beantwoord

Ten onrechte claim afgewezen van geld terug bij vertraging

• 15 juli 2014
  • 6 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 1
Pas geleden reisde ik van Alkmaar naar Almere toe. Er waren wat werkzaamheden die dag, maar daar hebben we rekening mee gehouden. Op het station aangekomen bleek er ook nog een storing te zijn. Waardoor we ruim een half uur vertraging opliepen bovenop de tijd van de aangepaste dienstregeling.
Ik en mijn reisgenoot hebben allebei een claim ingediend en beide zijn ze afgewezen. Waarbij ik daar zelfs geen bericht heb ontvangen. Hier zijn we het uiteraard niet mee eens. Graag wil ik weten hoe we alsnog ons geld terug kunnen krijgen zonder meteen de rechtsbijstandsverzekering in te gaan schakelen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 juli 2014, 17:39

Beste Stefan, Welkom op het NS Service Forum. Spijtig om te lezen dat je Geld Terug Bij Vertraging Claim is afgewezen. Als je claim wordt afgewezen ontvang je altijd een brief of een mail van ons ter bevestiging met uitleg. Ik durf nu niet zomaar te zeggen waarom de claim afgewezen is, daar wil ik graag even naar kijken. Op een traject met werkzaamheden kom je sowieso niet in aanmerking voor een claim, maar wel wanneer er een andere storing plaatstvindt die losstaat van deze werkzaamheden. Ik neem contact met je op in een privébericht zodat ik dit voor je kan uitzoeken.

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid te vergoten.
Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt alsnog een briefje naar de klantenservice sturen en uitleggen wat er volgens jou verkeerd is gegaan.

Dreigen met je rechtsbijstandverzekering is belachelijk. Die gaan echt niets voor je ondernemen hoor! Wordt volwassen en los kleine ongemakken op door zelf te communiceren, zonder te dreigen met iets waar niemand van onder de indruk raakt.
Reputatie 1
Misschien is de rechtsbijstandsverzekering idd iets te gortig. Al is de NS nu wel degene die niet communiceert.
Als je NS niet op de hoogte stelt van het feit dat ze volgens jou iets verkeerd hebben gedaan, zullen ze ook niet communiceren. Ze hebben daar geen glazen bol.
Reputatie 1
Ze hebben mij niet op de hoogte gebracht dat de claim is afgewezen, dus geen mail of post ontvangen. Dus hun communiceren niet.
Ik heb het via Mijn NS moeten vernemen dat de claim is afgewezen.

In het verleden zijn er van mij trouwens ook al ten onrechte claims afgewezen (spooktreinen). Werd ook al slecht gecommuniceerd en het is onduidelijk waar je dan terecht kan om alsnog je recht te halen.
Beste Stefan, Welkom op het NS Service Forum. Spijtig om te lezen dat je Geld Terug Bij Vertraging Claim is afgewezen. Als je claim wordt afgewezen ontvang je altijd een brief of een mail van ons ter bevestiging met uitleg. Ik durf nu niet zomaar te zeggen waarom de claim afgewezen is, daar wil ik graag even naar kijken. Op een traject met werkzaamheden kom je sowieso niet in aanmerking voor een claim, maar wel wanneer er een andere storing plaatstvindt die losstaat van deze werkzaamheden. Ik neem contact met je op in een privébericht zodat ik dit voor je kan uitzoeken.

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid te vergoten.
Reputatie 1
Ik heb een bericht terug gestuurd.

Vandaag heb ik trouwens wel een brief ontvangen. Heeft als datum 7 juli, dus die heeft er wat lang over gedaan.

De storing die er was stond los van de werkzaamheden. Ik had nog met de app gekeken hoe laat we de trein moesten halen en dat tot ongeveer 15 minuten voor vertrek. Bij aankomst was er ineens een storing en reden er weinig treinen meer.

Reageer