Misschien zijn er nog meer mensen met lokale kennis 🙂
Het kan zijn dat de lengte van de trein reden is dat tot het einde van de trein wordt doorgereden, anders is het een fout van de machinist.
De stoptreinen ri Uitgeest rijden bijvoorbeeld vandaag met:
SGM3 + 3 (bij de 6 wegzetten)
SLT 4 + 4 (SLT heeft kortere bakken, dus ipv bij de 8 mag deze bij de 6)
SLT 4 + 6 (bij de 7 wegzetten, maar is er niet, dus einde perron)
Ik verwacht dus dat het toch aan de lengte
S
Ik lees zojuist dit topic van 4 jaar geleden al. Er is nog niets veranderd.
Had zojuist een ervaring op dit perron dat de trein vanuit Zaandam zover doorreed bij station Koog aan de Zaan, waardoor de afstand naar het perron waar de passagiers staan te wachten enorm ver was, daardoor konden enkele oudere mensen niet op tijd bij de trein konden komen. De deuren gingen al weer dicht hè.
Uw machinist moet zich kapot schamen!
Ik lees zojuist dit topic van 4 jaar geleden al. Er is nog niets veranderd.
Had zojuist een ervaring op dit perron dat de trein vanuit Zaandam zover doorreed bij station Koog aan de Zaan, waardoor de afstand naar het perron waar de passagiers staan te wachten enorm ver was, daardoor konden enkele oudere mensen niet op tijd bij de trein konden komen. De deuren gingen al weer dicht hè.
Uw machinist moet zich kapot schamen!
Heeft u ook de uitleg hierboven gelezen, waarom treinen soms doorrijden naar het einde van het perron? En dat de deuren sluiten voor iedereen is ingestapt, daar kan de machinist niets aan doen, dat doet de conducteur.
Ik lees zojuist dit topic van 4 jaar geleden al. Er is nog niets veranderd.
Had zojuist een ervaring op dit perron dat de trein vanuit Zaandam zover doorreed bij station Koog aan de Zaan, waardoor de afstand naar het perron waar de passagiers staan te wachten enorm ver was, daardoor konden enkele oudere mensen niet op tijd bij de trein konden komen. De deuren gingen al weer dicht hè.
Uw machinist moet zich kapot schamen!
Die machinist doet precies wat er van hem/haar verwacht wordt, namelijk doorrijden tot het eerste treinlengtebord (ruitvormig bord, blauw met wit cijfer) en ja, dat kan een aardig eindje lopen betekenen.
Bijvoorbeeld een trein met 10 rijtuigen van het materieel SLT (wat daar bijna uitsluitend rijdt) moet op Koog aan de Zaan tot einde perron doorrijden, terwijl net iets voorbij het bord 6 voldoende zou zijn, echter de regelgeving houdt er rekening mee dat niet iedere machinist even goed is in het schatten van lengte/afstand in deze situaties en schrijft dus voor door te rijden naar het eerstvolgend bord wat aan het eind staat.
Bedankt voor uw reactie,
Het zou voor mij echter een signaal zijn om eens ter plaatse te kijken hoe die borden staan.
Een NS medewerker vertelde mij eens dat die borden verkeerd geplaatst zijn, hoe kan het dat daar dan geen verbetering in komt? Het is al jaren zo…. Is toch bizar?
Wat moet er gebeuren om daar een verbetering, lees verandering of verplaatsen van die borden te realiseren?
Helaas staan er gewoon bij veel perrons te weinig treinlengteborden om alle treinen te laten stoppen op de juiste plekken en dit wordt ook wel aangekaart echter is het Prorail die bepaalt of het noodzakelijk geacht wordt deze extra borden toe te voegen omdat dat weer geld kost.
Je ziet dan vaak borden met alleen 4 en 6 er op en een bord zonder nummer waar de treinen met alle andere lengtes moeten stoppen welke dan einde perron geplaatst is.
De situatie is kennelijk nog steeds zo, vrijdag nog meegemaakt. Dit is niet altijd zo geweest, het lijkt weer te zijn ontstaan na werkzaamheden (meen half jaar terug, kom er niet dagelijks), het is overigens ook niet een klein stukje, ik schat dat het al snel om ruim 100 meter gaat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.