beantwoord

tijdelijke klassewissel naar eerste klasse en nog 2 uur moeten staan in de trein

• 9 March 2015
  • 5 reacties
  • 294 Bekeken

Maandag ochtend, 2 maart '15 op een paar dagjes vakantie, dus met de trein naar Schiphol, een klasse wissel uitgevoerd van 2 klasse naar 1 klasse omdat ik nog werken moest, rijden er vanaf Eindhoven door een bovenleidingstoring geen treinen meer via Utrecht, dus noodgedwongen via Rotterdam met 20 minuten vertraging op Schiphol aangekomen. Van werken is er niks gekomen, de trein was zo vol, dat ik zelf in de eerste klasse 2 uur heb moeten staan. Ik ben voel me echt genaaid door de NS, betaal ik een 1 klasse kaartje en dan moet ik nog staan. Hebben jullie hiermee ervaring, kan ik en gedeelte van mijn geld terugvragen !!!
icon

Beste antwoord door Leny NS 10 March 2015, 11:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Maandag ochtend, 2 maart '15 op een paar dagjes vakantie, dus met de trein naar Schiphol, een klasse wissel uitgevoerd van 2 klasse naar 1 klasse omdat ik nog werken moest, rijden er vanaf Eindhoven door een bovenleidingstoring geen treinen meer via Utrecht, dus noodgedwongen via Rotterdam met 20 minuten vertraging op Schiphol aangekomen. Van werken is er niks gekomen, de trein was zo vol, dat ik zelf in de eerste klasse 2 uur heb moeten staan. Ik ben voel me echt genaaid door de NS, betaal ik een 1 klasse kaartje en dan moet ik nog staan. Hebben jullie hiermee ervaring, kan ik en gedeelte van mijn geld terugvragen !!!

Nee, dat kan niet. Kort door de bocht geformuleerd: NS levert vervoer, geen zitplaatsen. Zeker in de door u beschreven omstandigheden kan het gebeuren dat er ook in de eerste klas onvoldoende zitplaatsen zijn.
Nee, dat kan niet. Kort door de bocht geformuleerd: NS levert vervoer, geen zitplaatsen. Zeker in de door u beschreven omstandigheden kan het gebeuren dat er ook in de eerste klas onvoldoende zitplaatsen zijn.

Het kan wel degelijk, maar het hangt van de moderator die als eerste gaat reageren op dit bericht af of er wel of geen restitutie wordt gegeven.
Deze situaties waarin restitutie werd verleend lijken me vergelijkbaar.
Reputatie 3
Badge

Het kan wel degelijk, maar het hangt van de moderator die als eerste gaat reageren op dit bericht af of er wel of geen restitutie wordt gegeven.
Deze situaties waarin restitutie werd verleend lijken me vergelijkbaar.

Aha, die kende ik niet. Het juiste antwoord moet dus zijn: het kan wel, maar u heeft er geen recht op en bent afhankelijk van de goede wil van de medewerker van de klantenservice.

Overigens vind ik de opmerking in dat topic van Jan NS "Een vervoerbewijs geeft inderdaad geen recht op zitplaats, maar als je hebt opgewaardeerd naar eerste klas vind ik dat je dat wel mag verwachten." wel heel opmerkelijk.

Mag je het wel verwachten als je hebt opgewaardeerd maar niet als je standaard al een eersteklas vervoerbewijs hebt?
Reputatie 7
Badge +4
De vraag in deze is natuurlijk wat wordt bedoeld met: mag je verwachten.

En het staat niet vast dat het gaat om een situatie waarbij zeker restitutie werd verleend:

NS:
acques.vanbeetz, stuur me even een privébericht. Dan kijk ik samen met jou of ik je nog tegemoet kan komen. Een vervoerbewijs geeft inderdaad geen recht op zitplaats, maar als je hebt opgewaardeerd naar eerste klas vind ik dat je dat wel mag verwachten. Ik zie je bericht graag tegemoet.
Badge

Huub, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Je betaalt inderdaad voor een vervoerbewijs en niet voor een zitplaats. Het lukt niet om alle reizigers een zitplaats bieden. Vooral tijdens de spits, bij een verstoring, op drukke trajecten of bij onvoorziene drukte is dit moeilijk te voorkomen. Ik wil je reisgegevens inzien en wellicht kan ik uit coulance je verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer