beantwoord

Terugbetaling Ns Boetebeleid

Hi,

Een poosje geleden heb ik een boete ontvangen in de trein. Ik heb hierover gebeld met de NS klantenservice, aangezien ik het niet met de boete eens was. Zij hebben mij gelijk gegeven, en vertelde mij een bezwaar te sturen. Dit is nu echter al 5, bijna 6, weken geleden. Heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat er reactie komt? Aan de telefoon werd mij namelijk maximaal 3 weken verteld.

Met vriendelijke groet,
Marijke
icon

Beste antwoord door Arnold NS 4 september 2017, 14:54

Hallo marijke1994 en welkom op het NS Forum!

Het lijkt me noodzaak om dan inderdaad even je situatie te laten bekijken. Heb je de boete of Uitstel van Betaling (UvB), zoals wij deze noemen, die je van de conducteur mee hebt gekregen nog? Hier staat een kenmerknummer op dat lijkt op K123456. Als je deze stuurt samen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer, dan kan de klantenservice bekijken wat de status momenteel is. Doe dit wel zo snel mogelijk om te voorkomen dat de UvB uiteindelijk bij het incassobureau komt te liggen met de bijkomende kosten. Bij de klantenservice wordt je doorgaans het snelst geholpen via telefoon, chat, Facebook of Twitter! Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

10 reacties

Het lijkt me noodzaak om dan inderdaad even je situatie te laten bekijken. Heb je de boete of Uitstel van Betaling (UvB), zoals wij deze noemen, die je van de conducteur mee hebt gekregen nog? Hier staat een kenmerknummer op dat lijkt op K123456. Als je deze stuurt samen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer, dan kan de klantenservice bekijken wat de status momenteel is. Doe dit wel zo snel mogelijk om te voorkomen dat de UvB uiteindelijk bij het incassobureau komt te liggen met de bijkomende kosten. Bij de klantenservice wordt je doorgaans het snelst geholpen via telefoon, chat, Facebook of Twitter! Laat je weten of het gelukt is?
Ik heb de boete die ik heb ontvangen die de brief al betaald. Er is mij verteld dat ik dit meteen moest doen, ookal was de boete onterecht. Het bezwaarschrift is opgestuurd. Om mijn vraag te verduidelijken: hoelang duurt het voordat dit bezwaar in behandeling wordt genomen? Het geld zou teruggestort moeten worden op mijn rekening.

Dankuwel!
Vandaar de vraag van Arnold om het kenmerknr en uw gegevens, zodat hij kan kijken wat de status is. Stuur het hem wel toe in een privebericht.
Als je schriftelijk een bezwaar hebt gestuurd naar ons boetebeleid, kan het helaas wel iets langer duren dan 3 weken. Doorgaans kan dit tot 2 maanden oplopen. In dit geval is het verstandiger om het advies van Arnold op te volgen en contact op te nemen met onze klantenservice. Dan kunnen we de boete direct bekijken en het bezwaar voor je verwerken.
Als je schriftelijk een bezwaar hebt gestuurd naar ons boetebeleid, kan het helaas wel iets langer duren dan 3 weken. Doorgaans kan dit tot 2 maanden oplopen. In dit geval is het verstandiger om het advies van Arnold op te volgen en contact op te nemen met onze klantenservice. Dan kunnen we de boete direct bekijken en het bezwaar voor je verwerken.

Hallo,

Bedankt voor jullie advies! Ik heb inmiddels meerdere malen contact gehad met de klantenservice: het is nu inmiddels 8 (bijna 9) weken geleden. Vorige week is mij verteld dat de terugbetaling klaar stond, maar nog steeds geen bericht. Vandaag nog een keer gebeld, en nu wordt mij verteld dat zij geen inzicht hebben in de status van mijn boete, en dat ik nog een paar weken moet wachten.

Kunnen jullie de status wel voor mij inzien? Want ik vind het erg lang duren inmiddels.

Hallo,

Bedankt voor jullie advies! Ik heb inmiddels meerdere malen contact gehad met de klantenservice: het is nu inmiddels 8 (bijna 9) weken geleden. Vorige week is mij verteld dat de terugbetaling klaar stond, maar nog steeds geen bericht. Vandaag nog een keer gebeld, en nu wordt mij verteld dat zij geen inzicht hebben in de status van mijn boete, en dat ik nog een paar weken moet wachten.

Kunnen jullie de status wel voor mij inzien? Want ik vind het erg lang duren inmiddels.
Ik kijk graag even voor je Marijke. Wil je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens:

- Volledige naam
- Postcode en huisnummer
- Geboortedatum
- Kenmerknummer van de boete

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Hallo,

Ik heb nog steeds geen duidelijk, en krijg geen reactie.
Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes,
Marijke
Bedankt voor de herinnering marijke1994!

Ik heb het onder de aandacht van Miriam NS geplaatst. Ze zal er zo snel mogelijk op terug komen. Geef het nog wel even de tijd tot haar eerstvolgende dienst 🙂.
Update: Ik heb inmiddels contact gehad met Marijke en het bezwaar verwerkt.

Voor de meelezers: Mocht je dit zelf ook meemaken, neem dan altijd even contact op met onze Klantenserivce. Het klopt inderdaad dat de reactietermijn gemiddeld zo'n twee maanden is, maar we kunnen altijd even de mogelijkheden voor je nagaan.

Reageer