Tegemoetkoming Traject Vrij abonnement bij werkzaamheden aan het spoor.

• 6 juli 2015
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Goedendag,

Ik heb een traject Vrij abonnement voor Almelo-Enschede Drienerloo, aangezien ik dagelijks heen en weer reis voor mijn werk.
Nu ligt deze gehele week, het spoor bij almelo er uit, waardoor ik niet op de gebruikelijke manier naar mijn werk kan.
Hierdoor moet ik uiteraard extra kosten maken om alsnog op mijn werk te komen.

Is het mogelijk 1/4 abonnements kosten terug te krijgen, aangezien ik dit abonnement deze periode niet gebruik?
Of worden klanten anders gecompenseerd ivm dit geplande onderhoud?

5 reacties

U geeft aan dat u vanwege de werkzaamheden niet op de gebruikelijke manier naar uw werk kunt.
Uw gebruikelijke manier is neem ik aan de trein.

Tijdens de werkzaamheden zet de NS vervangende bussen in, waarvan u met u Traject Vrij abonnement gebruik van kunt maken. Het kost inderdaad ietwat meer tijd en moeite, maar u kunt nog altijd gebruikmakend van uw Traject Vrij naar uw werk reizen.

U kiest er vervolgens voor om zelf ander vervoer te nemen. Ik verwacht niet dat NS u financieel zal compenseren.

(Wat ik zelf zag kunt u in deze periode op station Almelo in de stations hal een gratis kop koffie/thee of flesje water of waterijsje nuttigen)
Beste OgreRail,

Bedankt voor je reactie.
Mijn gebruikelijke manier van reizen is inderdaad met de trein.
Het vervelende van mijn reis is dat ik altijd op station Almelo - De riet opstap (500 meter van mijn huis).
En daar rijden geen bussen/geen vervangend vervoer.

De dichts bij zijnde bushalte is 11 minuten lopen, met de bus kan ik dan in 10 minuten naar station Almelo, waar het Traject dan zal beginnen.

Mijn reistijd is van 25 minuten naar 1 uur en 10 minuten gegaan.
En kost me per enkele reis 1,26 extra.

Misschien grappig om te weten:
Ik fietste er vanmorgen 46 minuten over :)

Nu gaat het me niet om het geld, maar vind ik het een principe kwestie.
Ik heb een jaar abonnement, daar kom ik voorlopig niet vanaf (mag niet opzeggen).
Daar betaal ik zo'n 100 euro voor per maand.
Als ik me bedenk dat ik een week niet wil reizen kan ik dit ook niet eenzijdig opzeggen.
En aangezien er geen bus op mijn stationnetje langs komt, vind ik dat er geen alternatief is, maar ik een compleet andere reis moet maken.

Hoop dat mijn "situatie" nu iets duidelijker is. 😉
Volgens de Reisplanner zet NS ook een vanaf de Riet een vervangende bus in, zie afbeelding.

De NS zegt dus in feite het niet voor 1 week op, ze bieden alternatief vervoer, hetgeen in uw geval best omslachtig is, maar het is er wel. Volgens de reisplanner zou je er pak 'm beet 50 minuten over doen...
Reputatie 7
Badge +3
Hoe komt u aan de informatie dat er geen bus of geen vervangend vervoer vanaf Almelo de Riet zou rijden? Of bedoelt u dat er geen reguliere bussen vanaf Almelo de Riet gaan?
Volgens de NS reisplanner zouden er namelijk wel NS stopbussen rijden vanaf Almelo de Riet naar Almelo. Vanaf Almelo gaan er dan snelbussen naar Hengelo. De totale reistijd wordt aangegeven als 52 minuten. Is nog altijd langer dan uw gebruikelijke reistijd, maar u hoeft dan geen extra kosten te maken.
Dat maakt het al een stuk minder erg. :)
Maar ik heb (nog) geen bus gezien.. :/
En ook geen opstap plaats ofzo.

Zal er vanmiddag eens langs gaan om te kijken waar die bus/opstapplaats is.
Indien die er gewoon is, dan is het idd prima geregeld. ;)
20 minuten extra reistijd hebben we wel vaker met de NS, voordeel is dat ik het nu weet.. :D

To be continued...

Thanks voor de reacties.. ;)
Ik hou jullie op de hoogte.

Reageer