Tijd en omroepbericht. Nu station Amsterdam-Sloterdijk

• 31 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 3
Hedenochtend rond 06.45 uur een omroep bericht inzake mijn trein naar Amsterdam centraal. Deze trein was juist vertrokken. Ik was al uitgestapt en stond op perron 7 te wachten op de trein naar Dordrecht. Gezien de tijd heeft dit bericht heeft dan geen zin meer. Daarna was er weer een omroepbericht richting ik meen Amersfoort. Ook die trein was juist weggereden. Dus ook dat bericht heeft dan geen zin meer. Is het een idee dat als er wordt omgeroepen dit ook wordt vermeld op de digitale perronborden
Mijn tip wees spaarzaam met omroepberichten en dan alleen als dit noodzakelijk is.Let ook op de tijd en of de trein al is vertrokken.

11 reacties

Vervelend voor je dat het zo moest gaan Kroon.W. Op welk station was dit het geval? We proberen op het station tijdig aan te geven wat het omreisadvies is, nog voordat de trein vertrekt. Ik durf nu niet aan te geven wat de reden was dat deze berichtgevingen te laat werden gecommuniceerd, maar ik zal dit melden.
Op welk station was dit het geval?

Zie de topictitel.
Reputatie 5
Badge
@Kroon.W Dat lijkt me behoorlijk lastig om te regelen voor zo'n complex omroepsysteem.
Reputatie 3
Het gaat er mij om dat het omroepbericht gevolgd kan worden door uw klanten en ik vind dat er veel te veel wordt omgeroepen.Een vertraging van ca 5 minuten op het zelfde perron daar zijn de trein-aanwijsborden voor. Die projecteren de vertraging prima bv. + 5 minuten.
Als er treinen eerder vertrekken op het zelfde traject en/of op een ander perron is een omroepbericht goed als deze te verstaan is (binnen rijdende treinen etc.). Ook de stremmingen op trajecten omroepen.
@Kroon.W

Ook de blinde medemens heeft behoefte aan reisinformatie.
Reputatie 3
Als alles conform de dienstregeling verloopt is omroepen helemaal niet nodig. De evt. blinde medemens kan op diverse plekken immers de nodige informatie halen. Voor bijvoorbeeld de Zuidtangent halten is immers een drukknop die alle benodigde informatie leveren.voor de betreffende halte.
Dit kan immers ook op elk treinstation.
Reputatie 5
Badge
@Kroon.W Dan moet je als blinde maar weten waar die knop is en niet per ongeluk de SOS knop indrukken..... Men heeft meer baat bij een omroep als een trein vertraagd is.
Reputatie 3
Een omroep bericht wordt onhoorbaar als er een trein binnen rijdt en of een goederentrein door het station rijdt. Daarom moeten omroep berichten kort en zakelijk.
Een groot station daar worden vaak veel te veel berichten omgeroepen. Vaak steeds dezelfde berichten.Treinen die iets verlaat zijn behoeven niet omgeroepen te worden.
Komt er een omroepbericht dan moet dat wel gevolgd kunnen worden. Je trein moet niet al weg zijn. Dan dus niet meer omroepen..
Reputatie 5
Badge
@Kroon.W U gaat zeker liever niet naar Duitsland, daar wordt alles omgeroepen. 😉 (Op de grotere stations dan)
@Kroon.W U gaat zeker liever niet naar Duitsland, daar wordt alles omgeroepen. 😉 (Op de grotere stations dan)

Maar op die grotere stations in Duitsland hebben ze wel een handig systeem waardoor berichten die alleen bestemd zijn voor reizigers die op een bepaald perron staan te wachten (zoals vertraging van een binnenkomende trein zonder spoorwijziging), ook alleen worden omgeroepen op dat perron.

(Dat lijkt me voorlopig in Nederland geen goed idee: Dan kan NS naast niet, te laat en inhoudelijk verkeerd ook nog op de verkeerde plaats omroepen. Volgens Murphy gaan ze dat laatste dan ook doen.)
Reputatie 3
Als er een omroepbericht is laat dat dan ook verschijnen op de perron treintreinaanwijzingsborden en voor het vertrek van de betreffende trein. Dan heb je geen last van treinen die het omroepbericht verstoren en de informatie is dan leesbaar. En tijdig. Dus een omroepbericht tijdig en kort en bondig.

Reageer