beantwoord

Tip om irritatie weg te nemen

Reputatie 1
Tip: houd op met het omroepen dat de trein 'geheel volgens dienstregeling op tijd aankomt'. Meerdere malen per week ervaar ik vertragingen, uitgevallen treinen, stilstaande treinen in weilanden en dergelijke. En áls de treinen dan eens op tijd rijden en binnenkomen, dan wordt daar direct de nadruk op gelegd. Als de trein enkele minuten te laat binnenkomt wordt er immers niets omgeroepen.
icon

Beste antwoord door Herman NS 13 maart 2015, 10:53

Hallo Yvo86.

We proberen reizigers zo goed mogelijk van reisinformatie te voorzien, ook wanneer treinen niet op tijd rijden. Ik besef dat daarin nog veel ruimte voor verbetering is.
Toch willen we dit wel communiceren, zodat je als reiziger weet dat je aansluiting te halen is.

Vriendeljike groet,
Herman NS
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge
Helemaal mee eens. Het is bloedirritant.
Gewoon omroepen welk station we naderen en welke aansluitingen er zijn in de komende tien minuten. Dat is handig om te weten.
Je weet toch dat alleen uitzonderingen nieuwswaardig zijn, de NS bevestigt hiermee dat het uitzonderlijk is dat de trein volgens dienstregeling rijdt.
Hallo Yvo86.

We proberen reizigers zo goed mogelijk van reisinformatie te voorzien, ook wanneer treinen niet op tijd rijden. Ik besef dat daarin nog veel ruimte voor verbetering is.
Toch willen we dit wel communiceren, zodat je als reiziger weet dat je aansluiting te halen is.

Vriendeljike groet,
Herman NS
Reputatie 1
Beste Herman NS,

Dank voor jouw bericht.

Het lijkt me goed dat de NS reiziger svan - relevante - informatie wik voorzien. Juist om die reden zou ik voorstellen om de aansluitingen te noemen in plaats van lichtelijk ironisch te benadrukken dat de trein geheel volgens dienstregeling op tijd aankomt.
Ik merk in de trein dat die, toch wat flauwe, opmerking niet wordt gewaardeerd. In die zin werkt de NS irritatie zelf in de hand. Zit er bij de NS een goeroe die dit soort omroepberichten juist aanbeveelt?
Reputatie 4
Badge
Hallo Yvo86.

Vriendeljike groet,
Herman NS

Roep dan om welke aansluiting er is.
In de meeste treinen hangen bovendien tegenwoordig schermen, waar ook alle informatie te vinden is. Er kan ook teveel informatie gegeven worden.

Ik snap niet dat jullie niet doorhebben dat door het benadrukken dat een trein op tijd is, reizigers alleen maar erop gewezen worden hoe vaak een trein niet op tijd is.

Aangezien gelukkig nog steeds naar mijn inschatting een kleine meerderheid van de treinen op tijd is (en dan bedoel ik echt op tijd, dus niet minder dan 5 minuten vertraging), zou het vermelden dat een trein op tijd is, geen aanleiding zijn om dat te melden. De conducteur meldt toch ook niet dat na aankomst de deuren geopend kunnen worden?

Wat vooral steekt, is dat in de meeste gevallen dat er vertraging is die NIET wordt omgeroepen.
Hallo Yvo86.

Vriendeljike groet,
Herman NS

jullie doen daar niks aan dit probleem speelt al zo lang had al 100x opgelost kunnen worden, net als de vele andere problemen rond om de ns !het is bijna kinderlijk te noemen hoe veel er fout gaat,nog ff en de conducteur vraagt om een applausje als hij op tijd rijd!
Wat vooral steekt, is dat in de meeste gevallen dat er vertraging is die NIET wordt omgeroepen.
En in het geval dat een omgeleide trein toch niet omgeleid wordt en dus tegen verwachting in wel volgens dienstregeling rijdt, dan hoor je natuurlijk weer niks (trein gister 20:25 UtrechtC>Amstel).
Reputatie 1
Overigens gaat Herman NS niet in op mijn bericht, maar dat is wel vaker het geval op het serviceforum.

Mijn advies zou zijn: stop met omroepberichten dat de trein 'geheel volgens dienstregeling binnenrijdt'.

Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn en niet bijzonder. Een simpele manier om irritatie te voorkomen! (En ook prettiger dan dat treurige getoeter).
Als ik het wel heb is eens onderzocht wat men prettig vond bij het omroepbericht op aankomststations. Daarbij bleek dat zowel aansluitingen als punctualiteit interessant zijn. Wellicht kan Loes, als HC, hier meer over zeggen.
Reputatie 1
Berichten mbt aansluitingen zijn zeker nuttig en zou ik zelf ook waarderen.
Ik probeer alleen aan te geven dat het 1) wél wordt omgeroepen als de trein volgens dienstregeling aankomt, terwijl dat niet (consequent) gebeurt als de trein met vertraging binnenkomt en 2) dat zulke omroepberichten irritatie wekken bij reizigers, althans, dat is mijn ervaring: het is een haast cynisch bericht, omdat in algemene zin de reiziger gewend is aan vertragingen bij de NS.
Als ik het wel heb is eens onderzocht wat men prettig vond bij het omroepbericht op aankomststations. Daarbij bleek dat zowel aansluitingen als punctualiteit interessant zijn. Wellicht kan Loes, als HC, hier meer over zeggen.

?

Reageer