(Tijdelijke) aangepaste dienstregeling Almere - Amsterdam?

• 7 januari 2015
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 1
Normaal gesproken pak ik elke werkdag de trein op station Almere Poort richting Amsterdam toe met vertrektijd 5:24u (nieuwe dienstregeling). Nu reisde ik een keer niet op maandag, maar gisteren en vandaag vertrok de trein van 5:24u ineens volgens de tijd van de oude dienstregeling, namelijk 5:31u. Ik hoorde dat het afgelopen maandag ook al zo was. Gisteren had ik nog gekeken voor vandaag, dus ik stond nu erg op tijd op het station. 😉 Al had ik liever nog 10 minuten langer in bed blijven liggen. ;)

Als ik verder in de tijd kijk met de reisplanner dan zie ik in de toekomst (niet deze week) dat de trein weer volgens de nieuwe dienstregeling gaat rijden. Alleen is dat zo? En vanaf wanneer dan? Niet dat ik ineens op het station kom en de trein is al weg... En waarom wordt er hier totaal niet over gecommuniceerd?

Voor mijn eindtijd van mijn treinreis heeft het trouwens geen enkele invloed. Alleen het scheelt mij een overstap.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat vreemd. De NS-reisplanner geeft voor de komende week op alle dagen aan dat uw trein om 5:31u zal vertrekken, terwijl de vertrekstaat (http://www.ns.nl/vertrekstaten/ampo0.pdf) aangeeft dat de trein om 5:24u zal rijden!
Ook op OVtijden.com (http://ovtijden.com/avtdag/AMPO/20150107) wordt voor de laatste dagen 5:31u als standaard vertrektijd vermeld... Ik vermoed dat uw trein voortaan altijd om 5:31u zal reiden. Waarom hier niet over gecommuniceerd wordt, geen idee!
Uw medeforummer
Reputatie 6
Het lijkt een dagplandingetje te zijn, t/m 16 januari staat deze trein met vertrek 5:31 u in de reisplanner, vanaf 19 januari vertrek 5:24.

NS hoeft dit uiteraard niet verder te communiceren, U bent als reiziger namelijk geacht om steeds voor uw reis de reisplanner te checken.
Reputatie 1
Vanaf deze week vertrekt de trein blijkbaar weer ineens vanaf de nieuwe dienstregeling. Alleen blijft het onduidelijk. Vanmorgen vroeg gaf de NS app zelfs tegenstrijdige reisinformatie. Bij het plannen van een reis gaf die de oude vertrektijd aan.

Ik vroeg het vanmorgen nog aan de conducteur, maar die was erg onbeschoft.

De trein was vanmorgen ook wel erg leeg...
Reputatie 1
Als ik nu zelf even in de routeplanner kijk voor de rest van deze week:
- vandaag: vertrek 5:31 (was dus 5:24...maar eigenlijk 5:23...)
- morgen: vertrek 5:24
- donderdag: vertrek 5:31
- vrijdag: vertrek 5:31

Vaag....

Reageer