beantwoord

Temperatuur vermelding in Sprinters

• 30 november 2016
  • 7 reacties
  • 666 Bekeken

Minor problem; maar waarom is de buitentemperatuur volgens de schermen in de sprinters altijd een graad of 4 warmer, dan de werkelijke temperatuur buiten?
icon

Beste antwoord door Julian 30 november 2016, 12:59

Dit is een bekend probleem en is een softwarefout. In een komende softwareupdate zou deze fout hersteld moeten zijn, echter is het nog even de vraag wanneer dat verholpen is.
Ook de temperatuur binnen wijkt enkele graden af van de getoonde temperatuur op de displays.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Heb dat probleem nog niet gezien, maar het zou aan de sensor kunnen liggen, weet echter niet precies waar hij zit..
Meldingen zoals deze krijgen wij ook niet vaak. Mart DTZ zou je de volgende keer dit ook aan ons door willen geven bijvoorbeeld via Twitter of Facebook? Je kan dan het traject, tijdstip van vertrek en het treinstelnummer doorgeven zodat dit doorgezet kan worden.
Je kan dan het traject, tijdstip van vertrek en het treinstelnummer doorgeven zodat dit doorgezet kan worden.

Betreft nagenoeg alle moderne sprinters, en zowel 's zomers als 's winters. Maar vanochtend om 8.17 stond er 5 graden op het scherm, terwijl het buiten toch echt vroor op Delft Zuid. Het betrof ritnummer 5029.
Bedankt voor het doorgeven. Ik zal er een melding van maken.
Dit is een bekend probleem en is een softwarefout. In een komende softwareupdate zou deze fout hersteld moeten zijn, echter is het nog even de vraag wanneer dat verholpen is.
Ook de temperatuur binnen wijkt enkele graden af van de getoonde temperatuur op de displays.
Reputatie 7
Badge +3
Zolang de klok maar gelijkloopt.....
Bedankt voor het toevoegen van deze info aan het topic Julian! Goed om te weten dat hier iets aan wordt gedaan. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om altijd de exacte temperatuur weer te geven. Als ik dit even vergelijk met de thermometer bij m'n huis, dan wordt dit ook niet altijd goed weergegeven. Omdat de thermometer buiten hangt *aan het huis), komt er ook nog warmte van binnen. De temperatuur die wordt weergegeven is daarom altijd iets warmer dan de daadwerkelijk temperatuur buiten. Ik kan me voorstellen dat de sensor in de trein een soortgelijk probleem ondervindt.

Reageer