beantwoord

Temperatuur in trein absurd hoog.

• 24 januari 2018
  • 8 reacties
  • 330 Bekeken

Kan iemand me uitleggen waarom het in de sprinter tegenwoordig 25C moet zijn? Daar is toch geen zinnige reden voor te bedenken?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 24 januari 2018, 11:31

Hallo Rijsbergen en welkom op het NS Serviceforum.

Inmiddels hebben Trein-D, Klant_Jac en Loes je al van de nodige informatie voorzien. SLT is voorzien van Climatecontrol, waarbij de machinist de mogelijkheid heeft om deze te resetten (niet aan te passen!). Wat Loes aangeeft klopt en rijmt met de signalen die ik heb ontvangen: de weergaven van de treintemperatuur in de SLT is niet altijd correct. Wanneer je last hebt van de temperatuur in de trein, kun je bij de conducteur altijd navragen of het mogelijk is bij een keerpunt (wenselijk) van de trein een reset uit te voeren. Mocht je de conducteur niet vinden: vraag dan op Twitter of Facebook na of onze Social Media afdeling contact kan opnemen met de conducteur. Excuses voor de overlast, dit past meer bij de zomer dan bij januari.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge
Beste Rijsbergen, de zomer is wel vroeg in het jaar begonnen, zo te lezen, en ik kan me voorstellen dat je daar nog niet aan gewend bent.🆒

Maar om welk treinstel nummer gaat het? Op welke dag, welke tijd, welk vertrekstation?
Dan kan de thermostaat gecontroleerd worden
23 en 24 januari. Treinstelnummer weet ik niet. Achterste coupé sprinter Geldermalsen - Utrecht CS die zou moeten vertrekken om 07:42.
Reputatie 7
Badge
23 en 24 januari. Treinstelnummer weet ik niet. Achterste coupé sprinter Geldermalsen - Utrecht CS die zou moeten vertrekken om 07:42. dat zijn 2 verschillende sprintersetjes Den Bosch > Den Haag
Vandaag: SLT-4-2445, SLT-6-2661
Gisteren: SLT-6-2650, SLT-4-2450
Iemand op t forum bekend met de climatiserings- en temperatuurregeling in de SLT ?
Reputatie 7
Badge
Volgens mij is dat ook gewoon zo´n automatisch systeem hoor.
Ik weet niet of de fout ondertussen uit de software is gehaald, maar vorig jaar gaf de SLT de temperatuur binnen te hoog aan. Ik dacht dat het aan de software lag overigens. Ik zit er tegenwoordig erg weinig op om er verder wat zinnigs over te zeggen.
Reputatie 7
Hallo Rijsbergen en welkom op het NS Serviceforum.

Inmiddels hebben Trein-D, Klant_Jac en Loes je al van de nodige informatie voorzien. SLT is voorzien van Climatecontrol, waarbij de machinist de mogelijkheid heeft om deze te resetten (niet aan te passen!). Wat Loes aangeeft klopt en rijmt met de signalen die ik heb ontvangen: de weergaven van de treintemperatuur in de SLT is niet altijd correct. Wanneer je last hebt van de temperatuur in de trein, kun je bij de conducteur altijd navragen of het mogelijk is bij een keerpunt (wenselijk) van de trein een reset uit te voeren. Mocht je de conducteur niet vinden: vraag dan op Twitter of Facebook na of onze Social Media afdeling contact kan opnemen met de conducteur. Excuses voor de overlast, dit past meer bij de zomer dan bij januari.
"de weergaven van de treintemperatuur in de SLT is niet altijd correct."
Dus het is mogelijk dat het feitelijk nóg warmer is dan aangegeven wordt 😃 ? Oefff.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle en inhoudelijke reacties. Zal de volgende keer de conducteur aanspreken.
"de weergaven van de treintemperatuur in de SLT is niet altijd correct."
Dus het is mogelijk dat het feitelijk nóg warmer is dan aangegeven wordt 😃 ? Oefff.

Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. De thermometer hangt binnen in een kastje en kan door naburige stroomverbruikers alleen maar warmer worden dan de omgeving, niet kouder.

Reageer