beantwoord

Te volle treinen met als gevolg flinke vertragingen

• 22 september 2015
  • 3 reacties
  • 193 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Graag wil ik een klacht indienen, maar ik weet niet waar.
Ik reis vaak van Nieuw-Vennep naar Leeuwarden en moet daarvoor overstappen op Schiphol.
Het gebeurd mij vaak dat de trein vanuit Den Haag naar Hilversum te laat/te vol zit. Hierdoor heb ik al een aantal keer de aansluiting gemist op Schiphol wat resulteert in 40 minuten vertraging. Vandaag zelfs ruim 50!

Vanochtend zat de trein zo vol dat er niet genoeg mensen in de trein konden, er bleven op zowel Nieuw-Vennep als Hoofddorp mensen staan. Van de conducteur mochten er zelfs mensen in de cockpit, een aardig gebaar maar dit lijkt me niet geheel veilig... Doordat de trein zo vol zat heeft hij een flinke vertraging opgelopen. Dit gebeurd dagelijks!
Het zou fijn zijn als 's ochtends langere treinen reiden. Meer tijdstippen lijkt mij overbodig, een treinstel erachter lijkt me meer dan voldoende.

PS. Ik ga over 7 dagen mijn geld terugvragen voor deze reis, omdat ik een studentenreisproduct heb is dat leuk maar niet de gewenste oplossing. Ik heb veel liever dat alle treinen op tijd rijden en dat iedereen mee kan. Ik heb in het noorden van het land nooit echt problemen, maar rondom Schiphol is het ronduit een ramp.
icon

Beste antwoord door Brian NS 22 september 2015, 14:22

Beste MvdL,

Welkom op het NS serviceforum. Allereerst natuurlijk zeer vervelend dat je herhaaldelijk een aansluiting niet haalt. Het komt op sommige trajecten helaas voor dat door drukte de reistijd ook oploopt, we zijn constant aan het kijken hoe we reizigers beter kunnen verdelen over de trein, zodat treinen wel op tijd kunnen vertrekken. We zien namelijk vaak dat er nog wel ruimte is, maar dat veel reizigers in een bepaald deel van de trein instappen. Ik snap dat je graag extra treinstellen wilt hebben op jouw traject, maar in de spits is dat niet altijd mogelijk. Het is wel aan te raden om dit te blijven melden in onze druktemelder, in deze link kun je lezen wat er gedaan wordt met deze meldingen.

De situatie die je ook schetst over de reizigers in de cockpit is natuurlijk helemaal niet wenselijk. Dat ga ik ook doorzetten. Hopelijk zie je snel verbetering!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het is misschien wel wat moeite, maar u kunt voor iedere dag en iedere trein een melding maken via het Meldpunt Volle Treinen van ROVER: http://www.volletreinen.nl/. Zij verzamelen alle klachten en zitten regelmatig met NS om tafel om overvolle treinen te voorkomen en knelpunten op te lossen. Adviseer ook uw medereizigers hierover. Hoe meer meldingen, hoe sneller er iets zal gebeuren.
Beste MvdL,

Welkom op het NS serviceforum. Allereerst natuurlijk zeer vervelend dat je herhaaldelijk een aansluiting niet haalt. Het komt op sommige trajecten helaas voor dat door drukte de reistijd ook oploopt, we zijn constant aan het kijken hoe we reizigers beter kunnen verdelen over de trein, zodat treinen wel op tijd kunnen vertrekken. We zien namelijk vaak dat er nog wel ruimte is, maar dat veel reizigers in een bepaald deel van de trein instappen. Ik snap dat je graag extra treinstellen wilt hebben op jouw traject, maar in de spits is dat niet altijd mogelijk. Het is wel aan te raden om dit te blijven melden in onze druktemelder, in deze link kun je lezen wat er gedaan wordt met deze meldingen.

De situatie die je ook schetst over de reizigers in de cockpit is natuurlijk helemaal niet wenselijk. Dat ga ik ook doorzetten. Hopelijk zie je snel verbetering!
Reputatie 5
Hoe meer meldingen, hoe sneller er iets zal gebeuren.
Echt ??
Er wordt volgens mij al jaaaaaren gemeld - op meerdere trajecten en door reizigers en personeel - maar het oplossen laat nogal op zich wachten ...
Als ik 's ochtends om me heen kijk in zo'n harington of achtergebleven op het perron, dan heeft iedereen de moed al opgegeven. Men haalt de schouders op en hoopt op de volgende trein ...

Reageer