Tip voor display in trein

• 6 september 2021
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Ik heb twee tips bij dit display:

- in eerste oogopslag (en voor buitenlanders ook in tweede) lijkt het alsof we om 09:15 uur in Leiden gaan aankomen, terwijl het gaat om de tijd van overstappen; zet bijvoorbeeld een pijltje voor de stationsnaam

- het is verwarrend om deze overstap überhaupt te tonen, aangezien ik in de IC zit met als volgende stop (na Schiphol): Leiden; ik begon te twijfelen of ik moest gaan overstappen...

3 reacties

Welkom op onze NS Community mdruiter. Bedankt voor je tips! De eerste vond ik zelf eigenlijk best duidelijk. De overstap kán ik begrijpen, maar Hoofddorp, Nieuw Vennep en Sassenheim zijn de stops voor de Sprinter richting Leiden (die ook aangegeven staat op de display). Als reizigers hier willen stoppen, dienen ze toch wel over te stappen op die Sprinter, in plaats van te blijven zitten. Jouw Intercity slaat deze tussenstations namelijk over.

Ah, de Sprinterrichting Leiden. Ja, mijn fout! Zeker nodig.

Ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar. Dat zal andere reizigers ook wel eens overkomen, dus fijn als het op de één of andere manier ook dan in één oogopslag duidelijk is...

Reputatie 3

Ik ben het wel met mdruiter eens dat u kunt hier overstappen voor de richting voor vooral voor toeristen niet duidelijk is. Ik heb regelmatig niet-Nederlands-sprekenden om mij heen gehoord die echt bij Zaandam dachten dat ze gewoon moesten blijven zitten omdat ze straks in Schiphol zouden aankomen.

Dus als hier ooit nog een Engelse vertaling bij kan komen, of een pijltje/icoontje om te benadrukken dat dit overstappen betreft, lijkt me dat erg nuttig!

Reageer