beantwoord

Tegenslagen heel de dag

• 11 december 2017
  • 1 reactie
  • 154 Bekeken

Ik en me vriendin gingen afgelopen zaterdag dagje weg naar Apeldoorn, paleis het Loo. De reis ging lekker tot Amersfoort. Daar moesten we eruit door storing. Met de bus naar Apeldoorn deden we 1 uur over door hevige sneeuw.
Terugreis ging beter, we moesten overstappen in Gouda. De volgende trein naar Rotterdam had 5 min. vertraging. Dus we gingen even koffie halen in de kiosk. Was op het zelfde perron. Ik reken af en de trein komt eraan. Ik loop naar buiten met me koffie wilde instappen en de deuren gingen dicht. Conducteur stond 1 deur verder en ik zei He wij willen ook mee, Sorry zegt die ik ben al 5 min. te laat. En sloot de deur.
Nouja zeg hij kwam aan en was zo weer weg. We konden niet eens instappen. Belachelijk dat we niet eens in konden stappen dat we net aan kwamen lopen. Nou dan weet je het wel dat we alle aansluitingen misten. We moesten van Gouda naar Rotterdam, Dordrecht naar Zevenbergen.
De heenweg hadden we al 4 uur over gedaan door storing, en terug deden we ook nog is 4 uur over.
Niet normaal, die storing oké dat kan gebeuren maar terug dat de conducteur voor onze neus gewoon de deuren dicht toe vind ik gewoon weg belachelijk.
Daarom deze klacht.
Groeten van verkleunde vriendinnen uit Zevenbergen.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 december 2017, 21:36

Welkom op ons forum Anja. De situatie is sedert zaterdag erg complex, voor een groot deel ingegeven door het weer. Als een trein met 5 minuten vertraging op de borden staat wil dat niet zeggen dat dit precies 5 minuten is. We besteden ook op dit forum veel aandacht aan vertrekprocedures en de gedragingen van NS-personeel, maar hoe vervelend is het voor jullie ook vind, ik moet hier achter mijn collega gaan staan. Als een trein vertraging heeft is het zaak het moment dat de trein stilstaat op tussenliggende stations zo kort mogelijk te houden. Op die manier kan vertraging ingelopen worden. De conducteur in kwestie zal al gefloten hebben en de overige deuren gesloten hebben. Instappen mag dan niet meer.

Nogmaals, alle begrip voor de frustratie, maar mijn collega heeft juist gehandeld. Koffie halen in de 5 minuten dat er vertraging staat aangegeven is wat dat betreft een slecht plan. Het zal nooit precies 5 minuten zijn. Ik vind het heel naar dat dit zo gelopen is. Ik had dit ook liever anders gezien.
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom op ons forum Anja. De situatie is sedert zaterdag erg complex, voor een groot deel ingegeven door het weer. Als een trein met 5 minuten vertraging op de borden staat wil dat niet zeggen dat dit precies 5 minuten is. We besteden ook op dit forum veel aandacht aan vertrekprocedures en de gedragingen van NS-personeel, maar hoe vervelend is het voor jullie ook vind, ik moet hier achter mijn collega gaan staan. Als een trein vertraging heeft is het zaak het moment dat de trein stilstaat op tussenliggende stations zo kort mogelijk te houden. Op die manier kan vertraging ingelopen worden. De conducteur in kwestie zal al gefloten hebben en de overige deuren gesloten hebben. Instappen mag dan niet meer.

Nogmaals, alle begrip voor de frustratie, maar mijn collega heeft juist gehandeld. Koffie halen in de 5 minuten dat er vertraging staat aangegeven is wat dat betreft een slecht plan. Het zal nooit precies 5 minuten zijn. Ik vind het heel naar dat dit zo gelopen is. Ik had dit ook liever anders gezien.

Reageer