Testrijden IC Brussel

• 22 december 2017
  • 9 reacties
  • 345 Bekeken

http://nieuws.ns.nl/testrijden-intercity-brussel-over-hsl-vanaf-8-januari/

In het bovenstaande artikel is te lezen dat de testritten gebruik gaan maken van enkele paden van de IC Direct. Het is al niet heel netjes, maar begrijpelijk, dat de IC Brussel gedurende het testrijden is ingekort tot Den Haag HS. NS slaat echter volledig de plank mis door ook nog enkele IC Direct treinen te laten vervallen. Ik weet dat je paden nodig hebt, maar wie is er zo erg op z’n achterhoofd gevallen om te bedenken om een paar IC Direct treinen uit te laten vallen en reizigers op die manier te duperen? Komt NS hier echt mee weg?

9 reacties

Reputatie 7
Badge
http://nieuws.ns.nl/testrijden-intercity-brussel-over-hsl-vanaf-8-januari/

In het bovenstaande artikel is te lezen dat de testritten gebruik gaan maken van enkele paden van de IC Direct. Het is al niet heel netjes, maar begrijpelijk, dat de IC Brussel gedurende het testrijden is ingekort tot Den Haag ? Komt NS hier echt mee weg?

die Brussel-reizigers hoeven de IC direct toeslag niet te betalen???
Badge
Dit moet toch niet gekker worden zeg. ICd toeslagvrij in de daluren, uitval van ICd omwille van testritten die eerder ook al zijn uitgevoerd, en IC Brussel praktisch permanent ingekort tot Den Haag waardoor alle reizigers van/naar Amsterdam-Schiphol de ICd in worden gedreven. En oh ja, de ICd-composities wáren al te kort. Noem het maar gelijk de 'Sardienenblik direct' voortaan.
Sorry, maar ik zie niet in hoe ook maar één iemand op het hoofdkantoor met enig fatsoen kan zeggen "ja, dit is een geweldig idee, kan niks mee misgaan!".
Reputatie 6
Badge
Ik ben blij, dat NS het testen zo grondig lijkt aan te pakken. Het zal wel erg druk worden in de ICD tussen Amsterdam en Rotterdam. Hopelijk testen ze in de daluren......

In de nieuwe situatie (als de trein echt via de HSL gaat rijden) lijkt het mij ook erg druk worden tussen Amsterdam en Rotterdam, aangezien de Benelux een verlenging wordt van de ICD pendel tussen Amsterdam en Rotterdam. Vraag mij af, of het bij 6 bakken blijft.
De NS had voorgesteld om treinen van 7 rijtuigen in te zetten op de nieuwe Benelux. Ik weet echter niet of dit doorgaat, aangezien de eis van Den Haag om 4x per dag de Benelux hierheen te sturen extra materieel vereist.
Reputatie 7
Badge
Laat NS eerst maar eens zien dat er een betrouwbare uurdienst Brussel-Breda-Rotterdam is, aangevuld met een kwartierdienst Rotterdam-Amsterdam via de HSL. Dan gaan we daarna rijtuigen tellen 🆒
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dit plan is opgesteld door Flixbus.?
Laat NS eerst maar eens zien dat er een betrouwbare uurdienst Brussel-Breda-Rotterdam is, aangevuld met een kwartierdienst Rotterdam-Amsterdam via de HSL. Dan gaan we daarna rijtuigen tellen 🆒

Die betrouwbare dienst heeft bestaan vanaf de jaren '50 tot recent, toen werd besloten de bestaande goed werkende en goed bezette dienst op Brussel op te heffen ten gunste van een Fyra-debacle... En daarna is het aanmodderen gebleven.
Badge
Voor de Fyra zat NMBS ook niet te hameren op die moedwillige vertraging door de omweg via Brussels Airport ("of anders helemaal geen Beneluxtrein!"). Waar is de tijd... 😞
Reputatie 7
Badge
Laat NS eerst maar eens zien dat er een betrouwbare uurdienst Brussel-Breda-Rotterdam is, aangevuld met een kwartierdienst Rotterdam-Amsterdam via de HSL. Dan gaan we daarna rijtuigen tellen 🆒Die betrouwbare dienst heeft bestaan vanaf de jaren '50 tot recent, toen werd besloten de bestaande goed werkende en goed bezette dienst op Brussel op te heffen ten gunste van een Fyra-debacle... En daarna is het aanmodderen gebleven.
Vandaar dat ik dit schreef. In de vocabulaire van de hedendaagse manager bestaan de woorden "sorry, mijn idee was een fout idee" niet; laat staan dat men iets terugdraait naar wat goed en betrouwbaar was.

Reageer