beantwoord

Teruggave reiskosten

• 15 november 2017
  • 7 reacties
  • 136 Bekeken

Ik heb een OV-kaart en gisteren heb ik bewust deze kaart om laten zetten van 2e naar 1e klas om verzekerd te zijn van een goede zitplaats van Haren naar Utrecht en terug. Tot Zwolle ging het goed. Na de overstap zat de 1e vol en er was voor mij en mijn collega nog plaats in de tweedeklas. Op de terugweg was het een ramp en konden we tot Assen in het tussenstuk een plaats krijgen. Hier betaal je dan ongeveer 40 Euro extra voor. Ik vroeg me af of ik het geld van het verschil van 2e en 1e klas terug kan krijgen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 15 november 2017, 12:17

Dag Jaap. Welkom op het Serviceforum!

Ik moet je hierin helaas teleurstellen. Zoals MarkM93 al aangeeft betaal je voor vervoer, niet voor een zitplaats (Zie voorwaarde 2.6). Hopelijk kan je bij je volgende reis weer een zitplekje bemachtigen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Kort, krachtig, heftig en bijna oneerlijk:
"Nee, dat kan niet"

Je betaalt voor het vervoer en niet voor je zitplaats. Ik weet, het is heel oneerlijk en jammer, maar zo zijn de regels.

Ik moet je hierin helaas teleurstellen. Zoals MarkM93 al aangeeft betaal je voor vervoer, niet voor een zitplaats (Zie voorwaarde 2.6). Hopelijk kan je bij je volgende reis weer een zitplekje bemachtigen.
Reputatie 3

Wat is dan het extra comfort waar je voor betaald?
Reputatie 5
Dat je je mag bevinden in een ruimte waar 2e klas reizigers niet in mogen
Reputatie 3
Dat je je mag bevinden in een ruimte waar 2e klas reizigers niet in mogen
Dat vehoogt hetcomfort zo enorm dat ik voortaan eerste klas ga reizen! 😛
Reputatie 5
Ik weet het. Maar het is helaas wel de harde realiteit.
Reputatie 3
@Denice NS vertel jij mij het eens,namens NS.

Reageer