Telefoneren in de trein

• 5 februari 2016
  • 8 reacties
  • 581 Bekeken

Daar is vast al een hoop over gezegd. Maar wat dacht je van deze?

Vrijdag 5 februari 2016. Trein van Baarn naar Utrecht-CS. Ik stap in om 12:36 op Soest-Zuid. Ik hoor iemand uitgebreid en luid telefoneren. Ik probeer me er niet aan te storen.

Maar dan! Het blijkt de conducteur te zijn die het bestaat om een kwartier lang de telefoon niet van zijn oor te halen. Tot Overvecht is hij aan het woord, in een taal die ik niet versta.

Ook tijdens de stops onderweg babbelt hij lustig door. Je zou toch verwachten dat hij dan zijn aandacht helemaal bij zijn werk heeft, maar nee, ook op de perrons zit het toestel aan zijn hoofd gekleefd, lijkt het wel.

Luid telefonerende reizigers zijn een behoorlijke ergernis, maar dit spant de kroon! Ik neem aan dat NS toch van personeel wel verwacht dat ze aan veiligheid denken. En ook dat ze soms toch wel een voorbeeldfunctie vervullen.

8 reacties

Hoi Random.

Aangezien het een taal is die jij niet verstaat, is het moeilijk in te schatten waarover de conducteur belt. Ook kan het zijn dat hij op dat moment niet aan het werk is. Begrijp ik goed dat hij zich niet in een stiltecoupé bevond?

Mocht je tijdens je reis (of op het station) last hebben van een van mijn collega's, dan mag je hem of haar hier altijd op aanspreken. In dit geval had je hem even kunnen vragen of hij wat zachter zou willen bellen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een conducteur voor overlast gaat zorgen in de trein.
Ook kan het zijn dat hij op dat moment niet aan het werk is.

Dat is niet aannemelijk als hij op elk station uitstapt (die indruk wekt random in ieder geval met de vermelding "ook op de perrons"), bovendien heeft hij ook dan een voorbeeldfunctie.
Ook kan het zijn dat hij op dat moment niet aan het werk is.

Dat is niet aannemelijk als hij op elk station uitstapt (die indruk wekt random in ieder geval met de vermelding "ook op de perrons"), bovendien heeft hij ook dan een voorbeeldfunctie.

Helemaal goed! Hij was aan het werk.

Beetje vreemd om te veronderstellen dat ik er melding van zou maken als dat niet het geval was. Minpuntje voor de moderator.
Ik wilde voorkomen dat er te snelle conclusies worden getrokken, Random.

Natuurlijk ben ik het volledig met je eens dat ons treinpersoneel niet voor overlast moeten zorgen. Zoals gezegd mag je mijn collega hier altijd op aanspreken. Mocht dit niet leiden tot een gewenst effect, dan kun je dit altijd aan ons melden, en kunnen wij je klacht intern doorzetten.
"Doorzetten" van de klacht mag je bij deze doen.
Dat is prima Random. Je mag me hiervoor je NAW-gegevens en telefoonnummer in een privébericht sturen. Ook mag je een omschrijving meesturen van het uiterlijk van de conducteur. Ik zal de klacht dan doorgeven zodat er een gesprek wordt gevoerd met de conducteur over deze situatie.
heel herkenbaar!!
Vraag me nu af of een conducteur een badge draagt met zijn naam?
in dat geval zou ik die zeker noteren ! En er melding van maken!
Maar of dat ook zou helpen is dan weer een ander punt!

patty
Dat zullen we nooit weten, want er komt toch geen terugkoppeling.

Daarnaast is het de vraag of deze conducteur wel getraceerd kan worden, ondanks de buitenlandse taal en de tijd van de trein.

Reageer