tijdens drukte zouden stiltecoupé's kunnen worden afgeschaft

• 2 april 2017
  • 6 reacties
  • 342 Bekeken

In een drukke trein zit niemand waar hij wil, stiltecoupe of gewone coupé. Gevolg is dat ik bijvoorbeeld nu in een trein zit met een hoop boekenweekgeschenk bejaarden die stilte willen en zelf graag wil converseren tijdens de lange reis van Eindhoven naar Groningen. Ik hou mijn mond nu maar, maar mijn reis is wel bedorven. Het zou schelen om in drukke treinen de verschillen af te schaffen en een beetje rekening met elkaar te houden. Nu hebben in beide coupé's mensen een probleem

6 reacties

Reputatie 6
Badge
Tja, NS zet al jaren losse ICM3/ICM4 in tussen de 2 hoofdsteden. Deze trein is standaard druk.
Badge +3
Tja, NS zet al jaren losse ICM3/ICM4 in tussen de 2 hoofdsteden. Deze trein is standaard druk.Welke hoofdsteden bedoel je?
Stiltecoupe is juist handig wanneer het druk is.
Hoi reiziger1337, welkom op ons Serviceforum.
Jammer om te lezen dat je reis nu bedorven is. Ik snap je punt, maar zie het afschaffen van de stiltecoupé op korte termijn niet gebeuren. Ik zal in ieder geval een melding maken van de drukte in de trein en dan hoop ik dat je volgende reis beter zal verlopen.
Reputatie 7
Badge +3
Van een trein is maar een heel klein gedeelte stiltecoupé. Dus waarom zou die bij drukte afgeschaft moeten worden? Mijn ervaring is, druk of niet, dat veel mensen gaan zitten in de dichtstbijzijnde coupé zonder er op te letten of dat een stiltecoupé is. Ik kies vaak bewust voor een stiltecoupé maar ben verschillende keren een andere plek gaan zoeken, omdat degenen die klaagden dat er nergens plek was en ze daarom vonden dat ze mochten praten de stilte niet wilden respecteren. Tot mijn verbazing vond ik in gewone coupés altijd genoeg plek en was het daar vaak stiller dan in de stiltecoupé. Buiten op de trein staat duidelijk aangegeven waar de stiltecoupés zitten dus je kunt al buiten de keuze maken waar je wilt zitten.
Reputatie 6
Badge
Welke hoofdsteden bedoel je?

Ik heb het nog altijd over 'S-Hertogenbosch en Utrecht. Goed dat je het vraagt, het kon ook Zwolle - Assen, Groningen - Assen of Leeuwarden - Zwolle zijn. Maar daar zijn de treinen bijna nooit vol 😛

Reageer