beantwoord

Teletekst pagina 754

Waarom is pagina 754 van teletekst niet meer in de lucht? Ik keek er altijd op om vooraf te weten hoe ik de week kon plannen. Nu moet ik extra een app opstarten. Ook de indeling van pagina 751 is er niet op vooruit gegaan. Vroeger stonden langdurige werkzaamheden op de laatste pagina en de nieuwe verstoringen eerst. Dat is nu omgedraaid. Niet echt handig......
icon

Beste antwoord door Annewil NS 16 april 2016, 10:51

Hoi duiven1959, we merken dat het gebruik van de Teletekst pagina's terugloopt en hebben er daarom voor gekozen geen informatie meer te tonen via pagina 754 en de informatieweergave op pagina 751 te veranderen. De informatie is nu te vinden op ns.nl en in de Reisplanner Xtra app. In jouw geval, omdat jij altijd Teletekst gebruikte, is dit inderdaad klantonvriendelijker en ik kan me voorstellen dat dat vervelend is. Hopelijk kun je een beetje wennen aan de nieuwe manier. Ook een fijn weekend!
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi duien1959, welkom op het NS serviceforum.

Balen dat je de info hier nu niet meer kan vinden. We proberen de info zo meest actueel te houden en dit gaat makkelijker via de Reisplanner Xtra. Ik hoop dat het op die manier alsnog is gelukt!
Hallo Minke, het lukt wel maar het is lastiger en dus voor mij klantonvriendelijker. Fijn dat het voor jullie makkelijker is, voor mij dus niet. Ook zie ik geen reactie op de info op pagina 751? Of geld daar hetzelfde voor: makkelijker voor NS dus jammer voor de reiziger? In elk geval bedankt voor je reactie. Fijn weekend!
Hoi duiven1959, we merken dat het gebruik van de Teletekst pagina's terugloopt en hebben er daarom voor gekozen geen informatie meer te tonen via pagina 754 en de informatieweergave op pagina 751 te veranderen. De informatie is nu te vinden op ns.nl en in de Reisplanner Xtra app. In jouw geval, omdat jij altijd Teletekst gebruikte, is dit inderdaad klantonvriendelijker en ik kan me voorstellen dat dat vervelend is. Hopelijk kun je een beetje wennen aan de nieuwe manier. Ook een fijn weekend!
kun je die app ook gebruiken als je in de trein zit en je hebt geen verbinding met internet?
Nee dit is alleen mogelijk wanneer je verbinding hebt met internet.
we merken dat het gebruik van de Teletekst pagina's terugloopt en hebben er daarom voor gekozen geen informatie meer te tonen via pagina 754 en de informatieweergave op pagina 751 te veranderen.

Is daarover advies gevraagd aan Locov? - Die stap druist namelijk in tegen het NS vervoerplan 2016 waarin staat dat de reisinformatie juist wat betreft het waarschuwen voor verstoringen nog onvoldoende is. Het schrappen van een van de kanalen die daarvoor bedoeld zijn werkt dan averechts.
In het plan wordt niet gesproken over teletekst. Ik denk dat we de informatie graag zo actueel mogelijk willen houden en bij teletekst gaat dat wellicht lastiger. Op andere manieren kunnen reizigers gelukkig ook reisinfo krijgen. Twitter, Facebook, Live Chat en het Serviceforum zijn bijvoorbeelden van kanalen die zijn toegevoegd voor reisinformatie.
bedoelt u nu dat mensen gaan twitteren of chatten om te weten te komen waar verstoringen of werkzaamheden zijn?
Er wordt inderdaad niet gesproken over teletekst, maar er staat wel:
Uit onderzoek blijkt dat reizigers tevreden zijn over de informatie voor het kunnen plannen van hun reis en de begeleiding tijdens de reis. Het verbeterpotentieel ligt met name in het ‘waarschuwen’ van reizigers bij verstoringen en het versterken van het handelingsperspectief van reizigers in verstoorde situaties.

De kanalen die jij noemt waren er in 2015 ook al, maar los daarvan zijn er mensen die niet direct als ze uit bed stappen op internet gaan kijken, maar wellicht wel onder het ontbijt het ochtendjournaal kijken op televisie en dan meteen even op teletekst kijken of er nog trammelant is op het spoor. Als je in het vervoerplan schrijft dat er nog verbeterpotentieel is in het waarschuwen van reizigers voor verstoringen, kan ik de stap om dat waarschuwen buiten internet om juist af te bouwen, niet plaatsen. Zo bereik je minder reizigers in plaats van meer.
Badge +3
Geen oude schoenen weggooien als er nog geen nieuwe zijn.
Er zijn nog steeds mensen zonder smartphone. Teletekst is ondanks de relatieve ouderdom nog steeds een supersnel medium. Als het naar het oordeel van NS niet goed werkt, ligt dat toch echt aan NS (en ProRail) zelf. NS is verantwoordelijk voor de inhoud.
Je kunt merken dat de moderatoren jonge mensen zijn die met de moderne media zijn opgegroeid. Graag wat begrip voor de oudere generaties die niet mee kunnen of willen. Teletekst is inderdaad zo snel als de vuller van het geheel. Tot nog toe werkte het erg goed. Ik zou het erg op prijs stellen als pagina 754 weer in ere zou worden hersteld!

Reageer