beantwoord

Toegankelijk treinstel ergens te zien?

• 6 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal, ik wil vanmiddag even van Wormerveer naar Lelystad en daar wat rondfietsen rond de Oostvaardersplassen. Ik wil mijn eigen fiets meenemen met een fietsdagkaart. In de dienstregeling staat aangegeven dat er sprinters rijden, maar kan ik ook zien met welk materieel? In de nieuwere sprinter kom ik makkelijk in de trein, maar in de oude sprinters en ander materieel kost het mij toch wel wat moeite.
icon

Beste antwoord door Bezemsteel 6 augustus 2017, 13:40

Er zijn een aantal websites die deze mogelijkheid geven. Als u uw reis in de NS-app of via de website van NS plant, kunt u zien welk materieel er rijdt. Na het plannen druk op het pijltje, zoals in onderstaande afbeelding, er verschijnt dan een afbeelding van het type materieel.

U kunt de materieelinzet ook terugvinden via www.ovtijden.com, maar hier wordt het iets lastiger omdat er met afkortingen wordt gewerkt.

De materieelinzet kan soms toch anders uitpakken dan gepland. Wanneer u uw reis 70 minuten voor vertrek plant, kunt u er vanuit gaan dat het getoonde materieel ook daadwerkelijk komt opdagen.

Veel fietsplezier vandaag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Er zijn een aantal websites die deze mogelijkheid geven. Als u uw reis in de NS-app of via de website van NS plant, kunt u zien welk materieel er rijdt. Na het plannen druk op het pijltje, zoals in onderstaande afbeelding, er verschijnt dan een afbeelding van het type materieel.

U kunt de materieelinzet ook terugvinden via www.ovtijden.com, maar hier wordt het iets lastiger omdat er met afkortingen wordt gewerkt.

De materieelinzet kan soms toch anders uitpakken dan gepland. Wanneer u uw reis 70 minuten voor vertrek plant, kunt u er vanuit gaan dat het getoonde materieel ook daadwerkelijk komt opdagen.

Veel fietsplezier vandaag!
Hallo eline.kleibrink, ik hoop dat de tips van Bezemsteel je verder hebben geholpen. Laat je even weten hoe je reis is verlopen?
Ik kan u in elk geval vertellen dat de sprinters die tussen Asd en Lls rijden SLT materieel zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Als u op het moment zelf zou willen weten welk materieel er voor komt rijden kunt u gebruik maken van de NS App (via de optie 'vertrektijden) of de Rijden de Treinen app (biedt ongeveer hetzelfde maar is in vertrektijden iets duidelijker).
Beide apps geven voor ongeveer één uur vooruit welk materieel er voor zal komen rijden.

Reageer