steeds een zelfde situatie als nu. Maar reizigers kunnen ook een maandje Flex Dalvoordeel nemen en dan lekker met 40% korting reizen. Het blijft echt de verantwoordelijkheid van mensen zelf.

Reageer