Te weinig materieelinzet op omreistrajecten

• 29 september 2019
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Dit probleem is al vaker aan de orde geweest maar dit weekend gaat het dus weer eens flink mis. NS blijft kennelijk een niet-lerende organisatie.

Omdat er werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Arnhem worden reizigers van/naar Nijmegen verzocht om om te reizen via Den Bosch. Omdat de treinen tussen Utrecht en Den Bosch om de 10 minuten rijden is is het daar redelijk op te vangen. Maar het gaat weer hopeloos mis met de sprinters tussen Den Bosch en Nijmegen, die op zondag normaal al mudvol zitten omdat ze dan maar om het uur rijden. Als er een grote intercity uit Utrecht komt die in Den Bosch aansluiting geeft op een Flirt3-wagenstel naar Nijmegen dan snapt een klein kind nog dat dat een probleem wordt, behalve kennelijk een klein kind bij NS.

Tot overmaat van ramp is er dit weekend dan ook nog een Japans festival bij station Nijmegen Goffert zodat er ook nog honderden meisjes in cosplay outfit in die paar rijdende mini-sprinters bij moeten. Kortom het is weer eens prima geregeld.

4 reacties

Badge +3
Met de stop/snelbussen Utrecht - Rhenen/Ede-Wageningen gaat het ook lekker.

Iemand wilde naar Driebergen-Zeist. Reisplanner geeft snelbus (Ut - Db - Klp - Ed) elk half uur maar nee hoor! die gaat rechtstreeks naar Ede-Wageningen dus je moet de stopbus hebben (volgens personeel op Ut).

Gevolg: Iemand anders stond op Veenendaal-De Klomp al een uur te wachten op een bus naar Utrecht, maar ja die gaan van/naar Rhenen. Via 9292 er achter gekomen dat er toch blijkbaar eentje per uur via Db en Klp zou moeten rijden.

Dus naar Db kan 3 keer per uur, naar Ed twee keer per uur en Klp eens per uur. Waardeloos, alhoewel in het weekend is er weinig te doen in De Klomp natuurlijk 😅
Reputatie 7
Badge +3
@Robert B
Dat riekt gewoon naar een tekort aan bussen.
Reputatie 7
Badge
@Robert B
Ik moest laatst een kleine 10 km met de taxi, kwam bijna 20 minuten te laat, na 15 minuten (!) had de chauffeur de routeplanner nog niet op orde, reed 3x verkeerd en pakte ook nog een rood stoplichtje mee.
Waardeloos (vooral omdat ik het zelf meemaakte 😭)
Badge +3
Lijkt mij ook @Tamzin, zou moeten zijn:

12x per uur Ed-Ut
2x per uur Ed-Klp-Db-Ut
2x per uur Rhn-Ut stopbus

Die tweede is dus 1x per uur (:09 vanaf Klp) voor zover ik het allemaal volg op Twitter. 9292 bevestigt dat, ook al gaan die niet over de bussen.

Reageer